Gå til innhold

har dere fått noe følelse av om det er gutt eller jente?

Anbefalte innlegg

jeg vil ikke vite ved ul, syntes det er spennende å vente og en fødsel hjelper :) men har følelse på jente igjen, blir glad for begge men blir nok overrasket om det kommer en gutt. men har navn til både gutt og jente klart så utelukker ikke noe.

Fortsetter under...

Jeg skal heller ikke vite kjønnet. Har ul den 16.06., gleder meg til å se den lille. Jeg har en liten jentefølelse denne gangen, sist fikk jeg en veldig guttefølelse under ultralyden. Og det var det! =) Men babyen er selvfølgelig like velkommen uansett kjønn.

I dag skal jeg til jordmor. Gleder meg til å høre hjertelyd for første gang. Kjenner stadig bevegelser, så liv er det i hvert fall!

vi har ul på samme dag gullfisk80.

og du over :) spennende å få bekrefte følelsen eller få en liten nyhet :)

jeg tror jeg kjenner spark innimellom men ikke fast hver dag ennå.. gleder meg til å virkelig føle det helt på ordentlig er noen der..

Jeg tror gutt mens mannen tror jente. Skal man gå etter hjertfrekvens så ser det ut som mannen min vinner veddemålet, hehe. Har hatt hjertefrekvens på mellom 160 og 170 :o

Har en jente på 10 og en gutt på 5 fra før så vi har jo en av hver ;)

Har ordinær ul den 17. juni og kan nesten ikke vente, hehe

Annonse

Forskjellen på at hjertefrekvensen enten er lav eller høy når jordmor måler, kommer an på om babyen er aktiv eller ikke. Sånn som oss, får babyen høyere hjertefrekvens hvis den er aktiv :) Men det er jo kjekt å ha sine tanker om hva kjønn det blir :)

Jeg har selv veeldig gutte-følelse! vet ikke hvorfor, men blir overrasket om det viser seg å være jente :)

De fleste som ser meg sier jeg har "gutte-mage".

Skal på ul om 3 uker (18 uker på vei da) håper han ser hva det er. Vil vite! ;)

Jeg trodde veldig det ble jente denne gangen...;) Hadde typisk "guttemage" på forrige, som ble en gutt...og denne gangen har jeg "jentemage" ....Men Neida...en herlig liten guttefant lå å vinket til oss inni der..!:) Morro med to gutter:)

Jeg har vært helt overbevist om gutt - og det var også det ultralyd viste! Jeg har også vært litt forbløffet over min sterke overbevisning, og det var en av grunnene til at jeg ønsket å vite det på UL - så jeg ikke ville bli altfor overrasket om det hadde blitt en jente ved fødsel..

Annonse

Jeg har guttefølelse denne gangen. Fikk jente sist gang, og synes jeg bærer litt annerledes nå, sånn som jeg gjorde med eldstemann(gutt). Ønsker meg ei lita jente til jeg da, men er jo like velkommen uansett hva det blir :) Mannen ønsker seg gutt så da blir det bra uansett ;) hehe...

Apropos hjerteyd,.. Jeg har også hørt at jentebabyer kan ha høyere puls enn guttebabyene, og for oss har det stemt. Gutten lå på 130 og jenta på 160. Har ikke målt enda denne gangen, men om en uke skal jeg til jordmor og blir spennende å høre og telle da ;) hehe...

Med gutten hadde jeg et vanvittig søtsug gjennom svangerskapet, sånn etter de første 10-12 ukene var unnagjort. Med jenta smakte ikke søtsaker godt i det hele tatt. Nå er søtsuget her for fullt ;) Med gutten fikk jeg "oppblåst" gravid mage allerede da jeg var 3 mnd på vei. Med jenta kom en hard liten kul først rundt uke 20. Nå er magen stor og myk som med gutten ;) Så jeg er overbevist om at det er en gutt der :)

Men det får vi ikke vite før babyen kommer i november, om jeg har rett eller ikke ;)

Jeg har hatt jentefølelse lenge, da jeg var kvalm de tre første mnd - samme som jeg var med minstejenta...UL i uke 13 og 16 mente gynekologen å kunne se at det var en jente, men nå er jeg faktisk begynt å tvile litt igjen...vet ikke hvorfor...har bare mer "magefølelse"på gutt...skal på ny UL 5 juli - da blir det spennende å se! Spiller forævrig ingen rolle hva det er...bare morsomt å vite:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...