Gå til innhold

Hvordan foregår en klamydia undersøkelse?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

du ka vel ta urin prøve, men det er ikke like sikker som vaginal undersøkelse!

men undersøkelsen er verken ond eller fæl, det er som en vanlig gynekologisk undersøkelse. også har de en liten kost som de stikker opp til livmorstappen. det tar max 5 sek, så er alt over.

Jeg har gjort begge deler, virker ikke som at legen foretrekker det ene eller det andre. Når jeg tester "bare for å teste", vil legen at jeg skal levere urinprøve. Når jeg er hos gynekologen, bruker han å teste mens han nå allerede er inni der. Så hvis du kvier deg for en gu, kan du bare levere en urinprøve, ikke noe problem :-)

Hei jeg jobber med dette, det holder helt fint å bare ta en urinprøve, der jeg jobber tar vi kun vaginalprøve hvis personen nettopp har vært på toalettet, så om du unngår å tisse to timer før du tar urinprøve er det ingen grunn til å ta vaginal. Vaginalprøven kan man dessuten ta selv på toalettet og er heller ikke noe "skummelt" ;) Urinprøven er like sikker!

Annonse

Hei du..

Urinprøven er ikke like sikker som å ta prøve fra livmorhalsen...

En negativ urinprøve utelukker ikke at du har klamydia i sekretet i livmorhalsen.

Er svært viktig at du tester deg om du er redd for Klamydia. Da dette ubehandlet kan gi skader på egglederene i den grad at du kan bli infertil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...