Anonym bruker Skrevet 6. juni 2011 #1 Del Skrevet 6. juni 2011 Svigermor oppdaterer facebookstatusen sin titt og ofte. Og det er helt greit i seg selv -MEN hun skriver alltid om ting som skjer i _vårt_ liv! Hva sønnen vår har gjort og hva vi foreldrene har gjort, hvem barnebarnet har vært med , hva han gjorde da hun hadde han, vær gang vi har hatt behov for barnevakt har hun opplyst sine venner om dette via facebook osv. Jeg og min mann har få felles venner med henne og liker ikke at hun pupliserer ting angående vår sønn til folk vi ikke aner hvem er. Vi har sagt i fra til henne at hun ikke må skrive om sønnen vår, da vi gjerne vil ha privatlivet vårt for oss selv. Den første gangen vi sa fra sa hun det var greit og at hun forstod og respekterte oss. Men hun fortsatte i samme dur. Mannen sa i fra enda en gang og kjeftet på henne og ble kjempesint. Da begynner Svigermor å argumentere i mot og sier for eksempel "ja, men XX er jo så heldig, må da få skrive om det" osv. Dette har gått alt for langt føler mannen min og jeg. Min mann har faktisk gått så langt at han har kjeftet henne huden full. Likevel fortsetter hun i samme sporet og sprer privat informasjon omkring på sin facebook. Nå har mannen min kommet med et forslag om at vi slutter å inkludere henne i vårt liv helt til hun lover å slutte med dette.. Men er ikke det å dra dette litt langt ? Hva tror dere ? Hva skal vi gjøre ?! Det skal sies at vi er veldig glade i denne damen, men det at hun ikke respektere dette får frem det værste i oss. Hun er ekstremt sta og respekterer ikke oss som foreldre, føler vi. Dette er ikke bare dette med facebook som er problemet, men også mat. Vi vil gi barnet vårt minst mulig sukker for eksempel, men når hun så et ledig øyeblikk ga hun gutten på bare 1 år BRUS! Min mann og jeg har ikke noe informasjon om barnet vårt på facebook, så for dere som ser på det som OK blir det kanskje vanskelig å sette dere inn i saken men jeg håper på noen ærlige tilbakemeldinger. Hilsen irritert mamma og pappa. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143302305-hva-hadde-du-syns-om-dette-svigermor-p%C3%A5-facebook/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2011 #2 Del Skrevet 6. juni 2011 Ser det ble en del skrivefeil her, håper dere forstår hva som står uansett.. HI Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143302305-hva-hadde-du-syns-om-dette-svigermor-p%C3%A5-facebook/#findComment-143302326 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2011 #3 Del Skrevet 6. juni 2011 Det er ergerlig å ikke bli respektert... men han er ikke bare deres sønn, han er også hennes sønnesønn. Eldre folk pleier å ha få venner på facebook, kan ikke tenke meg at din svigermor har flere tusen venner der. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143302305-hva-hadde-du-syns-om-dette-svigermor-p%C3%A5-facebook/#findComment-143302334 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2011 #4 Del Skrevet 6. juni 2011 At hun skriver "barnevakt for nn! Vi koser oss i sola" ol tenker jeg at må være helt greit, men at hun legger ut om deres liv er ikke greit, men hva dere kan gjøre med det når snakking ikke hjelper vet jeg ikke. Kanskje forklare henne om risikoen for innbrudd osv hvis hun legger ut om at dere er bortreist osv? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143302305-hva-hadde-du-syns-om-dette-svigermor-p%C3%A5-facebook/#findComment-143302352 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2011 #5 Del Skrevet 6. juni 2011 Han er nå engang barnebarnet hennes og så lenge gutten ikke syssler med statshemmeligheter så skjønner jeg ikke greia med at bestemor ikke skal kunne skrive litt om gutten på FB. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143302305-hva-hadde-du-syns-om-dette-svigermor-p%C3%A5-facebook/#findComment-143302360 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2011 #6 Del Skrevet 6. juni 2011 Herregud, la nå bestemor få være en stolt bestemor da. Syns det er herlig å se når mine foreldre har skrevet noe sånt som: Har overnattingsbesøk av verdens beste ******. Har lekt ute i sola i hele dag og sitter nå å spise lørdagsgodt og ser barnetv" . Det er jo bare koselig! Jeg syns dere overdriver veldig. Man må velge sine kamper, uavhengig om det er barn eller voksne det måtte gjelde. Er jo helt sikkert ikke sånn at hun har massevis av venner + de vennene syns sikkert bare det er koselig =) Er jo ikke sånn at det står i VG akkurat, er jo bare bestemors venner som veit om det.. Min mening Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143302305-hva-hadde-du-syns-om-dette-svigermor-p%C3%A5-facebook/#findComment-143302387 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2011 #7 Del Skrevet 6. juni 2011 Vi har som dere ingen informasjon eller bilder om sønnen vår på facebook. Har gitt beskjed til familie at vi ikke ønsker at de legger ut ting om sønnen vår. Og de respekterer det, har sagt ifra et par ganger, og har sluppet å måtte gjenta det til de personene det gjelder. Det er vår sønn, og selv om han er deres barnebarn, tante/onkel barn, så er det faktisk våre ønsker som bør bli respektert. Jeg forstår litt tankegangen til din mann, men kanskje dere bør sette dere ned og snakke rolig med denne damen og si at dere faktisk ønsker å fjerne dere fra henne en stund, slik at hun forstår at dere mener det dere sier hvis hun ikke skjerper seg. Eventuelt kan dere også rapportere ting til facebook om dere vil ha ting slettet. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143302305-hva-hadde-du-syns-om-dette-svigermor-p%C3%A5-facebook/#findComment-143302422 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2011 #8 Del Skrevet 6. juni 2011 Veldig enig med 20:37. Så lenge det er uskyldig, type: "Har besøk av lille ****** og vi spiser is og koser oss." så blir det BARE idiotisk å lage en sak av det. Da er det dere som dummer dere ut! Hva om hun møtte noen på butikken? Skulle hun ikke få lov å prate om barnebarnet sitt til personer dere ikke kjenner? Det er forskjell på personvern og overhysteri. Grensa går ved at hun legger ut bilder av barnebarnet uten lov eller forteller hvordan det går med bleieavvenninga. Det er privat. Hva dere spiste til middag og andre chitchatterier er rett og slett greit. Herregud så pripne det går an å bli..... Når det gjelder sukker og besteforeldre.....vell jeg tror 50 % av besteforeldre er akkurat sånn - det er iallfall sånn hos oss. Men jeg kutter de ikke fra julegavelista selv om jeg ikke alltid liker det. Vent til dere får barn nr 2 og 3 så ser dere at den kampen kanskje ikke var så sykt viktig likevell. (Det er hverdagen som teller, ikke hva de får i seg hos bestemor en gang i blant....) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143302305-hva-hadde-du-syns-om-dette-svigermor-p%C3%A5-facebook/#findComment-143302477 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2011 #9 Del Skrevet 6. juni 2011 Takk for synspunktene Tja, hva kan jeg si. Vi ser stort sett svigermor flere ganger i uken, så dette med sukker er ikke et problem bare en gang i blandt. HUn tropper stadig opp på døren her med boller, kaker, vafler, kuli osv. og hver søndag når vi blir invitert på middag er det samme regla med at lille må få is, sjokoladepuddig, karamellpudding osv. Så vi vet ikke om vi orker å kommer på fler søndagsmiddager lenger for det blir en evig maktkamp og diskusjon som ingen av oss trives med. Det ender som regel alltid med at vi gir oss og sier javel, gi han bittelitt da og hun sier ok men fortsetter å gi mer og mer.. Hun har flere hundre venner på sin facebook og vi har 10 felles venner med henne. Hun oppdaterer statusen sin med uskyldige hendelser - men det er like vel vondt å bli tråkket på. Vi har selv opplevd hvor fort gjort det kan være å bli misbrukt på internett, derfor er vi ekstremt forsiktige hva angår vår sønn. Det er vel en grunn til at slettmeg.no har blitt mye omtalt i mediene den siste tiden. Vi ser ingen grunn til at informasjon om sønnen vår skal være på facebook. Dersom farmor møter kjente på butikken ol. er det selvfølgelig helt greit for oss at hun forteller uskyldinge ting om barnet vårt og om oss, men at det publiseres på en nettside som ingen av oss har kontroll over føler vi oss ikke komfortable med i det hele tatt. Hvorfor er vi dumme og pripne som ikke vil ha informasjon om barnet vårt på nett ? Hvorfor må farmor få lov til å skrive om barnebarnet på sin facebook ? Går det ikke an å være stolt uten å spre det i sin status på facebook ? Vi foreldre er også kjempestolte av godgutten vår, Vi elsker å vise frem bilder av han til venner og kjente som vi har i et ALBUM og vi forteller gladelig om våre opplevelser med han - men vi skriver ikke noe om det på facebook. HI Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143302305-hva-hadde-du-syns-om-dette-svigermor-p%C3%A5-facebook/#findComment-143302541 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2011 #10 Del Skrevet 6. juni 2011 Svigermor har forøvrig et spenennde liv selv. Hun møter kjæresten, drar til utlandet, er på auksjoner, går på byen, starter egen bedrift osv. men dette skriver hun ikke noe om på facebook. Det er kun vårt liv som står i fokus.. Vi syns det er så merkelig ?? HI Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143302305-hva-hadde-du-syns-om-dette-svigermor-p%C3%A5-facebook/#findComment-143302617 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2011 #11 Del Skrevet 6. juni 2011 For meg ser det ut til at dere overreagerer hva facebook-statusene angår. Men nå vet jeg jo ikke hva hun egentlig skriver. Hvis hun for eksempel kommenterer noe om at 'Idag har svigerdatteren min oppført seg skikkelig usympatisk og lite forståelsesfull igjen, men hva kan man gjøre?', så forstår je at du reagerer, men om hun kun nevner småting fra hverdagen som har direkte med henne selv å gjøre, synes jeg virkelig hun må få lov til det! Angående sukkerholdige matvarer og den diskusjonen, forstår jeg bedre hvorfor dere blir frustrerte, og foreslår at det er HER dere kan legge inn deres sanksjoner og si ifra at dere komme rikke til søndagsmiddag neste gang, dersom hun insisterer på å servere guttungen dessert... ...egentlig er jeg absolutt FOR dessert, men jeg er i prinsippet enig med dere likevel... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143302305-hva-hadde-du-syns-om-dette-svigermor-p%C3%A5-facebook/#findComment-143302615 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2011 #12 Del Skrevet 6. juni 2011 Hadde ikke akseptert dette særlig ikke hvis hun bruker navnet på gutten. Ser det er noen som mener at det ikke bare er deres barn, men også hennes barnebarn. Nå er det faktisk slik at foreldrene har ansvar for å oppdra sine barn innenfor lovens grenser slik de syns er best. Besteforeldre får privelegiet med å være en del av barnets oppvekst, men de har faktisk ikke krav på å få være med på beslutninger om barnets ve og vel. Hadde de bare sett denne bestemoren en gang i uken hadde jeg syntes at litt sukker ikke hadde gjort noe, men jeg skjønner at de blir oppgitt når det er flere ganger i uken og hun ikke hører på dem. Det er deres barn og jeg foreslår at dere rett og slett gjør som din mann foreslo og fjerner dere litt fra henne noen ganger må man sette hardt mot hardt får å få fremgang Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143302305-hva-hadde-du-syns-om-dette-svigermor-p%C3%A5-facebook/#findComment-143302682 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2011 #13 Del Skrevet 6. juni 2011 Hvorvidt dere er dumme og pripne eller ikke er ikke det som er viktig her. Det som er poenget i denne saken er at det er dere som er barnets foreldre. Dere er ansvarlige for barnets ve og vel, dere og ingen andre, derfor er det også dere som bestemmer hva barnet skal spise, hvordan barnet skal oppdras, når barnet skal legge seg samt alt annet - INKLUDERT hva som skal legges ut av informasjon om barnet i offentligheten på internett. Vi har alle våre "issues", ting som er viktige for oss som kanskje andre ikke bryr seg så mye om. Når dere gjentatte ganger har fortalt bestemor at dere ikke ønsker at hun legger ut info om deres barn på FB, og hun velger å ignorere dette, så er det faktisk hun som er den vanskelige. Virker som om det er viktigere for henne å legge ut meldinger som omhandler deres sønn (og lets face it, dette er trolig TOTALT uinteressant for hennes FB-venner) enn å respektere deres ønsker. Syns det er utrolig dårlig gjort av henne å fortsette med dette når hun vet hva dere føler om det. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143302305-hva-hadde-du-syns-om-dette-svigermor-p%C3%A5-facebook/#findComment-143302696 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2011 #14 Del Skrevet 6. juni 2011 Hvis svigermor ikke respekterer dere som foreldre så er det jo rart å si at dere må respektere henne som bestemor. Typisk dib-damer å komme drassende med sånt... Generelt synes jeg det er trist med besteforeldre som overkjører ønsker fra foreldrene. Det er tross alt foreldrene som har hovedansvaret for barnet og dermed også vil være dem som bestemmer rammene for oppdragelsen. Om ikke alle på dib er enige i rammene dere har definert spiller egentlig ingen rolle, det er uansett dere som setter rammene og jeg synes ikke de er urimelige. Så her mener jeg dere må prøve sterkere lut. Dere har allerede forsøkt å snakke med henne uten at det hjelper. Forslaget fra mannen var kanskje litt drastisk, men det er kanskje det eneste språket hun skjønner? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143302305-hva-hadde-du-syns-om-dette-svigermor-p%C3%A5-facebook/#findComment-143303121 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2011 #15 Del Skrevet 6. juni 2011 For meg virker dette som et todelt problem, ett med facebook og et med sukkerholdig mat - begge går generelt på respekt for deres rett til å bestemme over egne liv og sette grenser for hva som er riktig for dere. Når det gjelder facebook tror jeg at jeg ville tatt det opp med henne på nytt, men ha tenkt gjennom hva dere synes er ok at hun evt skriver der og ikke. Jo mer konkrete dere er jo lettere burde det være for henne å følge og respektere. Jeg tror faktisk også at jeg ville sagt noe om det at hun ikke legger ut noe særlig om seg selv, at facebook er hennes side for hennes liv. Informasjon om deres liv må dere selv kunne styre. Det er selvfølgelig noen ting som en stolt bestemor må kunne skrive, men ikke ting som ikke respekterer deres grenser! Når det gjelder sukker er jeg helt enig i at det er helt uakseptabelt! Jeg har ingen barn selv foreløpig - håper sterkt at det kommer snart - men for meg ville det vært helt uaktuelt at noen ga mitt barn sukker så tidlig. For noen er dette som å vifte med et rødt flagg siden barn i dag får i seg sukker i alt fra grøter til kjeks og youghurt til melkedrikker og brus og godteri. Jeg jobber selv slik at jeg daglig treffer mennesker som har fått små - og store! - helseproblemer pga for stort sukkerinntak, og dette er ikke noe å spøke med. Alle foreldre velger det de mener er riktig eller i hvert fall ok for sine barn. Faktum er at når så små barn blir gitt sukker på denne måten er det dette de senere foretrekker også. Sukker skaper ubalanse i tarmfloraen, og i tarmfloraen vår ligger ca 80 % av immunforsvaret vårt! For ikke å snakke om hva det gjør med blodsukkeret til de små. Hm, nå ble jeg ganske ivrig her, skal ikke utbrodere dette mer Poenget mitt er at dere tydeligvis har satt dere noe inn i hva sukker kan gjøre med kroppen. Dette må være DERES valg og det må omgivelsene bare akseptere! Dere har tatt et valg for deres sønns helse, og det har faktisk ikke besteforeldre rett til å endre så lenge det ikke er skadelig for barnet. Men noen vil si at jeg på dette feltet er "ekstrem"... egentlig er det enkel biokjemi og sunn fornuft, men samfunnet er bygd opp om sukker på en måte som dessverre gir mange store og små store helseproblemer. Forklar svigermor hva som er ok å legge ut på facebook, og hva som ikke er det og si at det med sukker faktisk ikke er diskutabelt. Barnets immunforsvar bygges mest de første to årene i livet og derfor er det enda viktigere disse årene å være konsekvent! Håper dere får en grei dialog med svigermor igjen! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143302305-hva-hadde-du-syns-om-dette-svigermor-p%C3%A5-facebook/#findComment-143303552 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2011 #16 Del Skrevet 6. juni 2011 Jeg kjenner at jeg allerede gruer meg til å bli svigermor.... Herregud,seriøst? Lever dere under vitnebeskyttelse eller noe? Jeg synes dere er sære, overbeskyttende og lager storm i vannglass for ingenting. Stakkars bestemor, tror ikke hun kan vinne her. Må være vondt å ha så mange regler for barnebarnet! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143302305-hva-hadde-du-syns-om-dette-svigermor-p%C3%A5-facebook/#findComment-143303588 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2011 #17 Del Skrevet 6. juni 2011 Tydeligvis ikke så veldig vondt, for reglene følges jo ikke... Jeg hadde latt henne få lov å si på FB at "nå passer jeg lille Leander-Maximilian og har det kjempegøy" , hvis hun ville det. Jeg er også veldig restriktiv med barna mine på nett, har ett bilde av hver på FB og der står ikke navnene deres. Men jeg skriver om dem (som regel da nevnt som "treåringen spør..." etc, ikke med navn da heller.) Men jeg ville ha satt foten ned med maten. Og så ville jeg ha kalt henne inn til et familieråd, der dere ikke setter hardt mot hardt, ikke kjefter, ikke holder tordentaler el lignende, men snakker med henne på en mer konstruktiv måte. Som f eks at dere setter pris på og er glad i henne, ser at hun er verdifull som bestemor osv, men at de områdene der deres verdisett kolliderer med hennes er det AVGJØRENDE at dere har foreldremyndighet til å bestemme - og at ders tillit ikke misbrukes. Det er en del av å bli voksen, det å utarbeide sitt eget verdisett. Det er ingen absolutter i dette, og dere trenger ikke bli "romslige" eller lemfeldige for å tilfredsstille noen andre. Men det trengs at alle vet hva som er de mulige kollisjonspunktene, så man kan unngå dem. Prøv å forklare svigermor at hun gjør dere mindre, tar fra dere myndighet og nekter å anerkjenne dere som et voksent par dersom hun fortsetter med å overprøve deres valg. Dere to pluss barnet er enheten nå, det er dere som er en familie - hun er del av storfamilien, ikke av kjernefamilien. Mange "forelska" bestemødre misforstår der...min egen mor er en av dem! Hun svarer f eks "Ja?" hver gang en av ungene sier "mamma!". Så ser de storøyd på henne og sier "jeg sa ikke mormor, jeg sa mamma!" det har pågått siden min første ble født for 12 år siden. Tipper at hvis jeg hadde vært en svigerdatter, i stedet for en datter, hadde jeg blitt gæern av dette, og skrevet sinte innlegg her på sia om at "svigermor vil overprøve meg og være mer mor enn jeg er!" Uansett hvordan dere løser det er det synd å måtte gå til det skrittet mannen din vurderer. Det kan ødelegge et forhold for lang, lang tid, kanskje for alltid. Hun vil jo fortsette å mene at hun "bare vil det beste", selv om hennes standarder og verdisett spriker helt fra deres. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143302305-hva-hadde-du-syns-om-dette-svigermor-p%C3%A5-facebook/#findComment-143303676 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2011 #18 Del Skrevet 7. juni 2011 Seriøst. Skal dere kalle inn en voksen dame på teppet (familieråd) pga at hun er stolt over barnebarnet sitt og skriver om det på fb? At hun gir barnet mye sukker er jo litt kjedelig, men snakk ordentlig med henne og forklar det. Jeg håper min svigerdatter er rundere i kanten når den tid kommer. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143302305-hva-hadde-du-syns-om-dette-svigermor-p%C3%A5-facebook/#findComment-143304060 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2011 #19 Del Skrevet 7. juni 2011 Hvorfor er mange så opptatt av at det er "stakkars svigermor" og "slemme svigerdatteren" i den tråden her? Snakk om stakkarsliggjøring da! Ingen som har fått med seg at MANNEN til Hi, altså SØNNEN til den stakkars bestemoren, også reagerer på hennes bruk av FB? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143302305-hva-hadde-du-syns-om-dette-svigermor-p%C3%A5-facebook/#findComment-143304134 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2011 #20 Del Skrevet 7. juni 2011 Det at mange av dere her inne er uenige i "reglene" HI har satt opp er uvesentlig.. Det er det at svigermor ikke respekterer dem som er problemet her.. Greit å svare på det HI faktisk spør om kanskje? Helt enig med deg HI! Det er dere som er foreldrene til gutten så dere som bestemmer.. Høres veldig drastisk ut det mannen din foreslår, men kanskje det som må til for at hun forstår alvoret? Moren min propper også i gutten vår sukker, heeele tiden.. Selv om jeg sier "nei", benytter hun seg av første anledning til å proppe i han sukker uten at vi ser det.. Utrolig irriterende for ikke å snakke om respektløst! Nå er jeg gravid da så er mye hormoner ute å går om dagen. Så sa til henne at hvis ikke hun slutter å proppe i han sukker osv får hun ikke passe han mer! Hun ble ganske paff da, men hun respektere oss mer nå og skjønner alvoret! Kanskje lettere for mannen din å prate i klartekst siden det er moren hans? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143302305-hva-hadde-du-syns-om-dette-svigermor-p%C3%A5-facebook/#findComment-143304213 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2011 #21 Del Skrevet 7. juni 2011 Eh, var det svaret til meg...? For du klarer tydeligvis å skrive akkurat det samme i andre ord. Nei, de skal ikke kalle inn en voksen dame på teppet fordi hun er stolt av barnebarnet sitt, det sa jeg at jeg syns hun skulle få skrive. Hun har ikke taushetplikt om ting som skjer i hennes eget liv. Derimot sa jeg at hun burde kalles inn på teppet fordi hun overprøver foreldrenes valg mht maten. Les nøye, så ser du det. Det du kaller "snakk ordentlig med henne og forklar det" kaller jeg familieråd, fordi det viser seg at svigermor ikke tar det på alvor når man bare "forklarer det". Har sett så mange unger med spiseforstyrrelser at jeg ville aldri ha godtatt boller, vafler, slikkeri og vaniljesaus til en ettåring flere ganger i uka. 0133 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143302305-hva-hadde-du-syns-om-dette-svigermor-p%C3%A5-facebook/#findComment-143304223 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2011 #22 Del Skrevet 7. juni 2011 den var til 1033! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143302305-hva-hadde-du-syns-om-dette-svigermor-p%C3%A5-facebook/#findComment-143304226 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2011 #23 Del Skrevet 7. juni 2011 Eh nei, svaret var ikke til deg 01: 33, men til mange over her.. Det er ikke bare du som har svart på tråden Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143302305-hva-hadde-du-syns-om-dette-svigermor-p%C3%A5-facebook/#findComment-143304250 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2011 #24 Del Skrevet 7. juni 2011 00:20, ingen grunn til å grue seg til å bli svigermor. Hvis du er snill og grei og respekterer dine barn og svigerbarn sine regler, og ikke prøver å overkjøre bare for å demonstere dine "rettigheter" som bestemor, så går det sannssynligvis helt fint. I hvert fall hvis du har oppdratt sønnen din noen lunde greit så han ikke får unge med en psykopat eller noe, og heller ikke lar seg overkjøre totalt av dama si. Du vet, vær mot andre slik du vil andre skal være mot deg. Funker fint det:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143302305-hva-hadde-du-syns-om-dette-svigermor-p%C3%A5-facebook/#findComment-143304262 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2011 #25 Del Skrevet 7. juni 2011 Jeg må bare si, at enkelte må ha svært få problemer i livet sitt som ønsker å lage et nummer utifra en så triviell ting som dette. Om hun skriver ting om barnebarnet sitt, HVA GJØR VEL DET? Herregud, dere jobber vel ikke i PST? Informasjon om sønnen deres? Herregud kvinnemenneske, du overdriver noe helt vanvittig!!!!! Stakkars svigermoren din som bare er glad i barnebarnet ditt. GUUUUD, la sønnen min få en oppegående kone! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143302305-hva-hadde-du-syns-om-dette-svigermor-p%C3%A5-facebook/#findComment-143304283 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå