Anonym bruker Skrevet 6. juni 2011 #1 Del Skrevet 6. juni 2011 Jenta mi er 5 uker, og vi har akkurat gått over til flaskemating, men det er så mye jeg lurer på. Hvor ofte skal de spise når de får flaske? Når jeg har gitt pupp så har jeg jo dratt frem puppen når hun sutrer for å sjekke om hun er sulten, selv om det bare er en time siden sist hun spiste. Men, slik kan en jo ikke holde på når hun får flaske?! Kan jo ikke lage flaske en gang i timen. Så hvordan gjør dere dette? Det bør vel kanskje være litt mer faste måltider? Jeg er jo så vant til å dra fram puppen i hytt og pine... Og det og ut på tur... Kan jeg helle over ferdigblandet mme på flaske, ta med flaska og la bebisen drikke den uten å varme den? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143302259-noen-som-kan-hjelpe-en-fersk-flaskemamma/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
H1976 Skrevet 6. juni 2011 #2 Del Skrevet 6. juni 2011 Hei! Du vil nok merke at det går litt tid imellom måltidene med flaske konta pupp. Dog har begge mine hatt "økedager" og da spist oftere enn ca hver 3 - 4 time ca. Ut på tur krever litt forberedelse men dette er bare en vanesak egentlig. Jeg fyller kokende vann på flaske og har med meg pulver i en porsjonsboks og blander ute. Det er veldig enkelt! Skal vel helst ikke la ferdigblandet mme være lenge på flaske pga bakterievekst. Du kan også kjøpe ferdig pk med mme og ta med på tur. Disse trenger ikke varmes opp hvis barnet ditt synes det er greit med kaldere melk. Evt.kan du kjøpe deg flaske med patroner som varmer opp melken på 4 min eller annet ustyr for å varme opp.Jeg har kjøpt meg flaske med patroner og er veldig fornøyd med den, selv om jeg synes varmt vann og pulver ofte er like greit. Hvis du har stelleveske med isolerrom så holder vannet seg varmt i ca 3 timer i den! Jeg vil abefale deg å låne boka flaskemating på biblioteket eller kjøpe den. Den er skrevet av jentene bak nettsiden flaskeposten.org(denne virker ikke lenger). Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143302259-noen-som-kan-hjelpe-en-fersk-flaskemamma/#findComment-143302482 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2011 #3 Del Skrevet 6. juni 2011 Virker som om jenta mi spiser så lite om gangen, og derfor blir fort sulten igjen. Kan jeg da prøve å dra ut tiden mellom måltidene så hun kanskje spiser mer om gangen, og det går lenger tid til neste måltid? Ang. og ut på tur, så mente jeg om det går ann å ta ferdigblandet mme på kartong å ha over på flaske, slik at jeg da slipper å kaste det som blir igjen i kartongen? Hi Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143302259-noen-som-kan-hjelpe-en-fersk-flaskemamma/#findComment-143302608 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2011 #4 Del Skrevet 8. juni 2011 jeg har også ei jente på 5 uker. Jeg fikk beskjed av lege og helsesøster at hun skal ha 5 måltider om dagen. Det skal gå 3 timer mellom hvert måltid. Ikke alltid vi får til det, men prøver å tyne det lengst mulig. Hvis hun har spist lite ved forrige måltid, så sliter vi med å få henne til å vente. Men andre måltider går det lengere tid i mellom. På dagtid vekker jeg henne om hun sover for lenge. Lar det skjelden gå mer enn 4 timer mellom hvert måltid. Det er for å få henne til å sove på natten. Men hun har hatt kollik tendenser. Derfor skal det gå tid mellom måltidene, fordi magen ikke er laget til konstant matpåfyll. Vi må også bruke malt i melka. Jeg ville råde til å ta kontakt med helsestasjon eller fastlege. Jeg fikk super veiledning av min fastlege. Vi har aldri brukt ferdigblandet mme. Vi synes det er like greit med pulver og vann på termos. Vi koker vann og har på termos. Har også en aliminiumsflaske som vi koker vann og har på. Den kjøler vi ned og har i kjøleskapet. Bruker den til å justere temperaturen med. På tur så har vi med en termos med kaldt vann og en med varmt vann. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143302259-noen-som-kan-hjelpe-en-fersk-flaskemamma/#findComment-143309633 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå