Gå til innhold

Deler dere nyheten med en gang, eller venter dere?

Stineee

Anbefalte innlegg

Kjenner jeg har så lyst til å si det til alle!! Med mitt første barn var det ikke noe problem å holde på hemmeligheten, sikkert fordi jeg trengte litt tid selv til å bli vant til tanken. Men nå er jeg sprekkferdig!! Men har egentlig tenkt å vente med å si det til familie og venner.. Venter dere, eller deler dere gladnyheten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har allerede røpet meg for søstra mi og foreldrene mine! Ikke bare bare og ikke skulle drikke hvitvin når sola steker og sommeren endelig er her, alle skjønnte det!! ;)

Har også sagt det til ei venninne, men håper å vente til over sommeren før jeg forteller resten av verden nyheten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har sagt det til foreldre og søsken. Og så har jeg et veldig godt forhold til sjefen slik at jeg har sagt det der slik at det blir god tid å finne vikar for meg. Alle andre får pent vente til over sommeren har vi tenkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har sagt det til foreldrene våre og min søster..Kommer til å si det til bestevenninna mi også snart..og om noen spør så kommer jeg ikke til å lyve, men tviler på at noen kommer til å spørre om det da :P Kommer ikke til å si noe til den kommende storesøsteren så lenge som mulig, men dersom jeg blir veldig dårlig og spyr mye så må jeg nok fortelle henne hvorfor :) Er vel bare 4-5 uker på vei :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, vi har eller jeg har fortalt det til 2 bestevenninner og min søster:o). Jeg må bare ha noen å snakke med ellers så sprekker jeg hehe. Tenkte å fortelle nyheten til sjefen og våre foreldre når jeg er 8 uker og så resten når jeg er 12:o). Håper ukene går fort!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Jeg har fortalt mine tre nærmeste venninner fordi de vet vi prøver, og det er så deilig å kunne fortelle til noen!!! Jeg skal vente lengst mulig med å fortelle andre, men er jo sprekkferdig etter å fortelle mamma, så får se hvor lenge jeg holder!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok nødt til å fortelle sjefen og flere på jobben rundt uke 18. Da skal vi på jobbtur og alle kommer jo til å skjønne det når jeg ikke drikker. Men skulle gjerne ventet til etter uke 12.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 4,5mdr på vei, med nr 3, og foreldre, søsken og ja, rett og slett hele nære familien min vet ingenting. Vært sykemeldt siden uke 8, men de tror jeg jobber hver dag:-P vi bor 20mil unna når det er sagt.. Deilig å ha det litt for oss selv:) en slipper då mye

mas og kjas..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her har vi sakt det til alle =) er bare i min 6 uke,men skulle det gå galt, så går det galt. Vi har bestemt oss for å nye dette og glede oss og dele dette =) Trist og vanskelig vil det uansett være om det går galt. Så vi har bestemt oss for å prøve å ikke bekymre oss for mye =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nå 4 + 3.

Vi venter med å si det litt til. Har lyst til å si det på min mors bursdag. Da er jeg i uke 7. Forhåpentligvis får vi tatt en tidlig ultralyd den uken. Vil se at hjertet slår først. Men jeg kjenner veldig på at jeg kunne tenke meg å snakke med søsteren min og bestevenninna mi om dette nå. Hvilken klinikk de gikk til for tidlig ultralyd, om jeg kan låne en bok om svangerskap av de osv.

Jeg tenker også sånn at hvis det ikke er noe bankende hjerte der, at det ikke ble noen baby nå, da vil jeg dele det med de nærmeste allikevel. Men vi holder den fantastiske hemmeligheten for oss selv tre uker til, for å få sagt det på en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg valgte å umiddelbart dele det med søster og nærmeste familie med en gang jeg fant det ut, selv om da var jeg bare i uke 3, for det første tror jeg det er godt og sunt å dele den gledelige nyheten, og har aldri forstått poenget med å vente 3 måneder.. Skulle det, bank i bordet, gå galt har man sine naturlige reaksjoner på det, og hvordan skal du vente noe støtte/forståelse fra omgivelsene dersom de ikke vet noe? Dessuten opplever jeg at når man slutter å røyke, takker nei til alkohol, og konstant er trøtt og sliten så legger folk to og to sammen rimelig kjapt;) Så jeg flagger ikke ut nyheten til andre enn de nærmeste, men lyver ikke dersom folk selv spør. Man skal ha lov til å glede seg over svangerskapet, og ikke "skjule" det, er ihvertfall min mening, men repsekterer fullt ut at andre ser det annerledes. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...