Gå til innhold

Noen som har født i uke 35 her?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei, men jeg hadde ks i uke 36. Han var da 2,2 kg.

Babyen var frisk og rask og ingen spesielle plager. Litt trøtt og slapp så han spiste litt lite de første dagene, men plutselig kviknet han til og spiste masse og la godt på seg. De kan også ha litt problemer med å regulerer kroppstemperaturen så han låg på sånn varmeteppe med godt med klær på seg.

Hadde ikke gulsot eller lavt blodsukker eller noe. Vr på sykehuset 1 uke og på helsestasjonen 1 gang i uka for å veie etter vi kom hjem.

Lykke til, det går nok kjempebra! :)

Ks i uke 35. Babyen var i fin form! Litt vanskelig å få til amminga fordi han var liten og litt svak, men når amminga var i orden la han fort på seg! Vi var i 10 dager, men det var fordi de ikke ville sende oss hjem før vekta gikk oppover. Samme dag vekta hadde slutta å rase ned fikk vi reise hjem!

Hei.

Jeg fikk en gutt i uke 35. Keisersnitt pga sv.forgigtning. Han var 1700g,42cm og liten for alderen.

Han var slapp når han ble født, og måtte få litt pustehjelp. Etter det var vi på neonatal avd i tre uker. Han ville ikke spise og hadde litt gulsott. Han veide 1620 på det minste, og 2kg da vi kom hjem. Etter det gikk vektoppgang og utvikling generelt som det skulle.

Nå har han blitt fem år, og vi ser noe påvirkning av den tidlige starten. Småting,bare. Han er ganske hypoton, og får fysioterapi. Han har litt dårlig hukommelse, og vi jobber med det. Ellers er han litt mindre enn gjennomsnitlige femåringer, men så er verken jeg eller faren noen kjemper heller.

En venninne fikk i uke 36, og hennes barn veide 2,8kg og var 49 cm. De fikk reise hjem etter 4 dager på vanlig barselavd.

Han viser ingen tegn til ettervirkninger, og er like gammel som min gutt.

Lykke til. Det går nok fint:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...