Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det ved et visst antall cm åpning at fødselen er garantert å starte uansett?

Forrige gang startet riene på 3-4 cm åpning og begynte rett på 2 minutters intervall...da var jeg førstegangs...

Nå er jeg i uke 37+4, og har 3-4 cm åpning...hvor mange cm åpning kan jeg forvente at fødselen starter på? Kan man gå med 5-6 cm åpning uten rier, og er det eventuelt regler for hvor stor åpning man kan ha uten at det blir igangsatt tiltak for å starte fødsel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan nok ikke svare deg, er førstegangs og har dermed ingen erfaring med dette. MEN det jeg lurer på er: hvordan vet så mange hvor mange cm åpning dere har osv? Er nå i uke 38+2 og har ikke en eneste gang blitt sjekket nedentil. Nå skal det sies at dette har vært et komplikasjonsfritt svangerskap så langt.

Skrevet

Både forrige gang og denne gang har det vært risiko på grunn av kort livmorhals, så jeg har blitt sjekket jevnlig etter uke 34...hadde rask fødsel forrige gang, så derfor blir jeg enda nøyere sjekket denne gangen...har hatt åpning siden uke 34...det skal sies at jeg har fordelen av at moren min er jordmor og kan sjekke dette hvis jeg er nervøs...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...