Gå til innhold

Adipol-klinikken på Rikshospitalet

Anbefalte innlegg

Noen som har gått/går der.

Det er en spesialklinikk på Rikshospitalet for kvinner med fødeplass på RH og som har BMI>27 som hjelper disse kvinnene gjennom svangerskapet med trening, kostholdsveiledning og så videre.

Jeg har fødeplass på RH, og vurderer å melde meg på

Fortsetter under...

Jeg går på Adipol og er veldig fornøyd. :) Jeg ville absolutt søkt opptak der hvis oppfyller kriteriene og har anledning til å møte opp på kontroller på Riksen.

Bare si fra hvis det er noe du lurer på med opplegget de har. :)

Etter siste e-post til RH, sa de at de skulle sende meg masse papirer på det. Jeg jobber 5-10 minutter å gå fra RH, så å møte opp på kontroll vil ikke være noe problem.

Etter hva jeg forstod var det 2 kriterier.

1. BMI > 27, har en på 34, so det er ikke noe problem

2. Fødeplass på RH, det har jeg...

Men takk minni75, kan jeg sende deg en PM dersom det er noe jeg lurer på etter at jeg får papirene?

HI

Annonse

Jepp, det er bare å sende meg en PM hvis det er noe du lurer på. :) Det står ikke så fryktelig mye i de papirene du får tilsendt, mener jeg å huske, men du får vel i hvert fall time til jordmor og ernæringsfysiolog da.

Jeg jobber også i gangavstand fra RH; veldig praktisk. :)

Jeg må innrømme at jeg ikke er helt inne i "reglene" for lavkarbo, men ernæringsfysiologen på RH holder seg vel til generelt vanlige norske kostråd, ja. Men hun er f.eks. veldig obs på kostholdsråd for diabetes for oss overvektige (uavhengig av om vi har diabetes eller ikke), og det blir vel egentlig litt som lavkarbo, gjør det ikke? F.eks. ikke for stort inntak av karbohydrater, og hvis du spiser det, hold deg til den grove typen. Og masse grønnsaker, da, men jeg vil da tro at lavkarbo går god for grønnsaker, hvis ikke er det uansett ikke noe særlig for gravide å prøve, tror jeg. :)

Uansett kan du jo bare ta en telefon til dem og spørre hvis du lurer. :)

Forresten; hvis de skrev at de skulle sende deg papirer, har du nok fått plass allerede, altså. I hvert fall var det slik for meg; de sendte bare litt diverse informasjon, jeg måtte ikke "søke" noe mer enn ved å sende e-posten. De kan jo ha endret det siden jeg ble "tatt opp", men jeg vil i hvert fall tro at du har plass allerede nå. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...