Gå til innhold

Prosjekt "finne søvnen selv"

Anbefalte innlegg

I dag har jeg bestemt meg for å prøve å la småen finne søvnen selv.

Han sovner enten som regel med flaska i munnen og jeg bare bærer han inn i senga, ellers ligger han å koser i fanget mitt til han sovner.

Hvis han ikke sovner til flaska i kveld så skal jeg bare legge han i senga å se hvordan det går. Det har ikke gått før, og jeg med det store mammahjertet mitt har tatt han opp og kosa han i søvn.

Hvor lenge skal jeg evt la han grine om han begynner? Skal jeg la han sutre hvis han bare ligger å klager?

Hvor ofte skal jeg gå inn til han? Hvor lenge skal jeg holde på før jeg evt tar han opp og får han til å sove sånn?

Tips mottas med takk :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143301636-prosjekt-finne-s%C3%B8vnen-selv/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når han er 5 mnd er det i alle fall for tidlig å la han ligge å skrike lenge (Ferber er ikke anbefalt under 6 mnd). Jeg vil anbefale opp-ned-metoden. :) Den finner du mer info om ved å google.

Må også legge til at enkelte unger ikke klarer å finne søvnen selv når de er så små. Kjenn på magefølelsen angående din egen unge. Min unge hadde f.eks kiss-kid, og hadde derfor kolikk, nakkesmerter ved amming og innsovning, og var den urolige typen som aldri fant søvnen selv før ca. 9 mnd, og generelt måtte ha mye oppmerksomhet.

Når de er så små, trenger de masse trygghet. Ingen unger skriker for å være trassige når de er så små, selv om mange skrikekur-tilhengere tillegger sine små barn mange egenskaper som ikke har... (nei, jeg er ikke noen fan av Ferber... de av mine venner som har brukt Ferber, har nå unger som er utrygge ved f.eks overlevering til barnepass (bli forlatt av foreldre).

jeg fikk beskjed av helsesøster at en ikke skal la unger under 6mnd. skrike uten å bli tatt opp. barn unger 6 mnd. er bare spedbarn ennå, og en ska ikke tulle med søvnen deres. f.eks. vekke di når di hviler for det er for sent på dagen osv. di skal få styre søvnen selv! først når di har passert 6 mn. helst eldre, kan eg begynne å avvenne di med flaske på kvelden, få si til å finne søvnen selv osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...