Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei noen her som har hatt modningsakupunktur?

Lurer på når det er vanlig å starte med dette og hvor man kan få gjort det. Går til jordmor på riksen, noen som vet om de kan gjøre det der?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg begynte med modningsakupunktur i uke 35, og holder på enda (38+5). merker det er noe som skjer i kroppen hver gang, men venter fremdeles i spenning;). Jeg går til behandling hos Kari på Familieklinikken på Majorstuen. De er veldig hyggelige og flinke der!

Skrevet

Vibeke Fjeld, på Klinikk Fjeld på Majorstua er kjempe flink! Hun anbefaler å begynne forsiktig opptil fem uker før. Har vært der to ganger nå med mensmurringer og maserier som resultat, så håper det modnes godt der nede nå :)

Skrevet

Jeg begynte også i uke 35 på familieklinikken hos Mille. Veldig søt og hyggelig jordmor og akupunktør.

Er nå i uke 38 og skal til min 3 time. Har endel mensmurringer i mage og rygg, løs mage, mindre leggkramper, veldig hormonell!

Vet ikke om sykehus tilbyr dette? Har vel inntrykk av at dette er noe en må gjøre privat.

Lykke til!

Skrevet

Jeg var intr i dette denne gang siden jeg hadde dårlige rier forrige gang, men fikk beskjed av en svært erfaren akupunktør på fødeavdelingen at dette som oftest bare førte til maserier og menstruasjonssmerter, men ikke noe "åpning". Her får en modningsakupunktur ved termin OM mor er begynt å bli "moden". Eller også om man er begynt å bli moden, og at en av en grunn er sjekket ut for det før termin.

Men lykke til dere som tar det, gi gjerne en tilbakemelding! :-)

Skrevet

Jeg hadde det sist gang, ca 3-4 ganger før termin, en gang i uka. Siste gangen var 2 ganger før termin, da fikk jeg igangsettingsnåler og ble fortalt at om min kropp var klar så ville det skje noe innen 48 timer. 46 timer senere gikk vannet og ca 25 timer senere var hun ute (riene starta ca 13 timer etter vannavgang).

Den første gangen jeg var til akupunktur fikk jeg masse vonde kynnere på kvelden, men de andre gangene merket jeg ikke så mye.

Ei annen jeg kjenner tok nåler på termindagen og fødte ca 12 timer senere. Mens andre jeg kjenner har tatt nåler flere ganger, men likevel gått over termin og blitt satt i gang!

Skrevet

jeg begynte med modningsakupunktur i uke 35 og fotsatte 1 gang i uka frem til uke 38 hvor jeg var der 2 ganger. Hadde termin 11 juni,men skulle settes i gang 31 mai. Hadde min siste time hos henne 30 mai kl 15.30. Kl 22.50 samme kveld gikk vannet,rier startet 01 ish. Hadde 5cm åpning kl 06.30 og kl 11.11var han ute:D

Gikk på klinikkplussi sandvika hos ei som heter Nina

Skrevet

jeg begynte med modningsakupunktur i uke 35 og fotsatte 1 gang i uka frem til uke 38 hvor jeg var der 2 ganger. Hadde termin 11 juni,men skulle settes i gang 31 mai. Hadde min siste time hos henne 30 mai kl 15.30. Kl 22.50 samme kveld gikk vannet,rier startet 01 ish. Hadde 5cm åpning kl 06.30 og kl 11.11var han ute:D

Gikk på klinikkplussi sandvika hos ei som heter Nina

Skrevet

Denne gangen har jeg hatt litt problemer med å finne et sted som kan gjøre det fordi jeg har termin midt i fellesferien. Men har sånn delvis funnet noen som kan i ukene før termin hvis hun har tid, og så har jeg avtale hos en annen inne i Oslo 2 ganger rett før termin, og en time dagen etter termin, så håper jeg det gjør susen :)

Skrevet

Det er ihvertfall to stykker på Føden som setter modningsakupunktur, men jeg tror du må ha en viss grad av modenhet først.

Skrevet

Jeg har akkurat hatt en akupunkturbehandling i kveld, da sjekket hun også modning, og jeg er 3 cm allerede (Jeg har hatt 3 behandlinger nå). Så trekket hun ekstra på mormunnen (au,au,au), så nå har slimproppen gått og jeg blør. Så nå bare venter jeg på rier:)

Har termin på lørdag, så dette blir veldig spennende....

Skrevet

Jeg har akkurat hatt en akupunkturbehandling i kveld, da sjekket hun også modning, og jeg er 3 cm allerede (Jeg har hatt 3 behandlinger nå). Så trekket hun ekstra på mormunnen (au,au,au), så nå har slimproppen gått og jeg blør. Så nå bare venter jeg på rier:)

Har termin på lørdag, så dette blir veldig spennende....

Skrevet

Hvor mye koster disse behandlingene? Er klar over at de sikkert varierer fra sted til sted, men sånn ca? :)

Skrevet

Jeg skal begynne med modningsakupunktur i juli, det koster 350 kr. for en time. Så det er jo en relativt dyr fornøyelse...

Skrevet

Måte le litt når du skrev fornøyelse, for det er det absolutt ikke for min del. Det er svært ubehagelig/ vondt når hun setter nålene synest jeg. Men likevel så gjør jeg det, for et håp om å korte ned fødselstiden og svangerskapet:)

Skrevet

har hatt min første modningsakupunkturtime idag, er akkurat 38 uker nå :)

er skikkelig spent på å se om dette har noe effekt!! har ganske troen på akupunktur da jeg fikk dette før jeg ble gravid pga laaange mens-sykluser på ca 40 dager... etter 3 behandlinger kom eggløsningen en uke før den var "ventet" altså min syklus ble kortet ned med en hel uke + jeg ble gravid med en gang!!! :)

så krysser fingrene på at jeg ikke trenger å gå over tiden iallefall :)

Skrevet

Hmmm... veldig usiker på om jeg ønsker modningsakupunktur... Men noen som vet hvor i kr.sandsområdet en få dette?

Skrevet

Jeg har gått til modningaku på føden i krsand siden jeg har gått til igangsetting på overtid to ganger. Begynte i uke 37, har 5 dager til termin, og venter fremdeles. Vært syv ganger. Hvis du har blitt igangsatt tidligere på overtid, og de har tid på føden, ber du bare jordmora di ringe opp og høre om du kan komme. Men tror ikke de tar inn førstegang, eller andre som har født av seg selv tidligere.

Skrevet

Hei :o)

Jeg vet ikke om det gjør det på Riksen, jeg skal føde på ABC, og der har jeg ikke fått tilbud om det.

Fysioterapeuten min som også hadde født på ABC, anbefalte meg BA-klinikken midt i Oslo, det hadde hjulpet henne ved begge hennes fødsler. Så nå starter jeg opp der til uken, da er jeg i uke 35-36 :o) ENDELIG :o)

Her er litt info om stedet, og GUNHILD, akupunktøren er superhyggelig og flink:

http://baklinikken.no/default.asp?siteid=1&sitemodule=2&nav=3&group=268&parentgroup=265&parentcid=48&cid=48

LYKKE TIL :o)

Skrevet

Går til modningsakupunktur og har fått så dårlig mage..vet ikke om det skyldes akupunkturen men det startet etter min 2 time for snart 2 uker siden. Er det noen som har samme symptom?

Skrevet

Tror de sette modningsakupunktur på Eventyrgården i Kristiansand. Jeg går til fysio der og tror han sette modningsnåler. Setter ihvertfall vanlig akupunktur! Har ikke prøvd modningsakupunktur før men tror jeg vil prøve d denne ganga. Har termin 28.juli så begynner ikke før i uke 37 tror jeg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...