Gå til innhold

ikke et takk å få.....

Anbefalte innlegg

jeg har blitt lært at jeg skal takke når jeg får noe hos andre uansett hva det er.

Når jeg var lita både takket jeg og neiet(og gav ofte folk klem). Jeg blir rett og slett irritert når jeg gir gaver til noen og ikke hører takk eller noe som helst!Og dette gjelder både små og store gaver a tusenvis av kroner..kjenner jeg har ikke så lyst å gi noe særlig til denne personen...

Ja, jeg kan skjønne at noen barn er veldig sjenerte, men man skal da takke...verste er voksne som ikke takker, og barn som tar for gitt å få store fine gaver og enda synes at de kunne fått mere(her snakker vi pc/ipod osv...).....

Er det bare meg eller?:P Jeg lærer allerede jenta vår på 1 år å takke etter mat og når hun får noe.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143301319-ikke-et-takk-%C3%A5-f%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Helt enig! Delte ut godis på halloween et år, og to! unger takket av ca 30 stk som kom. Resten bare gikk videre uten å si noe som helst. Så jeg gidder ikke gi mer..

Jeg har ikke noe problem med å si "hva sier du når du er ferdig å spise" til nabounger som glemmer og takke for maten, eller minne unger på å takke som jeg gir fine gaver til..

For meg og mine er det helt naturlig å takke for alt. Vi driver allerede å lærer småen på 5 mndr at man sier "takk for maten" etter å ha spist. Og han får bare en og annen smak av ting foreløbig. Akkurat som det er naturlig å si god morn og god natt sier man også takk. Det er noe galt med barneoppdragelsen hjemme hos de som ikke takker for noen ting og som forlanger og forventer i takt med at de får og får.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...