Gå til innhold

Inspirert av barnegråt på flyet innlegget.. Jeg blir ganske sjokkert når jeg leser mange av svarene hun får..

Anbefalte innlegg

Det får være måte på hvor mye man tror man har lov til å blande seg inn i andres liv. Hvem har noe med om de ville reise på natten eller ei, er man utenfor huset sitt, får man tåle at det er barnegråt, barnelatter, og andre lyder.. Det finnes overalt, på fly, buss, tog, båt, i butikken, i parken osv. osv. Vi reiser alltid på natten, fordi da er det stor sjanse for at de sover, reiser vi på dagen kan vi risikere at minsten sover for mye på dagtid og ikke sovner på kveldne og snur da døgnet. Og hva andre måtte mene om dette gir jeg fullstendig blaffen i, synes faktisk nesten det hele er litt komisk..

Like dumt som den andre tråden som gjaldt barn med i garderoben i svømmehallen. Hvem er dere som tror dere kan bestemme over andre mennesker? Min 6 åringe sønn, får ikke lov å være i herregarderoben alene, det finnes alt for mange syke mennesker her i verden til det, og hvis far er på jobb og vi vil dra i svømmehallen så gjør vi det forde. Vi gjør det vi synes er best, dere gjør det dere synes er best, også holder man kjeft om hva andre gjør..

skjønner meg ikke på de som kommer bort til folk og skal kjefte eller "snakke til" noen fordi de synes man gjør noe feil i forhold til det man selv mener. Man har faktisk ikke noe med hva andre velger å gjøre. Så lenge man ikke gjør noe ulovlig!

Fortsetter under...

Hvis du har så store problemer med at folk er uengie med hverandre, så forlater du vel bare siden da! Det du sitter på nå, er et anonym forum, og det er jo det du har signert som også, akkurat sånn som meg! Og blir du virkelig så sjokkert over det folk skriver her inne? Mulig du er helt ny da. Men igjen; på en anonym side, så vil en automatisk få mye mer pepper, netopp pga anonym knappen. For min del derrimot, så er det ren underholdning. Jeg må le av flere av innleggene her, samtidig så veit jeg jo at mye som blir skrevet her, er bare oppspinn også!:-)

Hvis det er så vanskelig for deg å lese at andre har meninge rsom avviker fra dine bør du slutte å lese debatter på internett.

I svømmehallen her hadde du og din familie blitt kastet ut. Der må unger som går på skolen gå i sitt eget kjønn sin garderobe. Enkelt og greit (og heldigvis for oss andre som da slipper egoistiske kjerringer som bare tenker på seg selv).

Jeg er enig i at man ikke skal legge seg så mye borti hva andre gjør. Men hvis man legger ut et innlegg her og spør om andres meninger så må man tåle å høre at ikke alle er enige. Det går derimot an å si at man er uenig i en penere tone enn det det noen ganger gjøres her inne.

Er enig med deg HI. Ikke bare er de uenige, det er nå en ting, men de er så ekle i kjeften i tillegg- skikkelig spydige. det er unødvendig å bli bitchy bare fordi man er enig med damen på slyet som kjefta.

Elllers ang svømmehall: Jeg fikk ikke med meg den tråden, men må si jeg synes det er hårreisende om en 6-årig gutt ikke skal få være med mammaen sin i garderoben? Jeg husker jeg leste i avisa om Lommemannen-saken. Han oppsøkte ofter svømmehaller for å antaste små gutter, de minste er selvsagt de letteste byttene. Han gned såpe inn i øynene på en gutt i dusjen og stakk penisen sin i munnen hans! Hvem er det som vil risikere slikt? Og hva om barnet ikke har en pappa som kan ta ham med i svømmehallen, skal han da ikek få være med mamma? En 6-åring er et lite barn. Det er da vel ingen som kan bli støtt av det på noen måte?

Da jeg var liten og var i svømmehallen var jeg med pappa i herregarderoben. Det hadde jo vært ganske absurd om voksne menn hadde lagt ned veto mot at ei lita jente skiftet i samme garderobe som dem? Av og til er det som om dib-damene bare vil vise vrangsida..

Makan til kvasse svar man får i dag da!

Helt enig med deg HI, hva andre velger å gjøre, har jeg svært lite med. Jeg må få mene hva jeg vil men ville aldri falt meg inn å gå inn å kjefte ned noen fordi de gjør ting andreledes (med mindre det er snakk om omsorgsvikt el. da blir plutselig situasjonen en annen!)! Og jeg tror ikke det er så mange andre som ville gjort det heller med mindre det er totalt mangel på ren folkeskikk! ..Er veldig lett å dømme andre og "bjeffe fra seg" når man sitter bak anonymknappen gitt..

..Og ja- det gjelder faktisk meg også! ;)

Annonse

... Ang 6 åring i svømmehallen, har folk så mye mot at noen velger å ta med seg BARN av motsatt kjønn inn i damegarderoben får de gå et annet sted mener jeg!

Hvorfor er det så galt at en liten gutt på 6-7 år er i en damegarderoben?

Tror du det lille barnet tenner på å se deg naken? Blir helt feil...

Er det mulig, vrange dib-damer??

Visst faen er det plagsomt med barn som griner/skriker på flyet, men det er faktisk slikt man bare må finne seg i når man er ute og reiser!

Jeg kunne sikkert blitt irritert selv hvis jeg prøvde å sove og ungen bak satt og sutret (dog etter myyyyye lenger enn skarve 10 min..!), men det kunne aldri falle meg inn å snu meg og kjefte på barn eller foreldre, ærlig talt!? Den sure dama hadde fortjent et "Hold kjeft, sure kjerring!" og et skikkelig knips midt i panna;)

Synes forresten det er vel så irriterende med voksne passasjerer som skravler, hoster, reiser seg i tide og utide for å vandre rundt osv osv.

Ja, man må tåle litt lyd mm når man er ute blant folk, men man må også tåle tilsnakk når man plager andre. Når dere er egoister og forventer at andre skal ta mer hensyn til dere enn dere skal ta til andre må dere også regne med tilsnakk. Jeg er i like stor rett til å snakke høyt dritt om deg så gutten din hører det som du er til å ta ham med i svømmehallen. (6 år er for øvrig på grensen i forhold til hva jeg synes er greit, men for rinsippet sin skyld)

Helt ærlig så har jeg av og til kjent på irritasjon over unger som gråter og sutrer på fly eller feks restauranter...

MEN det kunne aldri falt meg inn å si noe til verken ungen eller foreldre!

Det er jo en grunn til at unger gråter...

Og dersom man har reist litt, så vet man at dersom man reiser langt, det være seg både østover og vestover, så vil deler av reisen enten ut eller hjem skje på natten.

Jeg har nå reist med både små og store barn, og om minsten har et litt dårlig øyeblikk, så må jeg bare stenge ute tanken på at de kan 'plage' andre. Det blir faktisk deres problem om de tror det blir en stille og rolig reise. Det finnes utallige ulike mennesker på reise.

Sist fikk jeg nesten en smell i hodet fordi jeg var så frekk å tilte stolen min litt bakover og mannen bak hadde lange bein. Om han har et problem med de lange beina sine, så må han bestille billetter med bedre beinplass eller på business...

Sånn blir det med folk som ikke tåler lyder også.

Ikke enig med HI, man bør ta litt hensyn til andre som kanskje har unnet seg en etterlengtet tur uten egne barn.. spiller ingen rolle hvilken klasse man flyr, barn og lyder er det også på businessclass..

vedr. svømmehall synes jeg ikke skolebarn har noe i garderoben til det morsatte kjønn å gjøre.. å sende min datter inn i en herregarderobe med menn og peniser er uaktuelt, hun har ikke engang sett sin egen far uten undertøy!

Annonse

hehe...voksne forventer at unger skal greie å styre seg fra å gråte litt, mens de samme voksne greier pinadø ikke å holde kjeften selv, og når en voksen ikke har kontroll hvordan da forvente at ett barn har det?

Nei, jeg forventer ikke at unger ikke skal gråte litt, men jeg forventer at foreldrene da legger seg i selen for å ro dem ned. Jeg mener også det må være lov å si fra om ting som er plagsomt. Man trenger jo ikke kjefte i første omgng, men å si fra mener jeg er OK.

Jeg som voksen dame kunne ikke brydd meg mindr eom en 6-7 år gammel gutt i damedusjen. Derimot vet jeg at jentene i klassen hans hadde mislikt det sterkt. Jentene på 6-7 år har heldigvis fortrinnsrett i damegarderoben fremfor gutter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...