Gå til innhold

Hva kan straffen bli for bruk av hasj, og besittelse av brukerutstyr?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

eksen min for ca 11 år siden blei tatt med brukerutstyr. det blei et forelegg på 3000kr. mulig det er noe strengere nå men det aner jeg ikke da hasj og brukerutstyr ikke er et tema for oss i dag;)

En kompis av meg fikk 3000 kr i bot etter han ble tatt med en liten mengde på en festival i fjor sommer.

Det kommer vel helt an på hvor mye man har, om det er til eget bruk eller for salg.

Har man mye kan man vel risikere både bot og fengsel om det er mye.

For bruk og brukerutstyr får du ett forenklet forelegg du vedtar på stedet (eller nekter, og må ta dette opp i rettssak med fare for å måtte betale både bøter og saksomkostninger) som ligger på mellom 2000 og 5000 etter inntekt. Blir du tatt med mer enn 15 gram hasj, er det derimot fare for fengsselstraff. Alt dette er uavhengig av hvor mange ganger dette har skjedd.

Dessverre veldig godt med de reglene deeer.

Annonse

Jeg regner med at de skal inn for avhør, så politiet kanksje kan finne ut hvor stoffet er kommet i fra. På den måten kan de få mer info om hva som skjer i "narkomiljøet" og evt. ta han som selger.

Og det er ikke alltid man blir tatt med av politi om man innrømmer, jeg har flere ganger levert avhør på stedet. Det kommer an på politiet, hva de ønsker og har tid til. Og om de anser deg som en mulig kilde til informasjon.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...