Gå til innhold

får babyen ut mer melk enn hva pumpa gjør ?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er faktisk ikke 100% sikker. Jeg tror nok babyen er hakket "vassere" om det er en frisk og sterk baby. Det hadde imidlertid ikke jeg. De par første ukene behøvde jeg bare å pumpe meg 3 ganger daglig for å ha nok til den lille - som spiste 8 ganger i døgnet.

Etter at jeg begynte å fullamme, kunne jeg fint pumpe mer enn et måltid når jeg var borte fra henne i et måltid.

Ble en reser til å få ut mest mulig når jeg pumpet da - masserte bryst "sammen" med pumpa og fikk ut noen milliliter ekstra på det.

Babyen, definitivt! Jeg fikk aldri ut mer enn 30 ml kanskje når jeg pumpet selv om jeg gjorde det med alle kunstens regler.

Trikset ble for meg å pumpe det ene brystet mens jeg ammet. Men da han begynte å spise fra begge bryst nyttet ikke dette lenger. :-)

Annonse

fikk ut ganske så like mye tror jeg :)

trikset var og få melken ut i starten, og det er jeg en kløpper på etter og ha øvd meg på melkegeiter i noen år :P

så på meg selv som en dårlig melkegeit og masserte mens jeg pumpet :)

Jeg har aldri fått pumpet ut noen ting!!!

Alle barna har lagt på seg mer enn nok, så hadde mye melk.

Det står skrevet i bøker om amming at du ikke får ut like mye som de drikker selv. Hvis det var det du lurte på.

Det kan nok varierende. Om du har en frisk unge som er interessert i amme, vil jeg helt klart si ungen får ut mest.

Har du en 7mnd gammel unge som er mer interessert i verden rundt seg, og du faktisk får til å pumpe er de nok ikke usannsynlig at pumpa er best.

MEN det er ikke alle som får til å pumpe, og min erfaring er at også dette krever litt trening OG det er veldig avhening av hva slags pumpe du har!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...