Gå til innhold

Hvor ofte gjør dere husarbeid?

Anbefalte innlegg

Og hvor mange ganger i uka må dere gjøre de forskjellige tingene, som å støvsuge, vaske gulv, vaske tak, vaske vindu, vaske klær, rydde, tørke støv osv.

Jeg støvsuger hver dag, vasker gulv en gang i uka (noe som sikkert er alt for lite), er veldig dårlig til å tørke støv, takvask? Hva er det for noe?

Har alt for masse klær som skal vasker for å sorteres for å gis bort eller kastes. Har ikke tørketrommel så da får jeg ikke vasket klær så ofte som jeg kunne tenkt meg. Rydding er et stort tiltak, siden jeg har en liten en som går etter meg og roter ut alt jeg rydder opp.

Jeg vil ha det rent og pent hele tiden, så vil gjerne vite hvor ofte dere som har det fint i heimen gjør husarbeid, og hva dere gjør.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143301087-hvor-ofte-gj%C3%B8r-dere-husarbeid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Støvsuger når det trengs,dvs mellom 2 og 5 ganger i uka. Vasker 1 gang i uka. Tørker ikke støv :o det er iallefall uhyre sjeldent! Tak har jeg aldri vaska...Vinduene tar jeg når jeg ser de er skitten.

Klesvask har jeg alltid nok av, og vaskerommet er aldri tomt. Rydde gjør jeg hver dag. :)

Støvsuger gjør jeg nesten hver kveld.

Tørke støv, fryktelig dårlig

Klesvask 3-4 ganger i uka

Vindu 1-2 ganger i året

Vaske gulvet 1 gang i måned.

Jobber 100%, og er alene med 2 barn, så er ikke så flink med husarbeid som jeg var før. Skulle ønske jeg hadde råd til hushjelp....

Kjøkkenet tar vi hver dag- der liker jeg å ha det ryddig og rent!

Badet tar vi 2-3 ganger i uken. Vasker gjerne over mens minste bader på kvelden:)

Tørke støv gjør jeg når det trengs, men tørker av stuebord og slike synlige flater oftere enn bilderammer og slikt...

Støvsugeren har jeg fremme 3-5 ganger i uken. Vi har 3 barn, hund og katt så det trengs! Men noen ganger drar jeg bare over med tørrmopp om kvelden- det suger til seg støv og hår som bare det:)

Gulvene vasker jeg også når det trengs. Blir faktisk ikke så mye søling som gjør det flekkete og møkkete enda vi er en stor familie, men tørker opp når det blir søl og drar over gulvene kanskje 1 gang i uken:)

Ellers rydder jeg og vasker klær hver dag.

Jeg stryker alt av tøy, men det gjør jeg i stuen mens jeg ser på tv:)

Jeg prøver å få tatt litt hver dag.

Støvsuge gjør jeg kun i gangen og de gulvene som har fliser, ellers bruker jeg min høyt elskede tørr-mopp minimum annenhver dag ;)

Støvtørking tar jeg minst en gang i uka.

Klær vaskes en gang og bestandig her.

Tak vasker jeg hver vår.

Kjøkkenskap i løpet av november hvert år.Bak komfyr og andre løse hvitevarer blir tatt i løpet av samme mnd.

Under/bak badekar/dusjkabinett blir det tatt i løpet av våren.

Soverom hver uke og sengetøy blir byttet hver fredag :)

Og resten tar jeg ved behov.

Herremin, har dere tid til noe annet enn husarbeid??

Hele huset støvtørkes og støvsuges og kjøkken og bad vaskes av vaskehjelpen hver 14.dag.

Gubben støvsuger i tillegg stua 1-2 ganger i uka. Kjøkkenet ryddes sånn noenlunde ihvertfall annenhver dag. Vi vasker en maskin eller 2 hver 2. eller 3. dag og klær brettes og legges på plass 2 ganger i uka.

Stryking!? Jeg stryker bunadsskjorta, ellers unngår jeg klær som må strykes. Mannen stryker sine egne skjorter.

Vi har to ganske store unger + et større antall nabounger som roter og drar inn sand.

Det ryddes jevnt og ungene piskes til det samme, men vasking hver eneste dag er helt unødvendig. Og nei, det er ikke spesielt rotete eller skittent, men jeg har ingen ambisjon om at det skal være perfekt og støvfritt til enhver tid. Det er livet mitt for kort til :)

Annonse

Jeg rydder stue, kjøkken og bad hver dag. (tar litt nå og da, sånn at det ikke flommer over.) Bruker kanskje 5-10min på å løpe over rommene på ettermiddagen eller når lillemann er lagt. Liker å ha det ryddig når kvelden kommer.

Vasker, rydder og støvsuger, tørker støv 1-2 ganger i uka. Støvsuger kanskje en gang ekstra i uka pga katt som snøs.

Vasker klær 1-3ganger i uka.

Vegger, gulv og vinduer blir vel vasket 1-3 ganger i året.. :P Sjeldent med andre ord. Kun under julerengjøring og påskerengjøring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...