Gå til innhold

Et spørsmål angående brystreduksjon

Anbefalte innlegg

Jeg er 23 år gammel og har siden jeg var 17 år slitt med store, tunge og hengende bryster. Bruker i dag 75 E/F i bh, sliter med nakke/skulder-og ryggplager, kløe pga mye svette under brystene (har elveblest), sliter med å finne rett BH samt bikinioverdeler. Plagene mine er like mye fysisk som psykisk og jeg vurderer sterkt brystreduksjon. Jeg lurer på om det er noen her inne som har fått dette dekket av staten samt hvordan man går frem for å få henvisning? Hvordan ble resultatet etter operasjonen?

På forhånd takk for svar

Fortsetter under...

Anbefaler deg å vente til etter at du har fått de barna du skal ha hvis du har veldig lyst å kunne amme. Jeg har operert ut ganske mye og fikk ikke ut noe mer enn noen dråper melk.

Jeg hadde str F/G og fikk det dekket av staten pga jeg var slank utenom og hadde samme plagene som deg. Ofte sår under de tunge brystene også mellom dem.

Jeg angrer ikke en dag på operasjonen! Den er tøff, men absolutt verdt det. "Nye", flotte og spretne pupper i C cup og ingen sår eller vond rygg mer. Arrene er bleke og fine oppå, dvs rundt brystvortene og ned. Arrene under brystene som går ut til siden er ikke så fine på meg mye pga jegf fikk infeksjon i sårene (gule stafylokokker). Meeeen, jeg bryr meg ikke om arrene, det er så mye bedre enn de svære puppene som bare var i veien!

Gå til legen din for å få henvisning. Da vil du etterhvert bli kallt inn til vurdering hos kirurg på sykehuset. Du må belage deg på lang ventetid! Husk og at det er bedre å ta litt for mye enn for lite, mine bryster har bare blitt større med årene. Hadde liten C stor B etter operasjonen og har per i dag str DD.

Takk for svar. Jeg har 3 barn så jeg føler meg trygg på at jeg er ferdig med barn, i alle fall på mange år fremover. Jeg utviklet store, tunge og hengende bryster rett før fødsel med nr.1, og siden har de plaget meg og kun blitt større og større. Er arvelig i min familie med slike bryster og jeg vil virkelig ikke ha så store bryster, ei heller at de skal bli enda større. Er ganske liten av vekst også, 1.60 og det merkes på kroppen at jeg har slik tung byste!

Er kun 6 uker siden siste fødsel, ammer og har tenkt til å gjøre dette i 5 måneder til, men vet at det er lang ventetid så tenkte å høre om legen kunne henvise meg til konsultasjon før den tid. Får håpe jeg er like heldig som deg og får igjennom en reduksjon! :)

Løfter de brystene mye ved en slik operasjon etter reduseringen? Reduserte de brystvortene dine?

Takk for svar :)

Ja, de tar brystløft samtidig, hos meg reduserte de også brystvortene. Du vil få en ny hverdag hvis du får gjennom en slik operasjon! Tvilsomt at de vil vurdere deg når du fortsatt har melk i brystene - men det skader ikke å prøve!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...