SuperMuffin Skrevet 6. juni 2011 #1 Skrevet 6. juni 2011 Nå skal vi endelig prøve, siste pillebrett og mens var ferdig i går så i dag blir første prøvedag. Gleder meg allerede, sitter å planlegger kvelden i hodet. Gjøre dette til en skikkelig innvielses kveld/natt Flere her som skal prøve nå eller ? Flere som har erfaring med å bli gravid etter å ha gått på pilla i mange år, i mitt tilfelle microgynon ? Dette er første gang for oss som sikkert er ganske tydelig, har 2 nieser og 1 nevø under 2 år, så klør etter en selv nå. Babylykke i familien for tiden, så håper det "går fort" hos oss også
GuttenMin09 ♥ Jentebaby i 2012 Skrevet 6. juni 2011 #2 Skrevet 6. juni 2011 ja! Eg fikk min første mens igår etter pille slutt, så nå er vi også igang:) Håper spiren sitter fort hos dere, er nok veldig gøy å ha søskenbarn rundt alder! Min gutt på 2 år har ikke søskenbarn, noe som eg syns eg litt trist egentlig, så håper spira sitter fort hos oss også
SuperMuffin Skrevet 6. juni 2011 Forfatter #3 Skrevet 6. juni 2011 Så spennende da! Tenker dere noe timing i forhold til el eller skal dere bare følge lysten ? Satt førstemann med en gang eller? Masse lykke til hvertfall, så satser vi på at vi er heldige! Tenkt noe på hvordan du skal si det til din kjære når det lyser gravid/positiv at testen eller ? Han vet jo at vi prøver, men hadde jo vært gøy å prøvd å overraske litt. Så har forberedt han litt extra på at dette kan ta litt tid, for å være på den sikre siden også
vår første 19 mnd prøving Skrevet 6. juni 2011 #4 Skrevet 6. juni 2011 Jeg gikk på microgynon i 4 år , og det tok 7 måneder før jeg fikk mensen tilbake etter pilleslutt.. håper du ikke blir å slite like lenge. Har prøvd å bli gravid et år nå..
Noah 08. Skrevet 6. juni 2011 #5 Skrevet 6. juni 2011 Jeg gikk på microgynon i 2 år å fikk mens tilbake etter 31 dager da jeg sluttet på pillen i sept. 10. Men jeg fikk påvist pco i jan. 2011 da så vi har ikke prøvd veldig aktivt. Men skal prøve for fullt nå fra juni/juli.. spennende :-) Stresser ikke med dette,har et gull på 3 år fra før:)
SummerBlossom Skrevet 6. juni 2011 #6 Skrevet 6. juni 2011 Hei, vi er prøvere, er i 6pp nå Om jeg får menstrasjon til torsdag er jeg prøver i juni også Tok en test i dag som var negariv så det ser ikke ut til at det gikk denne gangen heller:) Hilsen meg
Lotta2010x2012 Skrevet 6. juni 2011 #7 Skrevet 6. juni 2011 Vi begynner prøvingen i juni:) Gleder oss masse, og er utrolig spent. Har en gutt på 8 måneder, så det er liksom ikke noe stress om å få det til med engang, og det er deilig. Vi brukte et år på gutten vår, og det var kjipt. Men nå har vi en og det skal jo litt til for at vi ikke skal få en til, så bekymrer med mye mindre denne gangen. Venter på tr her. Hadde en frisk blødning på fredag, som var dag 31 i syklussen, men ikke noe siden... Har bare hatt en syklus etter fødselen som var på 35 dager, så får bare vente å se om den kommer snart.. Hadde jo håpet at syklussen skulle bli litt kortere, 31 dager el no, sånn jeg hadde før jeg ble gravid. Har dere tenkt til å teste etter el og sånn, eller tar dere det med ro lar det skje når det skjer? Lykke til!!
Alh07+12+14 Skrevet 6. juni 2011 #8 Skrevet 6. juni 2011 Oi, her var det mye kompliserte forkortninger. Fikk en datter for litt over 4 år siden, men var egentlig ikke inne noe særlig på forum og slik da. Men når jeg nå er prøvende, vil jeg gjerne få med meg så mye som mulig. Så lurer da på hva som menes med 6pp? Tenker meg til at EL står for eggløsning.=) Lurer samtidig på en annen ting. Ikke hatt noen regelmessig syklus siden jeg sluttet på P-ringen i oktober. Forrige måned gikk det nærmere 40 dager fra mens til mens. Idag har det gårr 28 dager siden første mensen dag, men på fredag fikk jeg en positiv graviditets test. Er nå nesten mer bekymret enn glad. Tenker at det er så lett for. Og siden jeg fikk vite det så tidlig også, er det vel stor mulighet for at mensen kommer igang. Men hva skjer hvis det kommer blødning. Vet at det er noen som kan ha mensen selv om ikke gravitidteten blir avbrutt. Men sitter nå med mange tanker. Hvis man har mensen, når vet man om man er gravid eller ikke?! Takkker for svar, og håper på å bruke denne siden aktivt videre.
SummerBlossom Skrevet 6. juni 2011 #9 Skrevet 6. juni 2011 6pp står for av vi har prøvd i 6 sykluser .. Begynner og bli litt utolmodig og redd for at noe skal være feil med meg. Nå skal jeg ha mens på torsdag så vi får se om det gikk, tok en test i dag og den var negativ så det ser dårlig ut. Lykke til alle sammen med prøvingen.
Rose -3. troll i 2012 Skrevet 7. juni 2011 #10 Skrevet 7. juni 2011 Noen sliter mer enn andre, så brutal er sannheten. For 9 år siden skulle jeg bare bytte p-pille merke. Gikk uten p-piller i 2 uker og vips så var jeg gravid... Så det trenger ikke å ta lang tid selv om du har gått på p-piller over lengre tid. Men det inntrykket jeg sitter med etter flere år her inne, er at veldig mange får enten det til på første forsøk, ellers så drøyer det ofte littt... Lykke til!
Lotta2010x2012 Skrevet 7. juni 2011 #11 Skrevet 7. juni 2011 4x4: Hvorfor er du bekymret, forsto ikke det helt..?Er det fordi forrie sykluss var lang, at du enker du ble gravid da, og så fikk du mensen. At bare hcg i blodet henger igjen? Ta en CB med ukesindikaor, og så ville jeg ringt legen og høre om du kunne få ta en hcg blodprøve. Tar to etter hverander men et par dager mellomrom, så ser du fort om hcg stiger eller synker. Er det vanskelig å få det til hos legen(noen er sånn at ,det er jo bare å bvente å se, innstilling) så kan du prøve å ringe volvat og høre der. Det tipper jeg du kan komme inn på dagen, og tror ikke det koster så altfor mye for å ta blodprøve.. Skriv her så fort du vet mer da, spent! Lykke til! Det er jo veldig opp og ned hvor lenge man prøver.. Vi prøvde 1 år med vår, og hadde to tidlig sa på veien. Mamma sluttet på pilla den ene måneden og var gravid den neste med 3 av mine søsken, og så ha jeg en ikke planlagt søster.. Hadde jo håpet at det skulle gå litt fortere for oss da, hehe:p Men er spent på hvor lang tid det tar denne gangen. Alt under et år får være bra:)
lullaby Skrevet 7. juni 2011 #12 Skrevet 7. juni 2011 Ja, vi prøver! Har prøvd siden begynnelsen av mai, men tok negativ graviditetstest i går og fikk mens i dag, så det er bare å fortsette å prøve. Sist jeg ble gravid gikk det på første forsøk, men det er 7 år siden. Føler jeg stresser litt siden jeg er blitt 34 år og har en mann uten egne barn... Men satser på at det klaffer snart! Lykke til til dere alle!
GuttenMin09 ♥ Jentebaby i 2012 Skrevet 7. juni 2011 #13 Skrevet 7. juni 2011 Vi prøver å bli gravid så fort som muligt, så blir nok ekstra mye kos rundt EL Første mann satt på 5pp, håper å ikke bruke lengre tid på nr 2 Ja hadde vert veldig gøy å overaske, men her vil samboer plent være med under det "store" øyeblikket når testen viser positiv, så vi gjør det slik
Lotta2010x2012 Skrevet 8. juni 2011 #14 Skrevet 8. juni 2011 Jeg tror det var det jeg fikk av tr denne måneden jeg.. kommer ikke noe mer, og spotter ikke mer heller. Kanskje jeg ikke har hatt el denne måneden, siden den bare varte en halv dag?.. Jaja, håper det ikke blir noe tull med el og sånn nå etter fødselen, men at den stabiliserer seg igjen. Har jo alltid hatt stabil sykluss. Men blødningen var jo på dag 31 denne gangen selvom den var kort, så kom den 4 dager tidligere enn forrige måned, så det er jo positivt:) Håper ho kan se at jeg nærmer meg el når jeg skal til gyn, er litt stilig å se egget på skjermen syns jeg:p lullaby: Bare kos dere med prøvingen, så går det mye fortere tenker jeg:) 34 er ingen alder;) Lykke til:) Veldig gøy å kunne følge alle dere ny-prøvere:D
Lotta2010x2012 Skrevet 8. juni 2011 #15 Skrevet 8. juni 2011 Jeg prøver å oppsummere oss, bare å slenge på hvis det er noe som er feil/blitt glemt:) Lille.Blomst - Venter på el GuttenMin09<3 - Venter på el Noah + babyønske ! - ? SummerBlossom - Venter på tr/positiv test 4x4 - Positiv g-test lullaby - Venter på el <3--Mathias--<3 - venter på el
Alh07+12+14 Skrevet 8. juni 2011 #16 Skrevet 8. juni 2011 Ja det stemmer.. kjøpte nå en digital clearblue med ukes indikator, for å sjekke litt der. Det jeg er bekymret for er jo å miste. at det ikke vil holde seg der. men det vet man jo aldri.. Aldri hatt en spontanabort tidligere da, så satser på det ikke skjer. Testen viste hvertfall "Gravid 3+" , så utifra den er jeg altså 5+ uker på vei. Vil nå prøve å gå til gynekologen min gjennom denne graviditeten, hun har nemlig UL, så da får jeg sett sneipen hver kontroll =) Men noen tips om når jeg skal bestille timen til? Er det for tidlig nå?
Lotta2010x2012 Skrevet 8. juni 2011 #17 Skrevet 8. juni 2011 Gratulerer så mye, og ikke bekymr deg så mye, kos deg istedet!! I uke 6-7 kan man se hjerte slå, så da kan du jo bestille:) Hvis man ser at hjerte slår er det også liten sjangs for spontanabort senere:) Masse lykke til ihvertfall!!
Noah 08. Skrevet 8. juni 2011 #18 Skrevet 8. juni 2011 Venter på el Å det ser ut til å bli dagen etter Bon Jovi konserten(16 juni),å det passer jo bra for den kvelden skal vi ha barnevakt ,kose oss på konsert og ligge på hotell- håper på full klaff!
SummerBlossom Skrevet 8. juni 2011 #19 Skrevet 8. juni 2011 Hei, da kom TR i dag, så da er jeg også prøver nå i juni. Har eggløsning den 23 juni. Så da får vi prøve en gang til, er ikke noe mer en det og gjøre.
mia_maria Skrevet 9. juni 2011 #20 Skrevet 9. juni 2011 Ja:) Var hos gynekologen i dag og fjernet spiralen. Mens han først holdt på der nede tok han en titt på eggstokkene og de så veldig fine ut. Hadde også en frisk livmor, så alt burde være klart for en liten en nå. Jeg hadde siste mens for en uke siden og skal ifølge iPhone app'en min ha eggløsning på mandag. I morgen drar jeg og samboeren min på kjærlighetsetur til NYC. Hvem vet, kanskje det blir unnfangelse allerede i helgen? Krysser fingrene, men er også realist så er forberedt på at det kan ta lang tid før alt klaffer for oss. Så gøy å lese om alle dere andre som prøver. Ønsker dere lykke til og håper at vi snart kan skrive til hverandre på terminklubb sidene:)
Lotta2010x2012 Skrevet 9. juni 2011 #21 Skrevet 9. juni 2011 Noah + babyønske !: Ja, da vil jeg tru dere får virkelig slappet av og kost dere;) Hadde jo vært gøy hvis det gikk så fort:) SummerBlossom: Tror el blir 17-18 her, så er spent på om ho ser om jeg nærmer meg el på gu kontroll til tirsdagen:D Hvor lenge har dere prøvd? mia_maria: Hei, så gøy at vi blir flere:) Hvordan er det med spiral og når man får tilbake mensen? Håper dere slipper å prøve så lenge. Har du noen barn fra før? Vi har litt den samme innstillingen denne gangen, veldig spent på om det skjer noe, men alt innen for et år får være bra:) Lykke til!
SuperMuffin Skrevet 9. juni 2011 Forfatter #22 Skrevet 9. juni 2011 Så gøy å se at det er flere som prøver nå, veldig hyggelig å kunne følge hverandre. Er så spent på effekten av det å gå UTEN p-pilla, hører rykter om at sexen er helt fantastisk uten, ikke minst at man bli helt kanin i forhold til hva man var. Noen som har merket dette ? Jupp, venter utålmodig på EL, men man kan jo bli gravid de dagene man ikke har EL også ? Det er bare at sannsynligheten er større når man har EL ? Jeg klarer ikke å vente, så vi starter sterkt med en stor lyst og stort håp om at dette går fort og bra
mia_maria Skrevet 9. juni 2011 #23 Skrevet 9. juni 2011 <3--mathias--<: Jeg har hatt T Flex kobberspiral. Siden den ikke har hormoner og derfor ikke påvirker den normale syklusen min kan jeg bli gravid med en gang. Det er i hvertfall ikke spiralen sin feil hvis det tar tid:p Dette blir mitt første barn. Samboeren min har en datter på 8 år så han har vært igjennom dette før. Både en trygghet og en sorg. Men har begynt å si som han - selv om han har en datter fra før så blir dette VÅR første:) Datteren hans ble storesøster for to år siden og har veldig lyst til å bli det igjen. Føler meg utrolig heldig som har en "ste"datter som er så positiv. Vi har dessverre blitt et av de parene hvor jobb og andre forpliktelser har blitt prioritert fremfor et aktivt sexliv, så gleder meg som en unge til masse sex fremover! Å skulle bli gravid og kose oss mens vi prøver er nå førsteprioritet.
Baby 2012 med spire i magen<3 Skrevet 9. juni 2011 #24 Skrevet 9. juni 2011 Jess vi prøver og Siste kuren imorgen med Primolut for å få mens og så er det i gang med dobbel kur med Pergotime!!! Blir spennende:)
mammatil2imai Skrevet 9. juni 2011 #25 Skrevet 9. juni 2011 Hei! Slenger meg på her jeg også Tok ut hormonspiralen 24.mai og fikk mens ca en uke etterpå. Gynekologen sa at når første mens kommer etter uttak av hormonspiral er syklusen og kroppen normal og klar for befruktelse. Venter EL om ca en uke så blir spennende! Har riktignok ikke hatt mens på 5 år med spiralen og lange og uregelmessige sykluser før den så vi får nå se. Cellene kan jo leve opp til 10 dager og vente på et egg å befrukte, så det er bare å kose seg fremover Sist jeg ble gravid hadde jeg bare noen dager uten pilla og da satt den gitt. Ikke helt planlagt den gangen, men har en flott gutt på 6 år nå. Blir spennende å se hvordan det går med dere fremover, er gøy med andre i samme situasjon! Lykke til alle sammen! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå