Gå til innhold

Har du opplevd at fremmede har kreftet på ungene dine?


2 små og en undulat

Anbefalte innlegg

Nei, vettu.. Gi blaffen i alt av surmager som slenger ut av seg ufinheter. Hadde gutten hylskriki hele turen er det nå en ting. Sutring i en kortere periode er noe annet. Selvfølgelig er det ikke noe stas å høre på, verken for foreldre eller medpassasjerer, men litt takhøyde MÅ det da være mulig å ha, selv på en nattflyvning?

 

Jeg syns medpassasjeren kunne droppa kommentaren sin. Som om det hjelper noen at hun sier sånt liksom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skrev generelt om innleggende her, DU angrep meg, og lurte på om jeg var syk.

 

En vær er seg selv nærmes. navelen din er ikke vedens midtpungt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg angrep deg slett ikke. Jeg stilte deg et svært nærgående og krasst spørsmål. Hadde jeg hevdet at du helt klart er syk på sinnet ville det derimot vært et angrep.

 

Du har skrevet at JEG er sint på DEG. Du har skrevet at JEG ville ha godt av en pause fra DIB. Det er ingenting generelt ved det. Det er utsagn som går direkte på meg og som betyr at du mener at du vet noe om meg som gir deg rett til å uttale deg.

 

Jeg tror ikke navlen min er noe midtpunkt annet enn på kroppen min. Jeg trenger ikke dine kvasianalyser til å fortelle meg det.

 

Hva er det egentlig med deg? Du bruker voldsomme ord (ondskap) og kommer med påstander om meg, påstander du ikke har noe belegg for. Og hva er det egentlig som får deg til å tro at du er betydningsfull nok til at jeg føler sinne mot deg?

 

Jeg blir helt fascinert og må si det morer meg stort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det var veldig mange rare reakjoner her... Når man flyr så møter man mange forskjellige mennesker, noen stinker, noen er lettere beruset, noen har dynka seg i parfyme, noen skravler høylytt eller hører på musikk osv.. lista er lang over hva man kan irritere seg over når man flyr. Jeg foreksempel ville heller hatt en hel barnehage med trass på flyet, fremfor at noen har på seg parfyme.

 

Men uansett så må man lære seg å forholde seg til andre, vise respekt og helst litt folkesikk. Jeg synes du kanskje overreagerte litt på denne situasjonen. Jeg hadde heller sagt at ja vi skal prøve å være så stille vi kan, men han er kjempetrøtt og ikke helt i form. På den måten hadde du gitt et svar der du vil vise dem begge forståelse. Istedenfor forsvarer du bare gutten din, som kanskje kan oppfattes som at du synes det er greit at han suttrer og at dere ikke tar hensyn.

 

Jeg synes det er greit at andre gir barnet mitt tilsnakk, fordi barnet mitt må lære å innrette seg etter andre. Selvfølgelig får barnet mitt tilsnakk eller kjeft for noe urimelig eller på en urimlig måte, så hadde jeg reagert.

 

Til dere som ikke liker at barn flyr, kan dere ikke ta med dere ørepropper eller noe sånt? Det finnes da verre ting en høyelyder, der finnes det ihvertfall en enkel løsning. Det er verre med fjollete nedynka parfymedamer, tåfis fjortisene og antidusj menneskene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev generelt om tilbakemeldingene HI har fått her da du komer med et spørsmål om jeg er klinisk syk.

Det er ikke et veldig vanligspørsmål der å stille folk der jeg vanligvis ferdes.

Jeg mener at du ikke ville ha sgt det til meg face to face. Og derfor mener jeg at du er påvirket av å vær her på dib. Tydeligvis traff jeg spikkeren mitt på hue siden du ble så grådig fornærmet.

 

Nå logger jeg av. Pust med magen , og ha en fin dag videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet dere hva? En unge som suttrer på flyet på natterstid er det bare synd på. Dakar liten.

Men noe som virkelig er fordømt irriterende når du flyr på natta er når man har betalt ekstra for å få seter med ekstra benplass og du hele tiden blir forstyrret når du forsøker å sove fordi eldre unger skal løpe og leke der hvor du faktisk har betalt for å kunne strekke bena ut. Opplevde at veska mi ble tråkka på og den hadde jeg på gulvet under knærne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fornærmet?? Hehehehehe.. Du er ikke riktig skrudd sammen. Du damen, du er ikke synsk, du driter deg ut om og om igjen når du forsøker å fortelle meg hva jeg føler. Du har, om ikke annet, gitt meg en god latter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde svart surt til den dama at han våknet fordi hun snorket, så om hun kunne være så snill og holde seg våken resten av turen så resten av flyet kunne få sove i fred....... :)

 

(Nei det hadde jeg nok ikke kommet på, men det er det jeg skulle ønske at jeg ville ha svart iallfall)

 

Jeg regnet med at dere tok charterfly? På charterfly må man regne med litt forskjellig av de andre passasjerene. Vil man ha ro og fred får man ta ett rutefly på 1. klasse.

 

Sånn er det bare.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frekt ja! Jeg hadde bedt kjerringa passe sine egne saker! Dersom barnet er høylydt hadde personellet på flyet kommet bort og sagt i fra på en PEN måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, det er så j.... mange snerpete folk her i verden. Har aldri hørt noen foreldre som lar ungene grine med vilje, så hva skal man oppnå med å lire av seg sure kommentarer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har virkelig medfølelse for deg HI. Når folk bestiller sydentur er det ingen garanti for hvem man havner på fly ilag med. Noen folk er bare vanskelige. Mye bedre med 10 min sutring enn en heldag me skriking og hoing spørr du meg..

Har selv flydd me jenta mi på 2 år, skreik i 1 minutt pga hun ikke ha på setebeltet, å tror det var verre for meg enn medpassasjerene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva i all verden gjør du på dette forum 13:04 når du tydeligvis ikke har barn selv??? Kom deg på akvarieforum, eller forum for håndarbeide eller noe.

 

Å reise med små barn er en uforutsigbar opplevelse. Man er lettet om det går nokså bra, men stort sett er ungene leie lenge før de kommer seg inn i flyet. De har stått i kø, de har kanskje allerede reist langt. I tillegg må de sitte fastspent i en periode det klør i beina. Mor og far er stresset, man ønsker ikke at medpassasjerene skal bli plaget, og man har prøvd tusen avledningsmanøvere. Man tør kanskje ikke kjefte høylytt på barnet sitt for som oftest trigger det et enda verre raserianfall hos barnet. En 3 åring er litt av en utfordring, det skal sies.

 

Og når man som voksen person velger å reise med fly, så får man ta med seg den ulempen det er at det er barn på flyet. Som oftest er det en eller annen som gråter hele veien, man er heldig om man ikke sitter sammen med denne. Men som voksen reflektert person så må man jo også forstå at det er vanskelig for foreldrene å gjøre noe konstruktivt dersom barnet slår seg vrang 10 000 fot opp i lufta. Og tåler man ikke det, så får man holde seg hjemme. Putt sov i ro i ørene og drikk litt vin, og du enser ikke barnegråt, -eller feite menn som snorker, -eller kjerringer som sitter og skravler, eller ler høyt og er dritings. Tåler man ikke uro, så får man ro til syden.

 

Og for å svare på spørsmålet, nei, jeg har ikke opplevd det, men det hadde kommet an på hvilken setting, og om barnet mitt fortjente å bli irettesatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, så mange svar det ble på dette innlegget da.. Jeg som trodde jeg taklet denne sure "kjeftedama" ganske greit. Det var tydelig at hun kjeftet, hun pratet høyt til ham og så skikkelig muggen ut. Jeg prøvde selvsagt å roe sønnen min, men han våknet av at han lå vondt, og da ble han sur. Han hylskreik ikke, det var snakk om sutring i 10 min..

Etter flyturen kom faktisk to stykker bort til meg og sa "den dama som kjefta på sønnen din, kan ikke være helt god i hodet".

Jeg ønsker ikke å skjerme sønnen min for alt som er, men jeg synes det er unødvendig å kjefte på en liten gutt som sutrer fordi han er trøtt. Hva skal man oppnå med det? Hadde sønnen min sparket i setet foran hadde jeg satt pris om personen som ble sparket i seteryggen sa ifra. Men slik jeg ser det, gjorde ikke sønnen min noe galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selvsagt er det ikke ok å kjefte på et lite barn som er ukonfortabel i 10 min på et fly fra syden.

Tror alle er innstilt på litt lyd, dårlig plass og ukonfort på et charterfly. får litt vondt i magen av å se så mange slemme innlegg her. mange som ikke tåler ande enn seg selv.

fly med tre åringen din når som helst med god samvittighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt vanskelig å bedømme uten å ha vært i situasjonen. Ikke vet jeg hvordan du taklet situasjonen, om barnet "trasset" og OM det kan ha utløst det, el hvordan det hele var. men jeg ville iallefall spurt denne damen om hun hadde noe forslag til hva man kunne gjort bedre. Det tenker jeg hadde stoppet innblandingen :)

 

Jeg har selv tre barn og flyr helst kveld/natt nettopp fordi jeg vet det er enklest. De turene jeg har hatt har jeg aldri hatt noe problem, nettopp fordi jeg alltid har bestilt ekstra benplass, slik at barna kan bevege seg, sove på gulvet etc.

 

Det kan være ganske kaotisk for en treåring vil jeg tro å sitte trangt, kanskje ha dotter i ørene etc.

 

Hvorfor skal småbarnsforeldre vike på fly for at andre skal sove? Er man på fly, buss etv MÅ man regne med litt støy, om ikke holder man seg hjemme :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen, da får folk som ikke tåler lyd ta fly den tid på dagen hvor de mener det er minst bråk der dahhh, NN12:21!!!

 

hahahaha.... Morsomt at det er de som ikke kan så mye for at de lager lyd som får skylden for ingenting, bare fordi noen merkelige folk skal ha det stille når de vil. Hva med rutefly neste gang? Sikkert bedre komfort enn hva du finner på charter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å klage på gråtende barn er idioti. Skal det liksom "hjelpe"? Blir barnet stillere av å få kjeft fra fremmede? Neppe.

Det er uansett foreldrene som har det verst når barnet gråter. At andre passasjerer lager lyd i flyet må man finne seg i. Hadde noen snakket sånn til min 3-åring ville jeg ha reist meg opp, stilt meg foran henne og snakket meget hardt tilbake! Jeg ville ha sagt at om det var noe hun brant inne med, kunne hun prøve å hakke på noen av samme størrelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er ikke tvil om at de sover best hjemme. Men det betyr ikke at man skal unngå å ta unger med på ferie bare fordi noen voksne ombord i et fly mister litt av skjønnhetssøvnen sin.

 

 

Og forresten: Fulle (voksne) grisefestdeltakere har plaget meg mye mye mer på flyreiser i mitt liv enn alle ungene sammenlagt - både egne og andres!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi hadde et av sine trassanfall på toget. Da var det også en dame som sa til henne og det gjorde meg ingenting. Det hjelper ofte å høre at andre enn mamma reagerer på dårlig oppførsel. Jeg var bare takknemlig jeg, ungen ble nemlig stille.

 

Dette er vel litt av greiene med det moderne samfunnet, barna er foreldrenes eiendom og ingen skal bry seg. Man trenger en hel landsby for å oppdra et barn er det noe som heter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var jo poenget at den fremmede dama IKKE kjefta på mor, men på en liten trøtt skrott som ikke har noen skyld i situasjonen. Hvis det finnes voksne som er så staure korka at de tror et lite barn vil "skjerpe seg" når en fremmed megge kommer og kjefter, så er det vel dem man bør kalle stakkars... (det er synd på folk som er så dumme!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lover og regler???

 

"Forbudt for barn i barnehagealder å sutre på fly".

 

Eh, nei, det er det ikke. Det er lov. Sikkert irriterende for noen, men verst for barnet selv, og foreldrene hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica

14.14, det er faktisk du som driter deg ut. Dette blir bare for dumt. Sikkert lurt å ta en pause fra DiB og gjøre noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...