Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

... sover babyen deres hele tiden?

Jenta mi ville ha sin første lur rundt kl 08 idag, og til vanlig har hn maks sovet 30-40min. Men idag var mamma trøtt og vi la oss i sengen sammen, hun sovnet med en gang og kvart på ti, jaa kvart på ti våknet iallefall jeg.. Da lå hun å koste med tutta og teppet sitt.

Kan hun ha ligget lenge våken??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har sluttet med samsoving siden lillegutt her synes det er mye kjekkere å leke med ansiktet til mamma istedet for å sove...

Er ikke lett å svare på om hun kan ha ligget lenge våken for oss andre, men gjør det evt. noe da? Hun vekker deg om hun trenger deg :) Det som kan være skummelt nå når hun er blitt så stor er jo at når hun er våken kan hun finne på å bevege seg rundt i sengen uten at du merker det og kanskje falle utav. Jeg føler litt på den delen selv, hvertfall og har besluttet at lille mann har det tryggest og best i sin egen seng.

Men det er jo noe hver og en må vurdere på selv :)

Skrevet

Hadde bygd rundt med dyne og pute og stol foran der hun evt kunne ha kommet seg ut. Men ruller foreløpig kun fra mage til rygg her :)

Skrevet

Ja tror han sover mesteparten av tiden (vi samsover bare på morningen da) og jeg sover ganske lett når han ligger ved siden av meg, så jeg våkner av den minste ting (om han rører på seg, kaver litt etc).

Og det er akkurat som jeg merker han er våken, morsinstinkt eller noe rart:p så jeg tror ikke han har liggi så lenge våken når jeg våkner, da ligger han bare å koser seg å kikker rundt i rommet og møter meg med et stort glis:D

Men det gjør jo ingenting tenker jeg! om hun har vært litt våken... Hun hadde nok begynt å sutre litt etterhvert om hun syns det ble kjedelig eller rart at mamma lå der med øynene lukket. Hehe :D

Mini her i gården pleier alltid å sovne fort når han ser jeg lukker øynene, bruker denne "metoden" flere ganger om dagen hvis han har litt vanskelig for å roe seg. Da legger jeg meg på sofaen ved siden av, lukker øynene, og vips! innen et par minutter sover han gitt :D Hender jeg må sitte ved siden av senga hans om kvelden med lukkede øyne også, da sovner han også ganske fort :D haha (så plutselig for meg hvor rart det må se ut, men men, hehe:)

Skrevet

Det jeg tenker og, for hun er rask med å protestere om dette er noe hun ikke vil. Så tenker hun ikke hadde vært våken så lenge likevel og evt bare ligget med tutt og kos og nytt tiden. For når den snuppa er misfornøyd, ja da hører vi d laaaang vei!

Skrevet

Jeg har samsovet med datteren min siden dag 1, altså snart to år. Bruker også "lukke øynene" metoden og det fungerer kjempe bra. Er veldig fornøyd med samsovingen ettersom det har funget så bra. Jenta mi sover fra 7 til 8 og en time på dagen. Og det er veldig lett å legge henne. Våkner også sjeldent på kvelden og natten. Lurer på hvordan det blir når nestemann kommer, men har en sånn "halv sprinkelseng" som jeg skal ha på min side av sengen. Satser på at det vil fungere til lillebror er stor nok til å sove sammen med oss. Og denne gangen skal jeg kjøpe sovepose til minsten! Det hadde vert utrolig greit sist også. Husker at lille sparka av seg dyna si hele tia. Det er jo så koselig å samsove <3 Og det er visst veldig trygt og bra for de små (-:

Skrevet

Vi samsover fortsatt, men jeg kommer til å avvikle det snart. For det første fordi det er skummelt å tenke på at hun kan krabbe ut av senga mens jeg sover, og for det andre fordi jeg savner å ha 'voksen-tid' i senga. Nok om det.

Om hun sover godt? Definitivt! Jeg tenker at det er helt riktig og naturlig at mor og barn sover sammen, det er slik det er ment å være, liksom. Det verste er at JEG ikke sover like godt når jeg ikke har snuppa ved siden av meg! Er blitt så vant til den lille, varme kroppen og den søte pusten i øret mitt....sukk...

Skrevet

å ja Tingenes Herre, jeg også synes det er SÅ koselig å ha den lille, varme kroppen tett inntil, som puffer så søtt ved min side hver natt, at jeg tror at "avvenning" nesten vil bli like vanskelig for meg som for henne hehe! Hun er 8 mnd nå, og vi har samsovet fra dag 1. Synes fortsatt at det er såpass koselig og praktisk, at jeg ikke har planer om noen avvenning på en god stund enda!

Skrevet

Vi samsover også, og vi sover så godt alle tre. Vi har ikke hatt en eneste våkenatt, og jeg er ganske sikker på at det kommer av samsovingen. Uansett, vesla her våkner som regel i 7 tiden, når pappa drar på jobb. Siden mamma er en trøtting på morgenen (!), hender det at vi sovner igjen. Rett som det er våkner jeg noen timer senere av at vesla ligger og småpludrer for seg selv, leker litt med håret mitt, eller prøver å putte tærne i munnen.

Det er så koselig, og jeg anbefaler på det varmeste samsoving!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...