Gå til innhold

Spiser deres små (16 mnd) alltid frokost?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Junior vil ikke spise frokost:( og jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre.

Når har jeg prøvd å tilby han andre pålegg, men han vil ikke spise.

Til lunsj spiser han en ristet brødskive med marmite og yougert+ frukt.

Jeg har en liten følelse av at han trasser litt for å få marmite til frokost også, men jeg vil jo gjerne at han skal spise noe annet pålegg også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi er snart 16mnd og hun spiser alltid frokost, men det er slett ikke hver gang det er så mye som går inn. Hun er rett og slett ikke særlig sulten på morgenen for tiden.

Hva er marmite og hvorfor skal han ikke spise så mye av det? Bedre med det enn ingen mat eller?

Skrevet

Prøver noen ganger med marmite til frokost også altså, men det spørs om han bare er litt småspist om morgen han også.

Det er et engelsk pålegg som mannen min digger, og det gjorde vist junior også!

http://www.spurgeon.org/~phil/marmite.htm#whatis

Det er ikke noe farlig at han spiser det, men håper jo jeg kan få i han noe annet slik som ost eller leverpostei også.

Skrevet

"Det er ikke noe farlig at han spiser det, men håper jo jeg kan få i han noe annet slik som ost eller leverpostei også" - jeg forstår denne!

Men hvis det er noen trøst så har jeg en bror som levde på nugatti og kneipbrød i ganske mange år. Han er verken tykk, uten tenner eller syk. Det går bra. Men som sakt, jeg forstår. Hvis han utvikler seg fint likevel, så hadde jeg holdt på mitt ang pålegget. Hvis ikke kan du jo gi han det han vil ha og sats på at han blir lei av det snart.

Skrevet

Han spiser godt ellers på dagen, og er en frisk og rask gutt:)

Bra å høre at han inne er den eneste som er litt små spist om morgen, og "sær" på pålegg da.

Takk for svar:)

Gjest Meg og mine ♥
Skrevet

Vi har også en som ikke er så veldig glad i brød til frokost. Hvis hun får brødskive, så spiser hun max en halv skive... helst mindre.

Men hvis hun får kornblanding, cornflakes eller lignende, så kan hun spise en stor skål. Så tror det kommer litt an på hva hun får servert;)

Gjest Lusen
Skrevet

Serverte grøt hver frokost for inntil 1 uke siden ( jente 15 mnd) - da plutselig ble det ramaskrik, kasting av skje og grøt overalt i protest..

Jeg trodde dette kom fordi hun insisterte på og spise selv, og la om til brød ( er ikke god med skje i egen hånd enda), men det spises ikke så mye av det heller ser jeg..

Blir ikke klok på dette jeg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...