Gå til innhold

Jeg er lei meg pga bankstreiken...

Anbefalte innlegg

Lillegullet blir 5 år i morgen, og jeg har 0 kr på konto frem til i morgen. Jeg har lønningsdag i morgen, og jeg tenkte da å handle inn alt av bursdagspresanger/kaker/ballonger osv i morgen mens hun er i barnehagen. Hva gjør jeg nå om det blir streik? Da blir det jo ingen bursdag på lille... Har ingen jeg kan låne av så lenge heller.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143300374-jeg-er-lei-meg-pga-bankstreiken/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan håpe at det ikke blir streik.

Har en tilsvarende situasjon, der det står noen få hundrelapper på konto som skulle vare frem til torsdag. Nå vet vi ikke om de må strekkes mye lenger. Kan blant annet bli et problem å komme seg på jobb, da jeg ikke ser hvordan jeg skal få fyllt drivstoff på bilen hvis jeg ikke har tilgang til lønnen min.

Vi får krysse fingre.

Annonse

Jeg er så heldig at jeg bor i Østfold, så jeg kan svippe over til Sverige og handle om kontantene skulle ta slutt... Korta virker jo i utlandet. I tillegg så har jeg så flaks at jeg får AAP i dag, og godt er det, for nå er det relativt tomt på kontoen... Men som forrige NN sier, den 12 får alle kommuneansatte lønn/feriepenger, og da tenker jeg det blir et helvete hundretusenvis av mennesker ikke får inn lønn...

Håper det ordner seg for deg HI!

Annonse

Banken min kunne ikke gi ut forskudd. jeg var nettopp nede å snakket med de. De hadde ikke mulighet til å opprette kreditt på konto sånn på sekundet. jeg kunne søke om et lite lån, men det ble nok ikke utbetalt så fort som i dag uansett.. så da får det bare bli som det blir.. HI

vi sliter også... dvs vi har masse mat og alt vi trenger for to uker i hus..MEN vi har bare 900 kr på kontoen og jeg får lønn nå den 10..eller dvs feriepenger.. Men kan ikke ta ut kontanter for åsi det sånn..

Jeg tar det faktisk helt med ro... Regner med at det går kjappt over... Norge kan ikke stoppe opp i mange uker liksom.,...

Huff da, den var lei. Nød lærer naken kvinne å spinne heter det vel, men...

Har du ingen basisvarer i hus som kan bli til en kake? Lag ett nytt innlegg med en liste hva du har, så kan vi hjelpe deg å se om det kan bli noe.

Gave kan være en opplevelse som skal skje etter streiken er over. En tur i svømmehallen, på kino, lekeland e.l.

Skal du ha selskap i morgen? Man kan klare seg fint uten papp og ballonger, men litt mat må du jo ha. Ingen glemte penger i en lomme eller selskapsveske? Flasker du kan pante? Og igjen, ingenting i hus du kan servere? Skal ikke mye til for å mekke en pizza f.eks....

Vanskelig å låne penger når kontanter blir et problem for alle, men jeg jeg hadde gladelig gitt bort den pakken med ballonger og kakelys som jeg har! Kjenner du ingen andre med barn som kan ha bursdagsting liggende?

Hadde nettopp en annen som hadde bursdag i forrige uke, og jeg brukte vel opp det meste av basisvarer der..men skal nok finne noe. største problemet er at det ikke blir noe gave på lille, men det får bare vente.. takk for tips alle sammen..:) HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...