Gå til innhold

Hevelsen i føttene vil ikke gå ned :( hjerterytmen til babyen ,og influensa.Noen som gidder å høre?

Anbefalte innlegg

Er gravid i uke 35.

Alt har vært kjempe fint hele svangerskapet bortsett fra mye svimmelhet.

Var hos Jordmor for en uke siden, å da hadde jeg plutselig spor av protein i urin og ganske høyt blodtrykk og høy puls.

Det med spor av protein i urin hadde ikke noe å si så lenge det bare var spor,men blodtrykket ville hun måle 2 ganger,å på slutten av timen var både blodtrykket og pulsen gått litt ned,så kanskje jeg var stresset når jeg kom inn,men var uansett litt høyt.

Jeg hadde til da hatt mye hevelse i føtter og legger,men hun satt 2 i ødem.

Så skulle vi høre på hjertelyden til babyen.

å den hørte hun på 2 ganger,og hørte tydelig at det var en u-lyd dær, så hun sendte meg på føden for å ta en registrering.

Registreringen hviste også tydelig at hjerterytmen hoppet så jeg fikk ta en ultralyd.

Å på ultralyden kunne vi også se klart at ved ca hvert 5. hjerteslag var det dobbeltslag hos babyen.

Hun sa at det kunne være at hjertet var umodent,og at det ville da mest sannsynlig forsvinne etter at barnet var født,men sidn vi ikke har noe barnelege hær ville hun sende registrering og alt videre til Tromsø,slik at de kan avgjøre om jeg skal føde hær eller i Tromsø.

Hun sa jeg ikke skulle være redd for noe,og sendte meg hjem med at jeg fikk svar fra tromsø kanskje etter 2-3 uker...

Er jo ikke helt rolig da,men huff...

Har lest om flere som har opplevd dette,men de har fått kommet inn oftere til kontroll.

Jeg fikk ikke noe ny time,bortsett fra min vanlige jordmortime.

skulle jo gjerne sjekket hjertelyden til babisen litt oftere for å høre om den kanskje var blitt helt fin igjenn.

Jeg har time hos Jordmor på fredag,så det er jo bra,men så har jeg disse hovne føttene.

å de er hovne i ett, heeele dagen.

Har lest at så lenge det går over når man ligger/sover så er det helt normalt,å det vet jeg siden forige svangerskap,men føttene mine er dobbelt så store når jeg våkner på mårran.

prøvde i natt tillome å bygge opp slik at de lå enda høyere å ikke bare rett ut,men de var begge like store når jeg våknet.

Noen av dere som har hatt hovne føtter å legger som ikke vil gi seg over natta??

Åsså har jeg tatt influensavaksinen etter at jeg ble gravid,for det anbelfalte legen,men har hatt influensa nå i nesten 2 uker,å di siste dagene har jeg mistet stemmen og blitt mye værre.

Verker i kroppen og i alle ledd når jeg våkner på mårran:(

Blir bare litt urolig.

Noen andre som har vært borti noe av det samme?

Fortsetter under...

Hadde nok fått meg en time litt raskere. Er ikke normalt å ha influensa på denne tiden av året, så det kan jo skyldes en vanlig forkjølelse, mens leddsmertene er symptomer på noe annet. Ring fastlege eller føden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...