Gå til innhold

Kan vi risikere noe ved å velge uspesifisert???

Anbefalte innlegg

Vi er en familie på 6 som drømmer om å komme oss sydover i år, men veldig lite feriebudsjett, da er mye som må gjøres på huset også.

Ser at om vi har is i magen så kan vi få veeeldig billig tur, og enda billigere om vi bestiller uspesifisert et par dager før.

Nå består familien av 2 småbarn, to tenåringer og mor og far.

Er det "risky"? Tenker at det er vel ingen steder hvor det er ubeboelig, så...og krav til høy standard har vi ikke

Noen med erfaring??

Fortsetter under...

Nei, ubeboelig blir det neppe, men dere kan havne litt langt utafor sentrum evt. med trapper og bratte bakker ned til sentrum eller strand... Jeg ser at i feks Parga, er de ordentlig billige restplassene på de hotellene som enten er langt oppi lia eller på trange og ofte støyfylte sentrumsgater... Men, man kan være heldig!

Jeg har absolutt best erfaring med å ringe en eller to dager før jeg skal reise, kanskje også samme dag og snakke med et reisebyrå. De vet hvor de bør putte dere. De ser jo også hvilke hoteller som er ledig selv om det reklameres som uspesifisert, og kan dermed booke dere på mest mulig egnet sted.

Det jeg er usikker på, er om dere får plass alle 6 på samme sted..., er ofte bare en eller to plasser ledig når det er så kort tid igjen!

Uspesifisert har egne vilkår, du bør derfor sjekke sidene til de ulike selskapene. Feks vil en gruppe på 6 personer i utgangspunktet kunne havne på flere hoteller, selv om det sannsynligvis ikke skjer for familie med små barn. Man kan havne på hotel som ikke står i katalogen for å si det sånn, og krav til en viss standard har dere vel? Kan ikke regne med noe som helst når man reiser uspes... hadde aldri gjort det med små barn. Reist en gang, og da var det med garanti for 3 stjerner. Vi endte med å betale oss opp pga hotellet lå i ødemarken, og vi ville ha mer liv....burde aldri reist uspes da hehe.

Når dere er såpass mange er det altid en risiko at dere ikke ender på samme sted. Sjekk vilkårene nøye for å ungå det.

Dere kan også måtte bytte hotel i løpetavferien og dere kan ende på et hotel ganske langt unna det meste. Det er heller ikke sikkert dere får et av de hotellene selkapet vanligvis bruker.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...