Gå til innhold

Hva kan vi finne på med de små i sommer (15 mnd, snart 3 år og snart 6)???

Anbefalte innlegg

Det blir ikke noe reise, ihvertfall ikke lang siden jeg er gravid i uke 29. Vi bor nesten sentralt i Oslo, men jeg og de 2 minste orker ikke lange dager i parker og greier... Hva annet kan vi gjøre da? Vi tenker å finne på noe gøy 2 ganger i uka....

Kom med masse forslag plz

Vi vurderer også dyreparken i kristiansand og en danmarkstur, men vet ikke om jeg klarer det siden jeg er sååå sliten for tiden, men i såfall hvordan er det best å reise til begge plassene når man har så mange barn og ingen bil????

Fortsetter under...

Hvis dere vil ta en dagstur, kan jeg anbefale Amadeusparken (dyrepark) på Tangen, litt sør for Hamar. Det er bare ca en times kjøring fra Oslo og dersom dere vil gjøre enda mer ut av turen, er det en veldig fin campingplass i samme område. :)

www.amadeusparken.no

www.tangenodden.no

Zoologisk museum på Tøyen har en kjempefin utstilling til glede for store og små. Den er av "dyr du skulle ønske ikke fantes" og er en helt klar fantasitrigger for tre og seksåringen. Tror den lille også vil få med seg en del av det.

Den ordinære utstillingen er også fin og lærerik, ser at unger storkoser seg med alle de utstoppede dyrene.

Det er i tillegg kjempebillig å komme inn der borte, og man kan for en billig penge kjøpe sesongbillett og bruke så lang eller kort tid man vil. Billetten gjelder også for botanisk hage og Geologisk museum, og jeg tror dere kan kose dere mye der oppe uten å nødvendigvis være der i timevis.

det finnes også noe som heter "Oslo reptilpark" som kan være annerledes og spennende for barna. Vet ikke hvor den ligger nå, tror den har flyttet, men det finner du ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...