Gå til innhold

Bysses i søvn HELE tiden! Hvordan få han til å sovne selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mini er en liten koseklump uten like! Han er nå 6 uker og må bysses vær gang han skal sove! Han kan ikke legges noen plass uten at han vræler som bare det og blir selvfølgelig overtrøtt hvis han ikke bysses. Han kan sovne ved puppen, men da våkner han når jeg legger han fra meg..

Evt noen tips til å få de til å sovne selv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han er jo bare 6 uker gammel, så å forvente at han skal finne roen selv er vel litt i overkant tidlig! Men du kan jo alltids prøve å reive ham, dvs pakke ham litt stramt inn i et teppe, som en pølse i lompe omtrent- det hjelper for noen. Ellers er bæresjal en genial ting for slike kroppskontaktsøkende små koseklumper, da kan lille ligge og snorke så søtt der inni, mens man selv får armene fri til å gjøre andre ting!

Skrevet

Dette innlegget var som å lese min egen situasjon! Men jeg har erfaring med dette fra tidligere og lærte meg at det bare er slik en periode :) Vårt første barn hadde ekstremt godt sovehjerte og sovnet bestandig på egen hånd, men vårt andre barn var en prøvelse - hun var akkurat slik du beskriver ditt barn! Måtte bæres, bysses, skulle helst ligge på brystet, våknet og begynte å vræle om vi la henne ned i vogna/senga og slik er også lillesøster som nå er 6 uker! Storesøster var slik til hun var ca 2-3 mnd, da begynte det å normalisere seg. Tror og håper det blir slik med lillesøster også, men foreløpig har jeg innfunnet meg med situasjonen, konkluderer med at hun trenger mye kos :)

Skrevet

Har også ei tulle på¨6 uker. Har måtte busse henne i søvn for det meste helt til nå, men nå begynner hun å klare og falle i søvn på egen hånd...fantastisk! Jeg pakker henne godt inn i et teppe, som nevnt ovenfor, men det har jeg også gjort siden hun komt til verden. Og så har hun lagt sin elsk på smokken, noe som er fantastisk! Hun har en voldsomt sugebehov, og jeg har ikke tålmodighet til å sitte der å være smokk en hel kveld når det er så mye som må gjøres. Hvis ditt barn ikke bruker smokk, så kan i alle fall jeg anbefale å prøve det. Uansett så vil det nok gå over, selv om jeg vet det er slitende...

Skrevet

FORVENTER det jo ikke, er ikke det.. Kosen i seg selv er jo kos, og kommer sikkert til å savne det den dagen han ikke vil sove på brystet, men når det er hele tiden blir man litt frustrert! Bruker også å pakke inn i et teppe men likevel så våkner han og finner ut at han ikke er på meg eller pappan :P

Han bruker smokk, heldigvis ( jeg som ikke skulle venne han på det ) men hva skulle man gjort uten, hadde han fått lov så hadde han ligget på puppen 24/7 :o

Skrevet

sann var mini her å... å er sånn enda... hun er 9 mnd!! Kos er det, men slitsomt...

Skrevet

Sånn var forrigemann og jeg kjøpte meg tilslutt bæresjal. Armene min holdt på å dette av!!! Nå er jeg i gang igjen. Hun er 5 uker og selv om ikke 5 kg er voldsomt mye er jeg overlykkelig for å være eier av manduca, meitai og to bæresjal. Reddet meg forrige gang og ser ut som det skal redde meg nå. Jeg synes ikke det finnes kos, men er mye roligere på at det går seg til de er 3-4 mnd. Utrolig intense disse 3 første måndene spør du meg :)

Gjest LillyBelle65
Skrevet

Tuppa her var også sånn, og kan være sånn til tider fortsatt (hun er bare 2mnd og 1uke).

Men har brukt vognbagen i stua og lagt henne i den, gitt henne smokken og stryket henne på nesa, da har hun sovnet ganske så fort og det har hjulpet med at vi nå kan legge henne ned i vognbagen med smokken i munnen og så kan hun sovne av seg selv. Men dette er selvfølgelig ikke alltid, hun vil fortsatt sovne liggende på fanget innimellom :)

Men det hjalp hvertfall det å stryke henne på nesa med smokken i munnen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...