Gå til innhold

jeg er i uke 16 og har enda ikke veide meg

Anbefalte innlegg

Er jeg den eneste? Ved første svangerskapskontroll sa fastlegen min at jeg skulle veie meg hjemme og ikke på kontoret hans. Dette fordi det var bedr å følge en og samme vekt hele veien, da alle er litt forskjellige i nøyaktighet.

Vel, jeg har enda ikke gått på vekten. jeg er livredd for å innse hvor mye jeg faktisk har lagt på meg. Før jeg ble gravid var jeg 52 kg, nå kan jeg tenke meg at jeg er hvertfall over 60. Er redd det er enda mer også. Jeg er hysterisk overfor min egen vekt og vil heller være uvitende, spesielt siden jeg vet at jeg allerede har lagt på meg MYE. Sist jeg var gravid la jeg på meg 19,5 kilo! Ser ut som jeg er på vei i samme retning denne gangen også...om ikke mer.

Men, hvor viktig er det egentlig å veie seg? Jeg vet jo at ved neste kontroll vil det forventes at jeg har skrevet det på helsekortet mitt. Tenkte også jeg skulle til JM neste kontroll, kan jo hende hun vil veie meg der også. Jeg vet dette høres idiotisk ut, men jeg har virkelig problemer med det. Hadde også det i forrige sv.skap, men da ble jeg veid på kontrollene og slapp jo ikke unna sånn som jeg nesten gjør nå.

Har hatt spiseforstyrrelser i over 12 år, men er under kontroll nå (bortsett fra at jeg har problemer med å akseptere at jeg legger på meg)

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...