Gå til innhold

Ringe legevakta eller vente til vi har time i morgen tidlig?

Anbefalte innlegg

Mini har ett brannsår og vi skal på kontroll imorgen tidlig.

Imidlertidig oppdaget jeg ikveld når jeg skulle skifte den ytterste bandasjen (det væsker litt og det skal det visst gjøre) at han har fått noen små væskefylte blemmer UTENFOR der brannsåret er. Den ene hadde i tillegg sprukket og blitt til ett lite hull i huden!

Det ser rent ut, rødt men ikke noe puss - men plutselig ble jeg livredd for skumle bakterier som spiser opp huden! Han har fin allmenntilstand og ikke noe feber....

Han har lagt seg så virker vell drastisk å vekke han og dra av gårde når vi har kontrol tiiiidlig imorgen..... men bør jeg likevell?? Hjelp jeg er så dårlig på sånne vurderinger......

Fortsetter under...

Små blemmer ved siden av selve brannsåret er helt normalt. Der er huden bare blitt brent litt, og "nøyer" seg med å lage små blemmer, istedenfor væskefylte sår.

Det er ingen vits å dra på legevakten med dette, vent til i morgen med god samvittighet =)

Hilsen sykepleier

Er du veldig engstelig, så ringer du å hører. Si det du har skrevet her, også tar de en vurdering om de vil ha dere inn eller ikke.

Jeg synes ikke det du beskriver høres dramatisk ut, men jeg er ingen ekspert på brannsår (og vet ingenting om omfanget av brannsåret sønnen din har) Så dersom dette uroer deg veldig skader det ikke å ta en telefon :)

Bedre å ringe en gang for mye, enn en gang for lite!

Annonse

Ok, dette er jo et stort brannsår på et lite barn. Høres ikke alvorlig ut slik du beskriver det, men du må ringe legevakten og høre for sikkerhets skyld. Det er jo ikke et lite brannsår det er snakk om.

Jeg synes også du burde ringe og høre. For din egen skyld om ikke bare for barnet. Så du får sove i natt.

På legevakta setter de stor pris på at du ringer og ikke bare møter opp. Siden det ofte er mange som kommer dit og lager kø for ting som kan vente. Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...