Anonym bruker Skrevet 5. juni 2011 #1 Skrevet 5. juni 2011 Gutten min på 1,5 år bruker fortsatt begge hendene og begge beina like mye. Det hender oftere og oftere at folk kommenterer det. Så jeg lurer på om han snart burde begynne å vise tendenser til å være enten høyre eller venstrehendt. Noen som vet?
Skogshuldra Skrevet 9. juni 2011 #2 Skrevet 9. juni 2011 Jeg hvet ikke sikkert, men mener jeg har hørt at dette ikke vises før de er rundt 4 år.... Men ikke sikker...
MammaMø med to små Skrevet 9. juni 2011 #3 Skrevet 9. juni 2011 Jeg mener å ha hørt at det er ved 3 års alderen:-)
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2011 #4 Skrevet 9. juni 2011 Gutten min på snart 4år bruker fortsatt høyre og venstre mye om hverandre mens han på 14mnd bruker helt klart mest høyre. Jeg tipper han på snart 4år alltid kommer til å være flink til å bruke begge hendene selvom vi ser en tendens til at han litt oftere velger høyre nå.
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 13. juni 2011 #5 Skrevet 13. juni 2011 gutten min er snart 2 år, og han har alltid brukt venstre hånd til å spise med.bruker også venstre til å tegne og male, perle osv, så jeg blir overrasket om han ikke blir venstrehendt.når han bruker bankebrett ser jeg at han bytter hånd hele tiden...virker som finmotorikken er best på venstre og grovmotorikken i høyre... jenta mi har aldri brukt venstre, vært helt klart høyrehendt hele tiden..hun fyller 6 i år. jeg er selv venstrehendt, og mange andre i familien på begge sider er det, så d er jo stor sjanse for å føre genene videre...
Gjest Meg og mine ♥ Skrevet 13. juni 2011 #6 Skrevet 13. juni 2011 Datteren min er like gammel som sønnen din, og hun bruker også begge hendene like mye. Fått høre fra flere venninner at deres barn gjorde det samme på den alderen, og kun en av disse var venstrehendt. Så ikke godt å si så tidlig tror jeg;)
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2011 #7 Skrevet 13. juni 2011 jenta mi på snart 2 bruker også begge hendene mye, men hun viser tendenser til at finmotorikken er bedre i venstre hånd. feks spiser hun med venstre best og hun tegner med den. Hn kan også bruke høyre men da blir det mer søl og ting blir ikke så "nøyaktig". Regner med at hun blir venstrehendt. Mener å ha hørt at man som regel kan se det ganske tydelig ved 2 års alder.
Tremo Skrevet 15. juni 2011 #8 Skrevet 15. juni 2011 Eldste jenta på 6,5 er venstrehendt. Vi begynte jo å se tendenser da hun var ganske liten (husker ikke helt når), men på legekontroller o.l. fikk vi beskjed om at vi ikke burde konstatere med noe som helst før hun var en 4-5 år gammel
sillyfilly og Olivia Skrevet 15. juni 2011 #9 Skrevet 15. juni 2011 Jenta mi er 17 mnd og bruker som regel bare høyre. Innimellom spiser hun med venstre og, men stort sett bare høyre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå