Gå til innhold

Dere som er sykemeldt

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjør det selvfølgelig på den riktige måten, alt annet er trygdesvindel og faktisk straffbart!

Har nå alltid vært veldig lovlydig av meg, og har ikke hverken lyst eller samvittighet til å bli en kjeltring nå.

Skal en uke til Danmark nå i slutten av juni og har satt på sykemeldingen av jeg skal ha en uke ferie og får trekk i sykepengene. Følte det var det mest riktige å gjøre for meg akkurat nå.

Du må ikke finne på å reise ut av landet mens du er sykemeldt uten å melde fra om det. Du kan få store konsekvenser. Om du skal en mnd til kanariøyene eller 1-2 dager i norden har ikke noe å si. Ut av landet er ut av landet.

Jeg reiser til Danmark til fredag og kommer hjem igjen Søndag. det er snakk om 1 arbeidsdag som jeg er i utlandet, emn jeg må likevel melde fra om det slik at jeg blir trekt sykepenger for den dagen.

Du kan få legeattest/godkjenning fra legen om utenlandsreise, men da må du søke om det. Får du godkjent den så mister du ingen sykepenger.

Annonse

Om du ikke melder fra og de oppdager det, mister du sykepengene dine! De straffer deg ved å ta fra deg den rettigheten og da må du leve på luft og kjærlighet eller begynne jobbe igjen. Det er det ikke verdt!

Jeg er 50% sykemeldt mens jeg er under utredning og kan fint klare en helt til Danmark, men da tar jeg ferie fra sykepengene.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...