Gå til innhold

Hva trenger man? (stelleprodukter ++)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Egentlig ikke veldig mye. Det er lurt å ha en babyolje og en krem til såre romper, feks inotyl, ellers trenger du ikke noe stelleprodukter. Noen babyer har mye hår, så da er det lurt å ha en sjampo også, men det kan du evt kjøpe etter babyen er født, for de fleste har veldig lite hår.

Flasker og smokker bør du ikke bruke den første tiden før ammingen er etablert, men en smokk eller to og kanskje en flaske eller to er helt greit å ha, sånn tilfelle...

Det var litt av ei liste du...

Synes det var litt merkelig at det stod 3-hjulsvogn i kategorien "Til far". Må far ha egen vogn eller? Og hvorfor akkurat 3-hjulsvogn? Har ikke mannfolk også forskjellig smak?

Lyser laaang vei at her er Babyshop bare ute etter å selge mest mulig.

Ikke HI

2år siden sist, men jeg skal forsøke:

vogn

pose etter årstid

bodyer

strømpebukser

fleecedress

luer

votter

stelleplass

håndklær i passende størrelse til stell

tynne vaskekluter

babyolje

inotyol

q-tips

klorhexidin (tilnavlen)

noen få gulpekluter

mange babypledd

babydyne

ammebh

smøremiddel/skjell til såre brystknopper

ammeinnlegg (anbefaler libero sine)

ull til puppene (ved vinterfødsel)

bleier 3-5 kg

Jeg har funnet frem/kjøpt flasker og mme ved behov. Sutter har ikke vært forsøkt før barna var flere måneder gamle.

Tror dette dekker det jeg fant frem til forrige baby. Ellers kan man jo dra på butikken ved behov ;)

Lykke til.

Du kan gjøre som jeg gjorde, bestill startpakker :)

De inneholder hygieneprodukter som man trenger, og da kan du lettere se hva som trengs etterhvert :)

Libero, Pampers og Rimi har slike :)

Går å venter på Rimi pakken som kommer snart :)

Annonse

Babyen min er 6 mnd og vi har brukt lite stelleprodukter.

vaskekluter (mesoft)

shampoo

zinksalve (brukte første gang da baby var ca 4 mnd)

Har liggende febertermometer og paracet, men aldri brukt.

Ellers bleier, klær til baby (ofte får man mye, men gjerne i størrelse 62 er min erfaring), bilstol, vogn, dyne, babypledd, ammeklær til mor og ammeinnlegg.

Det eneste jeg måtte sende pappaen ut for å kjøpe var ammepute for jeg greide ikke å amme uten.

Hvis du melder deg inn i de ulike klubbene (libero, rimi...) så er det mange prøver på stelleprodukter som man kommer langt med.

Lykke til :)

Man trenger mindre enn man tror.

Stelleprodukter: Såpe, olje og kremer (en til baken (zink), en til kroppen og en med solfaktor), myk klut (en del av dem hvis du ikke skal bruke våtservietter) og mykt håndkle.

Flasker: Hmm, en til hvert måltid på dagen, så rundt 8 er greit, kjøp store flasker og heller trippelt opp med smukker (små, middels og store smokker)

Narresmokker: 4-6 stk. En til senga, en til vogna, en i bilen og noen i skapet i tilfelle en bli ødelagt/er til koking.

Vogn er greit, noen skift med klær etter årstid, hopp og drit i str 50, det passer i 1 uke :P Et sted ungen kan sove, vogna kan brukes til det de første ukene, men en sprinkelseng er lurt å ha, evnt kan du kjøpe en gammeldags skuffeseng med høye kanter som barnet kan bruke i lengre periode.

Bleier, kjøp str 2 med en gang, str 1 er liiite!

Ellers trenger du ikke så mye i starten, pumpe og NAN er jo greit å ha tilgjengelig ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...