Gå til innhold

Er dette vanlig hos mange famillier?

Anbefalte innlegg

At barn og ungdom fra, tja, skal vi si 6år(?) og til 18.. ikke får lov å gå på do om de så våkner etter klokke 21? Ungene MÅ være på rommet fra klokken 21. IKKE gå ifra rommet, IKKE inn på stua til foreldrene om de så har hatt et mareritt.. Men MÅ være på rommet fra 21 til de skal opp nesten morgen?

Høres litt rart ut.. Venninnen min har det sånn, og det var visst SÅÅ vanlig i følge henne..

??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143299079-er-dette-vanlig-hos-mange-famillier/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ehh.. .nei. Må ungene på do ila natta må de selvfølgelig få lov til det- Kan da ikke skjønne annet ?

Men vi har som regel at alle skal på do som en del av kveldsstellet ;-)

Gutten på 5 er relativt ofte periodevis og går på do om natta. Jenta på 6 år er så og si aldri.

Annonse

øøh??? Nekter dem å gå på do?? Hva skal de gjøre da, ligge våkne, eller tisse på seg? Hvis de ikke kan gå til foreldrene når de har hatt mareritt, så kan jo ikke disse foreldrene være mye til trygghet for ungene sine..

Klør meg i huet jeg og sier at jeg har ihvertfall aldri hørt om at dette er SÅÅÅ vanlig!!!?

?

Har jeg aldri hørt om! Hva er dette for en slags praksis da?

Så hvis ungen våkner å må tisse så får han/hun bare holde seg eller bare tisse på seg???

Og hvis de da våkner og er redde, så må de bare bli liggende på rommet sitt?

Nei, dette ble for sært og strengt i mine øyne!

Uff jeg fikk litt vondt jeg nå. Dette er absolutt ikke vanlig å gjøre.. Høres ikke helt bra ut spør du meg. Om jeg hadde hatt mine barn f:eks på overnatting hos noen og fikk vite senere at mitt barn ikke hadde fått gå ut av rommet det lå på når det hadde mareritt så hadde jeg faktisk blitt ganske sint..

Det grenser til mishandling, spør du meg. Nekte barn og ungdommen i huset å gå på do hvis de er nødt? Låser de døra og har tisse-bøtte under senga dems også da, eller? Huff.

Selv var jeg plaget av grusomme mareritt når jeg var liten. Hvis jeg ikke hadde fått muligheten til å gå inn til mamma og pappa da ville jeg blitt fullstendig gal, trur jeg...

Annonse

Nei dette höres ikke spesielt bra eller normalt ut!

Jeg har i det siste nektet min 3,5 åring å gå på do på kvelden noen ganger. Men det er ved de tilfellene hun var på do 10-15 min tidligere og hun akkurat har lagt seg. Hun får ikke bruke det som en anledning til å dröye soving eller så. Har forövrig nettopp värt hos legen med henne, og alt ser ut til å väre i skjönneste orden! Så ved spesielle tilfeller nekter jeg, men ellers må hun jo få gå når hun må.

Ved mareritt skal da barna få komme, eller om noe hender. Et glass vann er selvsagt også lov å hente seg.

Men utenom det er det ingen grunn til at de skal springe oppe sent på kvelden. Da er det senga som gjelder!

Nei, dette kan da umulig være vanlig praksis?

Her får de selvfølgelig lov til å gå på do, komme til meg om de har hatt mareritt, eller ta en slurk med vann etc om det er tilfellet. Men de får ikke lov til å valse rundt etter leggetid med tullete unnskyldninger. Har de spist kveldsmat kl 18.30 og kommer kl 19.30 og sier de er sultne, sorry; kjøkkenet er stengt. Men man kjenner jo barna sine og vet hva som er virkelig og hva som er tull..?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...