Gå til innhold

usikker på om jeg vil føde på gjøvik eller elverum. Noen med erfaringer på godt og vondt?

Anbefalte innlegg

Fødte på Gjøvik sist, og var kjempefornøyd. Nå bor jeg mye nærmere Elverum, og samboeren min har tilknytning til elverum da han er oppvokst der.

Er jo kanskje mest naturlig å ta nærmeste alternativ..men jeg vil jo velge det beste!!! :)

Fortsetter under...

hold deg langt unna elverum, gammalt, nedslitt og fullt av "vikarer". Er svært få kjente og erfarne folk på jobb (sikkert erfarne i jobben sin, men ikke på sykeshuset). JEg var innom der tidlig i svangerskapet pga smerter, og jeg ble skremt av hvos dårlig folk jobbet sammen, hvor dårlig kommunikasjonen var, og hvor shabby sykehuset så ut:/

Jeg valgte Lillehammer, og det er jeg sjeleglad for! Erfarne og flinke folk som var veldig rutinerte sammen, og fine rom! Jeg fødte i "rushen", men følte at jeg ble sett og godt ivaretatt :)

huff. har hørt mye negativt om gjøvik. samtidig var jeg der i forbindelse med en ex.u for et halvt år siden , og fikk sinnsykt god oppfølging på gyn...men neimen om jeg vet...

Jeg er en av de som mener at Elverum har fått feilaktig dårlig rykte. Har født der tre ganger hvor den ene fødselen endte i keisersnitt. Har hatt god oppfølging både i svangerskapene og under fødslene. har også hatt flotte barselsopphold. De fleste jeg kjenner (er fra Hamar) har født på Elverum, og ingen av dem er misfornøyde med fødsel/opphold på sykehuset.

Førstemann ble tatt i mot av en av de fast ansatte. De to andre har vært fulgt opp av svenske vikarjordmødre. Det har ikke vært noe problem.

Annonse

Jeg bor i Hamar, jeg og alle mine bekjente har født i Elverum og kun ett par har vært misfornøyd.

Elverum har fått et ufortjent dårlig rykte. Uten tvil.

Jeg hadde en super omvisning før fødsel, flott mottakelse og topp oppfølging ved fødsel, og kun positive opplevelser på barsel.

Tommel opp for Elverum!

Pga det dårlige ryktet Elverum har fått velger mange å føde på Lillehammer, noe som fører til et høyere press på den fødeavdelingen enn den er bygd for. Det gir mer stress og travlere tider der. Så jeg hadde ikke engang vurdert å velge Lillehammer.

Jeg har også hørt en del negativt om Elverum, blant annet en del her inne. Men jeg har en del bekjente/venninner som har født der, de har vært fornøyde og kjenner seg ikke igjen i det negative som blir sagt om Elverum. Jeg skal også føde der og tar det med knusende ro. :)

Jeg fødte førstemann på Gjøvik i 2007. Denne gangen har jeg valgt elverum. Var aboslutt ikke fornøyd med gjøvik, Hørte mye negativt om elverum i 2007, men nå siste året har dem fått seg flere faste ansatte på Elverum både leger, jordmødre og barnepleiere. Så da stoler jeg på det og prøver Elverum :) alle jeg kjenner som har vært der er veldig fornøyde med elverum i forhold til lillehammer.

Jeg fødte nr2. på Elverum, og følte meg mye tryggere der enn jeg gjorde med nr.1 i Bergen. Bra oppfølging, samt hyggelig og hjelpsomt personale. De har kun et familierom ja, men hotellet i etg. under er veldig greit å bo på om det skulle være opptatt.

Det er sikkert helt greit på Elverum om alt går etter boken, men jeg har selv opplevd hvordan de takler ting når det ikke gjør det. Det ble ikke en pen historie for å si det mildt, og i dag er jeg bare glad for at minien i det heletatt lever!

Kommer aldri til å sette mine ben på det sykehuset av fri vilje mer, og vi reiser til Ullevål på alle kontroller og oppfølging av minien vår nå.

3 gode fødselsopplevelser på Elverum! Sikkert like bra på Gjøvik, men de har vel ikke nyfødt intensiv...?. Noe som kan være livsviktig for enkelte nyfødte. Evt må babyen fraktes i kuvøse i ambulanse fra Gjøvik til Lillehammer. Hadde nok heller valgt Lillehammer, hvis jeg skulle valgt bort Elverum.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...