Gå til innhold

Der kom min lille engel gitt.(lang historie)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble satt i gang på fredag den 3. juni pga svangerskapsdiabetes, men jeg var egentlig lovet i gang settelse den 1. men siden fødeavdelingen var full gikk ikke det.

Den 3. ble en ballong plantet i mormunnen, og rett før jeg skulle legge meg så datt den ut sammen med en stor kladd slim med blod. Deretter begynte jeg å få rier som ikke var så veldig regelmessige, men utover natten ble de ganske regemessige. Og klokken 7 lørdags morgen varte de i ca 45 s, og var 5 min mellom hverandre. Skulle uansett på føden klokken 9 for neste trinn i gang settelsen, men reiste sånn at vi var der 8.30. Da sjekket dem åpningen som var på 1-2 cm med 2-3 cm skjededel. Da skulle de egentlig gi meg modningstabletter, med de bestemte seg for å avvente siden jeg hadde så regelmessige rier.

Klokken 4 undersøkte de meg igjen og da hadde jeg 0 cm skjededel og 3 cm åpning. Da skulle vi avvente videre, og klokken 7 hadde jeg 4 cm åpning. Så jeg ble flyttet over til en fødestue, deretter ble smertene verre men ingen forbedring så de bestemte seg for å ta vannet. Klokken 23 tok de vannet og fant da ut at det var misfarget fostervann og at åpningen hadde krympet til 3 cm.

Klokken 1 - halv 2 var åpningen 4 cm og der holdt den seg så de bestemte seg for å gi meg drypp. Og siden jeg fikk drypp ble riene plutselig mye verre, så jeg feiga ut og tok epidural. Og rundt klokken 3 økte de dosen med drypp sånn at jeg skulle slippe å ha rier så mye lenger, og da begynte jeg å merke riene igjen. Plutselig fikk jeg følelsen av at jeg måtte presse så de sjekket meg og jeg hadde bare 5 cm åpning.

Og ti minutter senere sa jeg at jeg virkelig måtte presse og begynte da automatisk å gjøre det. Men jordmødrene, min kjæreste og min mor sa at jeg ikke skulle gjøre det. Og jeg ble veldig forbannet sånn at de sjekket åpningen og da var den plutselig 10 cm. Og de lot meg presse 28 minutter senere klokken 03.38 var min lille engel ute.

Etter et 42 ukers svangerskap var Emma Sophie ute, hun veide 4080 g og var 50 cm lang. Siden hun fikk i seg litt av fostervannet som inneholdt avføringen hennes, måtte hun opp på intensiven. Men etter en time kom hun ned igjen til meg, siden alt så bra ut.

Helt siden da har hun bare ligget å sovet nesten. Kunne ikke bedt om en bedre baby gitt. Elsker henne av hele mitt hjerte <3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer med jenta:)

Skrevet

Gratulerer så mye! :-)

Skrevet

Så koselig!

Gratulerer med lite nurk:-)

Skrevet

Gratulerer!

Jeg har litt problemer med ordet engel, kjente det stikket i magen fordi jeg oppfattet det som om babyen var død.

Skrevet

Gratulerer med prinsessen !Lykke til i permisjonstida !

Skrevet

Jeg oppfattet det også som at babyen var død. Er kanskje flere som ikke tørr gå inn på innlegget på grunn av overskriften, og bruken av ordet engel.

Gratulerer med en liten en!

Skrevet

Gratulerer så mye:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...