mariabee Skrevet 5. juni 2011 #1 Skrevet 5. juni 2011 Blir litt tussete av innføring av fast føde til jenta vår her. Det igrunn veldig fint, men finner ikke helt ut hvordan vi skal balansere mat og mme. SÅnn ser det ut nå i ca tider: 06: ca165ml mme 08-09: Halv til hel porsjon hvetegrøt. 12-13: Halv banan + 100-165ml mme 15: middag 17: 100-165ml mme 18: MAKS 5ts grøt Hun sover fra 18.30 og til mellom 5-6, våkner hun på natten er det kun vann og virker veldig fornøyd med det. Men blir så USIKKER på dette med når vi skal tilby mme. Spesielt da på ettermiddag. Skal jeg heller tilby mme ETTER middag slik at vi får i henne mer grøt???
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 5. juni 2011 #2 Skrevet 5. juni 2011 hei< jeg hadde akkurat samme bekymring som deg ang følelsen av at lille gutt på 7 mnd(idag faktisk:) fikk i seg for lite mme... men en annen her inne svarte på ett lignende innlegg for litt siden hvorpå hun hadde fått beskjed av legen at 300 ml pr dag er helt greit.... vi begynte med grøt for en mnd siden og idag ser måltiden slik ut og han er strålende fornøyd,har masse våte bleier og er fornøyd så da er vi også fornøyd;) tidene er ca tider: 07: 150ml mme 09: grøt blandet ut i ca en og en halv dl vann..han får vann ved siden av. 12: ett glass med pæremos og 100ml mme ca..noen ganger mindre.. 15: middagsglass,vann ved siden av 18: grøt samme mengde som kl 09.vann ved siden av.... 19: 120ml mme og godnatt;) noen ganger våkner han rundt 01-02 på natten da gir jeg han melk enda...men det er ytterst sjeldent... har erfart at han sover bedre når han ikke er stappet med grøt derfor grøt en time før lalletid....så da fyller vi opp med den melken han vil ha..så tror kanskje jeg ville tilbydd henne vann til middagen for så og gi henne grøt kl 17-1730 også gi henne melk som det siste før hun skal legge seg.... håper det ikke ble for rotete;)
mariabee Skrevet 5. juni 2011 Forfatter #3 Skrevet 5. juni 2011 tusen takk for svar Godt å høre om andre som har lignende erfaringer. Da prøver jeg heller å gi grøt i 17 + tiden også melk når d nærmer seg leggetid 18.30. Får håpe hun vil ha litt melk da. Er ikke enkelt altså
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 5. juni 2011 #4 Skrevet 5. juni 2011 bare hyggelig! håper dette kan funke for deg ogsa:)
Nat27 Skrevet 6. juni 2011 #5 Skrevet 6. juni 2011 Hei! Det var jeg som etterspurte hvor mye melk de trenger når de spiser endel mat, og fikk til svar ca 300 ml Som du sikkert skjønner da, hadde jeg noenlunde samme bekymringene som deg. Vi la om litt på kostholdet, og har nå omtrent helt like rutiner som det tøysekroppen beskriver. Det funker veldig fint for oss også Men i stedet for mme om morgenen ammer jeg. Men det går jo ut på det samme, anyway..
Træægtrønder`n :) Skrevet 6. juni 2011 #6 Skrevet 6. juni 2011 Har en tuppe på 6 mnd og synes hver dag er forskjellig. Mat og soverutiner for den del kommer veldig an på når på morgen hun våkner. Jeg ammer så vet ikke hvor mye hun får i seg. I tillegg til ca 4-5 ammemåltider i løpet av dagen får hun noen ts grøt på formiddagen, grønnsaker på dagen, og et eget grøtmåltid i 18tiden på kvelden. Så er det pupp og natta kl 19. Jeg tar henne opp og gir melk når jeg legger meg. sist uke ville hun ha mat mange ganger på natta så nå er det pappaen som tar henne så hun ikke skal lukte meg og ha mat mellom 23 og 06.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå