Gå til innhold

Kan jeg kaste posten til tidligere leieboer?

Anbefalte innlegg

Takk for hjelpen. Da er jeg feilinformert. Du har ikkeen link til disse reglene også?

Vi har faktisk navn på postkassa, men har mye besøk i lengre perioder så det hender rett som det er at det kommer post til andre enn oss som bor her fast. Mulig det er det som har gjort dette vanskelig.

HI

Fortsetter under...

nei har ingen link, jeg vet faktisk ikke om dette er noe som gjelder enda.

Men slik gjorde vi det "den gang". (er visst 14-15 år siden allerede)

Men snakk med omdelingsenheten som du hører innunder- kanskje direkte med budet som kjører i ditt omeråde eller omdelingssjefen.

Postkontoret har ingen direkte innflytelse på omdelingen i det hele tatt.

Iallefall hadde de ikke det, postomdelingen er en ting, postkontoret en annen.

Etter fire år får vi fortsatt post til husets tidligere eiere, særlig til firmaet som han driver. Vi har prøvd "alt". Jeg har vidersendt til deres nye adresse, gjorde det kanskje i et år. Ga ham beskjed om å sende ut adresseendringsbeskjed til sine kontakter uten at de gjorde det. Begynte så å sende det tilbake til avsender (som regel bare folk som skulle ha penger, typisk veiavgift, bompengeselskaper osv) med beskjed om at han hadde flyttet og hva den nye adressen var. Posten fortsatte å komme. Jeg krysset da bare ut adressen og la det i postkassa med adressat utkjent. Innimellom snakket jeg med både postkontoret og budet. Jeg tok kontakt både med Tollvesenet (som krever inn veiavgift) og med Brønnøysundregisteret for å oppgi hans nye adresse, men fikk til svar at kun han selv kunne melde adresseendring. Etter tre år ga jeg ham beskjed om at vi heretter kom til å kaste posten hans dersom den fortsatte å komme etter to måneder. Vi får fortsatt post og nå kastes den og jeg bryr meg ikke om om det er umoralsk eller ulovlig. Det er jo ham som håper på å slippe unna noen fakturaer på denne måten som handler umoralsk og ulovlig...

Jeg hadde også dette problemet, og etter å ha levert posten tilbake til postkontoret noen uker med beskjed om at det var feil, ringte jeg bare inn til Posten på det nummeret som står på hjemmesidene og snakket med en dame der, og siden har jeg aldri fått feil post mer.

Annonse

20:55: Det driter jeg faktisk langt i!!

Hvor langt mener du jeg skal gå for å levere posten til de forrige eierne?? Skal jeg helst gå og levere dem personlig på døra deres?

Jeg har sagt fra til Posten gjentatte ganger! Det hjelper ikke!

Skal jeg bruke av min dyrebare tid for å levere tilbake deres post til postkontoret?? Åh nei du! Har det stress nok i hverdagen fra før av, om jeg ikke skal behøve å drive ekstraservice for dem i tillegg...

Når de ikke klarer å være seriøse nok til å endre sin adresse i folkeregisteret, på Gule Sider og fortsatt oppgir gammel adresse til de som gjør jobb for dem, kan de bare ha det så godt.

Kommer til å fortsette å gå i søpla så lenge vi mottar deres post...!

20:04

1. Hvis avsender ikke får post i retur vil de ikke forstå at de sender til feil adresse

2. Når avsender mottar retur mer enn 2 ganger bør det ringe en bjelle hos de.

3. dette er ikke posten sin feil. De er forpliktet til å levere post til adressen skrevet på brev. Samtidig har de gratistjenste med 1 mnd ettersending av post, hvis posten skal ettersende lenger enn dette, må man betale.

Det som kan skje om du kaset posten er at du kan være årsaken til at din tidligere leieboer får inkasso bla. evt rettslig inkasso. Faktura, inkassovarsel, betalingsoppfordring og alle inkassobrev vil sendes til deg og om de går i søpla, kan hennes sak ende opp i forliksrådet eller hos namsmann før de finner rett adresse.

Post sendes til oppgitt adresse, og om den ikke kommer i retur, regnes den som mottatt.Finn adressen hennes, samle alle brev og send de som postoppkrav til ny adresse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...