Gå til innhold

Hva synes dere om at folk inviterer venner og familie til babyshower??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ikke naturlig for meg.. Ville synes det var litt merkelig hvis mine venninner arrangerte det for meg også. Men forsåvidt blir det vel nesten det samme som å få gave i etterkant. For jeg regner ikke med at hun forventer å få barselgave etter fødsel i tillegg?

Veldig unaturlig. Hyggelig når folk kommer med gave i etterkant av fødsel, men jeg sender jo ikke ut ønskeliste slik som venninna mi gjør. Det er rene bestillingslista med både klær og ustyr hun trenger til babyen.

....så frister hun med en kake til de som kommer.....

Jeg trodde babyshower var noe venner og familie arrangerte for den gravide jeg, ikke noe hun inviterte til selv?

Har aldri opplevd babyshower i min omgangskrets, og håper det forblir sånn. Kjøper selvfølgelig med glede barselgave når venner eller familie får barn, men å få ønskelister på forhånd blir litt vel mye for meg...

Annonse

Det er mye mer vanlig i Norge nå.

Har vært på flere.

Men å invitere selv er litt rart ja , sende med ønskeliste er litt kvalmt.

jeg skal invitere til min egen fordi jeg vil feire med alle damene i familien min at jeg eeeendelig er gravid med nr 2 , som vi aldri trodde jeg skulle bli. IVF.

De på over 80 år i familien gleder seg masse til denne festen.

Handler ikke om hva jeg får.

Man feirer at man skal få en baby !

I flere asiatiske land (blant annet på Filipinene) er det vanlig å arrangere babyshower for seg selv... :-) Vet om flere som har gjort det her i Norge, men de sender ikke ut ønskelister da ;) Synes det er en koselig tradisjon :)

De som føler for det gir gjerne en liten ting når nurket er født - holder ikke det da? Dessuten har de aller fleste dåp/navnefest, der forventes det også gaver. Hvor mye skal man egentlig kjøpe til en liten tass?

Da jeg ventet førstemann ble det laget babyshower for oss. Jeg kom til lokalet totalt uvitende at der satt gamle klassevenner, nyere venner, min familie og samboers familie. Det var deilige kaker, flotte gaver som var nødvendige i vente av baby (bleier, såper, oljer, lakner, vaskemidler etc) og to sett med tøy. Hun hadde lagt i en stor jobb og brukt masse tanker og energi på planleggingen og utføringen av lokalet og brukt mye tid med blant annet å få tak i mine gamle venner, dette er en venninne jeg ble kjent med i voksen alder så hun kjente ikke mine eldre venner særlig godt.

Det er den største overraskelsen jeg har fått og det var en fantastisk gave! Ingen av oss hadde noen gang laget noen babyshower i vennegjengen.

Annonse

Jeg synes ikke man skal invitere selv, men jeg vet at hvis en av mine venninner blir gravid, så skal je lage til dem...

Jeg er den første i venninnegjengen som fikk barn, og da har jeg slått meg til ro med at de ikke skjønner betydningen..

Jeg synes det høres er kjempekoselig å feire graviditeten sammen med venninner. Gavene bryr jeg meg fint lite om. Det er bare å vite at noen gleder seg sammen med den gravide, og at man bryr seg om å gjøre noe koselig for hverandre:)

jeg syns det er kjempe gøy med babyshower:)

Mamma arrangerte babyshower til meg uten at jeg viste det. innviterte venninner og alle jentene i familien, på smørbrød og kaker. blei masse gaver:) som er kjempe hyggelig, men jeg hadde ikke forventet at det blei så mye. men absolut kjempe koselig! men nå liker jeg litt amerikanske tradisjoner. syns vi er alt for kjedelige og livløse i norge

Helt ærlig, dette syns jeg var både pinlig og flaut. Skjønner godt at du får bismak i munnen...

Jeg hadde faktisk ikke gått, for det blir for dumt. Derimot hadde jeg troppet opp med gave til den nyfødte når hun var klar til å ta imot besøk etter fødselen. Slik jeg alltid gjør :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...