Gå til innhold

Har dere en bestemt rekkefølge dere må vaske dere i når dere dusjer? eller er det bare jeg som er rar??

Anbefalte innlegg

Jeg har en rekkefølge som går automatisk :

Skylle håret/kroppen, ha shampo i og vaske ansiktet. Skylle ut og ha i balsam. Såpe i kroppen og underlivet/rompen. Begynne øverst og skylle av all såpe.

Har dere også en rekkefølge dere alltid følger uten å tenke over det?

Fortsetter under...

Jepp. Vaske ansiktet, deretter ovenfra og nedover kroppen, så tilbake til "midtpartiet". Deretter shampo i håret, så balsam. Evt barbere armer/legger mens balsamen virker.

Har ikke tenkt over det før, men ville føles veldig merkelig å gjøre det i en annen rekkefølge. : 0

Tja, hvor RAR jeg synes du er pga dette, vet jeg ikke. ;)

Jeg har nesten samme rekkefølgen som deg:

Væte kroppen.

Shampo inn.

Shampo ut.

Balsam inn.

Såpe inn kroppen (minus intimsonen).

Skylle kroppen.

Såpe inn intimsonen med egen såpe.

Skylle intimsonen.

Skylle ut balsam.

Voilà!

Jeg har også samme rekkefølge som deg, HI. Men jeg skyller ut sjampoen og har i balsam før jeg gjør noe annet, sånn at balsamen kan virke litt som en minikur mens jeg vasker resten av kroppen. Og ALLTID underlivet til sist. ;)

Annonse

Som allergiker så er det EN metode som funker og som må følges hver eneste gang. Jeg bruker såpe som jeg ikke har noen reaksjoner på (Neutral eller en uten parfyme fra BodyShop) men shampoen er ikke helt parfymefri. Det fungerer ok i hodebunnen, men ikke på kroppen. Jeg må ha volume-shampo på det håret mitt for å få det til å fungere. Derfor blir det først skylling, hårvask, balsam, evt. barbering, skylling, innsåping av kroppen og ekstra god skylling for å få bort alle rester etter slikt jeg ikke tåler så godt.

Men forøvrig så tror jeg det er ganske vanlig å vaske håret først og så fortsette nedover i etasjene...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...