ToneC Skrevet 5. juni 2011 #1 Skrevet 5. juni 2011 Skal på kontroll til jordmor i morgen, er det vanlig at hun sjekker modning da? Er 39 uker på onsdag som kommer. Eller er det bare etter termin? Synes det ofte blir litt ja og ha hos henne, snakk om amming etc. Men nå er jeg sykepleier selv og har lest veldig mye om fødsel, da:-)
Moonfreckle Skrevet 5. juni 2011 #2 Skrevet 5. juni 2011 Det er ikke vanlig at de sjekker modning, med mindre du har begynnende rier eller noe annet som skulle tilsi at en sjekk var på sin plass. Dette fordi selve sjekken kan fremskynde rier og de fleste jordmødre er nok av den oppfatning at ting skjer når det er klart og trenger ikke fremskyndes. ...men noen unntak finnes sikkert.
ainhoa87 Skrevet 5. juni 2011 #3 Skrevet 5. juni 2011 Trodde at det var meg selv eg leste om her... hehe. Eg er og 39 uker på onsdag, er sykepleier selv og har kontrol imårå. På siste kontrol (for 2 uker siden) spurte eg om hu kunne sjekke modning og hu sa at hun gjør det bare når ein er overtermin... detta var jordmor og imårå skal eg te fastlegen (som er egentlig ginekolog og) og eg skal spør igjen. Eg har hatt store menssmerter med stråling te ryggen og magen ble hardt men det stopper etter ein stund Men me for se kossen det går imårå
ToneC Skrevet 5. juni 2011 Forfatter #4 Skrevet 5. juni 2011 Nei, nei da får jeg vente da.. Litt kjedelig og ikke vite noen ting:-(. Men har INGEN modningstegn for øyeblikket. Hadde det for noen uker siden, men nu er det svært stille..Babyen er aktiv da. Snur og vender seg. En annen ting; jordmor sier hodet er festet og legen sier det ikke er det..? Ser de det på forskjellig måte eller hva??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå