Gå til innhold

Menn og husarbeid

Anbefalte innlegg

Hvis dere tar med dere ungene bort en ukes tid mens mannen er hjemme og jobber, hvordan forventer dere at huset ser ut når dere kommer hjem da?

Huset var ikke ryddig da dere dro, gulvene var ikke nyvasket og en god del klær lå til vasket ol. Mannen jobber drøyt 100% i uka + hele lørdag men bare litt søndag.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143298277-menn-og-husarbeid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville forventet at det så ut som at et voksent meneske hadde bodd der. Ikke en tenåring alene. Altså litt klær vasket skitne klær enten på soverommet eller i kurven ved vaskemaskinen. Ikke søppel overalt og at vedkommende hadde ryddet opp etter eget matstyr.

Vet ikke hva slags husarbeid du ellers forventer av han, men ville kanskje forventet at det var ryddet litt ekstra bare for at det skulle være trivelig når vi kom hjem

Hadde vle forventet at det så ut omtrent som da jeg dro.

Dvs at oppvasken var tatt etterhvert som ting ble brukt, at det var handlet i løpet av uka så ikke kjøleekapet var helt skrapa, at det var vasket noen maskiner mer klær og at evt rot var ryddet underveis.

Hadde nok ikke at huset var shina:)

Jeg forventer at huset er shinet! det er ikke mer enn 2-3 timers jobb en dag, på toppen av det man gjør hver dag. Uten andre å passe på enn seg selv er ikke det mye forlangt.

Og bare for å legge til; mannen ville selvfølgelig også tatt det som en selvfølge:-)

Forventet hadde jeg ikke gjort, men håpet det var mer ryddig og rent enn da jeg dro. Huset ser bomba ut etter kort tid med så mange unger i hus, så når det ikke har vært unger i hus en uke håper jeg han hadde vært fornuftig å rydda og vaska endel.

Det pleier han å gjøre også, vi rydder og vasker forskjellige ting så shina hadde det ikke vært. Vi deler det meste av husarbeidet, og han tenker bare på hva han pleier å gjøre.

Annonse

Ville nok tro at huset var ryddig, og ihvertfall støvsuga. Men så er mannen minst like flink som meg når det gjelder husarbeid.

Jeg skal være ei uke alene nå mens mann og barn er borte, så får minne meg selv på denne tråden før de kommer hjem igjen. ; )

Hva jeg hadde ventet meg og hva jeg kunne drømt om er nok to forskjellige ting hos oss.

Jeg hadde nok kommet hjem til støvsugd hus (om man ser bort fra hybelelefanter i enkelte kroker, for de "ser" ikke mannen min), litt rot på kjøkkenet, klær i stua (han liker å henge fra seg alt av klær på stolene rundt spisestuebordet..) og vasket bad (superflink til å vaske på badet!

Han "får ikke lov" til å ta klesvasken, tror han ble inspirert av en stripe i Pondus der Beate skal få hjelp med klesvasken og alle klærne er kokt og alle farger blandet. Pondus røper overfor kompisen sin at han gjorde det med vilje for å slippe å vaske klær... Så klesvasken hadde ikke vært rørt!

Og alle bilene hans ville nok vært nyvasket!

Om han hadde vært borte en uke hadde det nok ikke vært strøkent hjemme da heller, er jo ikke noen superhusmor selv... Og hadde det vært fint vær ville nok hagen fått mere stell enn innsiden av huset!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...