Gå til innhold

om du sto fritt til å velge hvor du at dine barn skulle vokse opp, by eller bygd?

Anbefalte innlegg

i en storby, da altså ikke utenfor byen, men å bo i selve byen?

eller å bo i en bygd eller på landet?

hvorfor?

penger, jobb og lignende satt til side, bare det som hadde vert best for dine barn!

Fortsetter under...

Enten i et rolig bystrøk (har noen slike her), eller i utkantstrøk og bygder.

Har mye og si på hvem som er der fra før av.

Har som plan og flytte til utkant strøk når lille i magen har kommet ut og har blitt noen år eldre :)

bor i ei lita fjellbygd, og kunne ikke tenkt meg noe annet! Har tre barn, 10 og 3 år, og baby, og syns det er deilig å kunne la 3 åringen leke alene i hagen, og å la 10 åringen sykle til kompisene sine. (Har gjort det siden han var 5). Også fint å kunne ha noen dyr, uten at de er til stor sjenanse for naboene!

Har selv bodd i by i perioder, og syntes det var greit med alle tilbudene som er (kultur, butikker osv), men kunne ikke tenkt meg å la ungene vokse opp i en leilighet midt i en by. Har nok sammenheng med at jeg har vokst opp på landet selv! ;)

Håper ungene reiser ut, og gjerne bor noen år på større steder når de vokser til da, men håper selvsagt også at de kommer tilbake! :) Greit å få oppleve noe annet enn vi har her i løpet av livet også!

Nå reiser vi til større steder på helgturer og sånn med jevne mellomrom, men da er det alltid godt å komme tlbake til den "trauste og kjedelige" bygda vår! ;)

Annonse

I en småby, ala Skogn.. Masse jorder, skog, alle kjenner alle. Likevel bare 1 time til en av norges største byer, under timen til stor flyplass og bare få minutter til kjøpesenter og en litt større by.. Fantastisk plass.

Gjest gravert

Forstad til by langt nok una til å kunne ha stor hage og ikke bo oppå nabo, men sentralt nok til at det ikke bare er hånbal og fotball å velge mellom når det kommer til fritidsaktiviteter for de håpefulle

Vi valgte bygd, altså ikke boligfelt, eller småsenter.

Om ikke hadde det blitt sentrum, for oss Bergen sentrum. Vi var ikke enige, og det var mannen som vant frem, jeg savner byen. Men det var nok det beste valget, det har mange pluss sider også, det å bo på bygda.

Litt i utkanten av en middels stor by vil jeg bo og bor slik.

Bor slik at vi har skogen rett utenfor stuedøra, lukter at det er jorder ikke så langt unna i visser perioder av året. Skolen og barnehagen er rett ved oss, matbutikker og endel andre butikker er i gå avstand. Det tar ti minutter å komme seg til byen, enten med sykkel eller bil.

Ungene kan leke ute, unger som leker i gata og er sammen hele dagen. Huset vårt er egentlig alt for lite for oss, men vi vil ikke flytte nettopp pga plassen. Så vi får heller bo trangt enn å flytte til ett sted det ikke er like barnevennlig.

Jeg kommer fra ett lignende sted, der var det mer knotete å sykle til byen men tok like lang tid med bil som her. Og bare matbutikk som var i nærheten.

Med eller uten barn, så vil jeg aldri gi opp muligheten til å kunne gå barbeint og lettkledd rett ut fra senga og ut i den store og deilige hagen min... uten at noen trenger å se meg og uten å måtte låse døra etter meg. F R I H E T :-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...