Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har hatt økedager, enten med baby eller pumpe: Hvor fort kom økningen? Har hatt ei økehelg for å se om jeg får økt mengden.

Har en baby som spiser mellom 150-200ml, og jeg har delammet til nå. Mengden har gått ned fra 100ml til 50ml på kort tid, så hadde håpet at den ville gå opp igjen om vi ikke ga flaske i helga og bare ga pupp. Han har spist annenhver time minimum, og jeg har tvingt han til å ta puppen selv om den har vært tom! Nå når jeg pumpet kom det ikke mer en 50.. Vet at det ikke kan sammenlignes med det som kommer når man ammer, men hadde regnet med at det kom til å være litt mer i minste fall.. Blir så frustrert, så om helga ikke gir resultater gir jeg opp puppen!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm, jeg skjønner ikke helt hva du har gjort og hva problemet er. Hva er mengdene du snakker om - pumping, MME eller morsmelk på flaske, eller gjetter du på hva han spiser fra puppen?

Hvor gammel er han?

Økedøgn kan vare noen dager, har sett 1-3 dager nevnt som "vanlig", men det er ikke unormalt at det tar enda lengre tid, opp mot en uke.

Hvor lenge etter amming pumpa du, hvor lenge pumpa du og hvilken pumpe har du?

Hvordan delammer du, dvs hvor mye er amming og hvor mye er flaske (morsmelk eller mme?)?

Når du kun ammet i helga, hvordan var bleiene hans? 5-8 godt våte tissebleier er et tegn på nok melk. Om du er vant med å gi flaske så vet du jo hvordan de har pleid være før.

Jeg er ammehjelpen (ammehjelpen.no), så du kan gjerne ta kontakt med meg via PM om du vil det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...