Gå til innhold

Har helt glemt å ta folat!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 7 uker på vei (ca) og har visst det ettpar uker. Og jeg har klart å HELT fullstendig glemme at jeg burde ta folat. Er det for sent å begynne nå? Har ikke engang folat i huset :-/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke verdens undergang (og forsåvidt ikke all verdens poeng i å begynne nå, men det kan kanskje ha en liten positiv effekt - så kjøp deg noen piller i morgen, du).

Skrevet

Ikke noe poeng i å begynne nå, det er de første ukene det betyr noe.

Skrevet

BARE BEGYNN NÅ DU! De samme skjedde med meg, begynte i uke 4, tok folat i 14 uker etter råd fra legen:-)

Løp og kjøp:-))))

Skrevet

BARE BEGYNN NÅ DU! De samme skjedde med meg, begynte i uke 4, tok folat i 14 uker etter råd fra legen:-)

Løp og kjøp:-))))

Skrevet

Ta bare og skaff deg folat nå så går det greit :)

Tok heller ikke folat i begynnelsen, men må ta nå pga tomme folat lager (jeg er i uke 36 nå)

Skrevet

Jeg tok ikke folat før jeg var over 9 uker på vei. Fikk beskjed om å begynne så snart som mulig, men det var ikke krise at jeg ikke hadde tatt det før. Vanskelig å ta folat når man ikke vet at man er gravid.

Ta deg en tur på apoteket i løpet av uken og kjøp inn folat.

Skrevet

Dumme, dumme meg. Vi var til og med prøvere i ett år, og knaska folat som bringebærdrops. Men vi la det på is for en periode pga mye stress rundt det å ikke få det til. DA smalt den inn, men jeg klarte ikke å huske å begynne på folat igjen. Lurer på hva mer jeg har glemt :-p

Skrevet

Det har liten eller ingen effekt om man ikke tar folat FØR man blir gravid og de første 4 ukene.

Men for all del.. stress i vei.

Skrevet

Herregud, ingen krise. Folat er anbefalt de første 12 ukene av graviditeten så du kan godt begynne å ta nå. Husk, mange vet ikke enda at de er gravide når de er 7 uker på vei.

Skrevet

Lite opplyst? Det er anbefalt de 12 første ukene. Mange vet jo ikke de er med barn så tidlig engang.

Skrevet

Hvis du tok folat i et år mens du prøvde hadde nok kroppen folat nok å avse ti barnet , men ta det nå som du vet om lille vidunderet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...