Gå til innhold

Ville dere latt barn på snart 6 år gå så langt bort?

Anbefalte innlegg

Barnet vårt på snart 6 år syklet i dag en strekning på ca 800 meter gjennom boligfeltet her. Omtrent halvveis på på veien må man over en vei som leder til et annet boligfelt hvor det kjører mye biler.

Barnet har ikke klokke, og kan ikke klokke, og det er uaktuelt å gi h*n mobiltelefon enda.

Ville dere latt barnet deres gå hit? Og hvis ikke, bør det gis konsekvenser av noe slag?

Fortsetter under...

Mitt barn på snart 6 år får ikke gå lenger enn til enden av blokka vi bor i. Han hadde aldri fått syklet så langt. Nå er jeg hønemor da, men hadde mitt barn gått langt bort uten at jeg hadde gitt lov til det hadde det blitt straffet med å ikke få gå ut å leke på ett par dager. Sikkerheten til barna spøker jeg ikke med.

6 åringen her får kun leke på området som er her i boretslaget(ikke i de andre borettslagene som ligger rundt).

Vår område inneholder 3 gater med en lekeplass i hver gate over ca.250 meter. Hun får ikke gå over til de andre borettslagene og hun får ikke gå ned på parkeringsplassene. Det skal være kun tilkjøring på området her så lite trafikk.

Hun får heller ikke gå inn til venner uten å spørre oss først.

Så nei hun ville ikke fått lov å sykle 800 meter over veien til ett av de andre borettslagene.

Annonse

Nå er jeg hysterik avslappet og har gjentatte ganger fått pes her inne for å la ungene mine få lov til alt for mye (bla være ute å leke alene aaalt for tidlig). Men å slippe en 6åring ut i trafikken på sykkel???? ALDRI! En 6åring er ikke i nærheten av godt nok utviklet til å håndtere en sykkel i trafikk, på egenhånd. At en 6åring GÅR (det er jo det du spør om) 2 km er helt greit. Men å sykle en halv? Nei.

Forresten hadde jeg glatt revurdert forbudet mot mobiltelefon.

Ikke på sykkel, nei!!

Men når du nevner konsekvenser, har hun dratt avgårde uten å spør/si i fra?

Jeg ville latt det blir med en advarsel. Sykkel blir satt bort om det skulle skje igjen! Og så tror jeg man aldri kan få terpet nok på at de MÅ si ifra hvor de går!

Vi bor i ganske trygt område, og her går og sykler de mellom hverandre. Jeg lar han gå til de i klassen, men han sykler bare til de 2-3 nærmeste her. Kjenner jeg også er litt stresset på det.. Det er jo ikke slik at de kan følge med trafikken nok.. men det er LITE biler.. og vi syklet jo også i gata da vi var i den alderen.. Han EEEEELSKER å sykle, og kunne gjort det hele tiden. Så kjedelig å ikke få sykle i det hele tatt.. synes det er verre med klassekameraten som annenhver gang kommer med/uten hjelm...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...