Gå til innhold

biomor-stemor-mamma-"Kari"-blah blah blah!!!

Anbefalte innlegg

JEG er biomamma til tre barn, og min X, barnas far er biopappa! Våre nye partnere, som for øvrig ikke har biobarn, er barnas bonusmamma og bonuspappa. Ungene kaller meg og min X for mamma og pappa, og de "nye" betegnes likt, men med bonus foran. Noen i en annen debatt her i dag mener visst at det er sjalu stemødre (onde stemødre sikkert) som bruker ordet bio, og at det er negativt ladet. TULL!!

Vi bruker det når vi prater om hverandre, for eksempel i møte med nye mennesker, der familierelasjonen enkelt kan forklares med disse uttrykkene..

Syns det er merkelig at "alle" innlegg her inne skal ende med skittkasting og krangel!

Fortsetter under...

Jeg ser for meg når du presenterer deg for en ny mamma i barnehagen: "Hei, jeg er biomamma til Kristian"

Jeg hadde nok trodd du var litt smårar og sinnsykt opptatt av å være den "viktigste" personen til barnet og den som skulle bestemme alt. Som om du skulle heve deg over en bonusmamma eller hva du kaller det.....

Annonse

Flott, HI! Godt å se at det finnes noen som ikke tolker onde hensikter inn i avklarende begreper.

Eller som klynger seg til mammatittelen mens de skriker "JEG ER DEN ENESTE!!!" De skulle bare visst hvor mange unger som kaller barnehagepersonalet for mamma og pappa når de er små....*fnis*

Vo voksne kaller hverandre ved navn. Eldstemann, som har en annen pappa, kaller sin stefar for nettopp stefar. Slik har vi hatt det i mange år. Har aldri hatt behov for biomor? Til utenforstående kaller vi hverandre for "mammaen til sønnen min og "pappaen til min eldste sønn"

Annonse

mulig jeg uttrykte meg uklart, (eller ikke..) Jeg skrev at "de "nye" betegnes likt, men med bonus foran." -Altså, når ungene prater OM sine bonusforeldre, så bruker de det uttrykket for å skille mellom oss. De KALLER dem ikke bonusmamma og bonuspappa når de snakker TIL dem..

Og jepp, jeg kan gjerne presentere meg som "****´s biomor" i møte med nye personer, som foreldre i barnehagen. Alle fire er aktuelle til henting bringing både i barnehage/skole og i bursdager og fritidsaktiviteter, så da er det greit at alle vet hvem som er hvem. Ser virkelig ikke problemet!

HI

Om du hadde presentert deg som "biomor" til *** i barnehagen, ville jeg trodd du feilte noe seriøst. Bare foordi noen her på Dib har funnet på et nytt ord, så betyr det ikke at det er gjengs i den virkelige verden. Råder deg og alle andre til å begrense bruken av dette tulleordet til f.eks. Dib.

Herregud så mange dumme folk det er her!!!

Man skriver biomor, når man skriver om den personen.Er jo ingen som går rundt og sier det høyt!

Forstår dere ikke norsk? Dessuten s er det jo dere biomødre som har hengt dere mest opp i dette, ikke stemødrene.

Må dere jekke dere ned litt,snakker om å lage krangler for alt.

Selvfølgelig er det mødrene som henger sge opp i dette. Mindre inteliigente stemødre finner på nyebetegnelser. Det er jo så dumt at det ikke ligner noe. I tillegg har du det faktum at folk flest tenker på fosterbarn eller adoptivbarn når de hører ordet, så ordet hjelper ikke til med å oppklare noe som helst!

Rett og slett dumme mennesker bruker biomor/biofar.

De som trenger å jekke seg ned er stemødrene som tror at det er vanskelig å skille mellom stemor og mamma/mor. Snakk om overvurdere seg selv.

Mange hundre andre? Tror du overvurderer antallet her ja.

Humøret mitt er utmerket :) Jeg finnes ikke sur i det hele tatt. Det sier en del om deg at du tror folk som er uenige med deg er sure. Meget pussig måte å tenke på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...