Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ba min fastlege henvise oss til Medicus, da jeg har hørt mye bra om dem. Legen min mente at det tok vel flere mnd før jeg ville høre noe fra dem, men en liten uke etterpå kom det brev fra dem, med massevis av informasjon og prøverekvisisjoner! Ble kjempeimponert jeg!

Privat vs. offentlig? Fordeler, ulemper?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143297755-erfaring-med-medicus/
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Hmmm...jeg har foreløpig bare erfaring med offentlig, og fordelen er jo at noen av prøvene blir betalt av det offentlige (sædprøvene).

Jeg kan tenke meg at dersom en skal ha prøverør el lignene, at det kanskje går litt fortere med privat, så det må jo være en fordel.

Fordel med offentlige er at en sparer penger.

Du får ta det som passer best for dere! Høres jo ut som Medicus følger bra opp ihvertfall:)

Lykke til!

Vi har også sendt inn papirene våre til Medicus :-) Fikk svar tilbake kun 3-4 dager etterpå. Hadde aldri ventet at det skulle gå så fort! Nå venter jeg på TR sånn at jeg kan begynne å ta blodprøver.Fastlegen min har ikke rotet seg til å skrive henvisning enda, men om jeg ikke får det så betaler vi selv. Er verdt det, synes jeg. Men hadde jo absolutt vært fint å få det meste dekt selvfølgelig.

Hvor lenge har dere prøvd? Vi brukte 5 år på førstemann, men orker ikke prøve like lenge nå (er 34 år). Er vel akkurat ferdig med 5. pp, og har hatt 3 kjemiske på de siste 4 pp, så noe er nok i ulage. Uansett hva det er vil jeg VITE!

Takk, lykke til dere andre også!

5 år er ganske lenge, men det gikk egentlig ganske greit. Man glemmer det litt etter lang nok tid, og lærer seg å leve med det. Vi var i grunnen innstilt på at vi ikke kunne få barn selv, og tenkte på bl.a. adopsjon. Dessuten var det mye annet spennende som skjedde, jeg fikk ny jobb som jeg stortrives med, skaffet oss hund og vi reiste en del. "Heldigvis" hadde jeg ikke oppdaget bim enda, så var ikke så fokusert på det som jeg er nå. Er nok ikke sunt å være for mye her inne om man tenker for mye baby. Nå takler jeg det helt fint, er avslappet til at det tar tid. Og siden vi har bestemt oss for å få hjelp har jeg holdningen "det ordner seg nok" :-)

Det er 3 grunner til at jeg vil ha litt fortgang: Klokka tikker, vi ønsker et søsken til Anton uten altfor stor aldersforskjell og jeg fikk et stort brokk sist som ikke bør fikses før jeg er ferdig med å få barn. Kjedelig med en diger mage når man ikke er gravid... Men er jo verdt det selvfølgelig, dessuten vet jeg at det kan fikses til slutt :-)

Hmm, ble langt dette... Liker å skravle, hehe. Har dere startet utredningen Esperanza84? Og hvor langt har dere evt. kommet i prosessen?

Jeg har vert hos gynekolog og fått påvist et snev av psco, dvs, jeg har noen cyster, og viss jeg hadde lagt på meg 20 kg så ville jeg nok ha sluttet å få el - så derfor prøver jeg å holde vekten.

Det er et redusert antall sædceller i sæden til mannen min, så er nok derfor vi sliter med å bli gravid. Har gått på pergokur denne syklusen, og så har vi "spart" på svømmerene til mannen til etter positiv el-test (som lar seg vente på seg denne gangen).

Slapper egentlig mer av jeg også nå - vet det kommer til å ordne seg til slutt, må bare være litt tolmodig! Ser for meg at jeg kanskje kan være så heldig å bli gravid i løpet av 2012. Det er greit å tenke langt fremover, så blir en ikke så skuffet hver måned! Om vi ikke skulle klare å bli gravide på egen hånd, så "kjøper vi en" som mannen min sier (adopterer en altså). Så familie og barn skal vi ha, uansett på hvilke måte:) Ble visst langt her også..

• 2 uker senere...

Annonse

Selve utredningen føler jeg er veldig ok og få gjort privat, egenandelen er ikke på så mange hundre kroner,men hvis det blir aktuelt med behandling så har vi rett og slett ikke råd til å gjøre det privat, så da må det nesten blir St.Olavs Hospital.

Har bare så vidt lest litt på nett om priser, erfaringer med dette? Gjerne fra St.Olavs / Medicus....

Hva kan jeg forvente meg videre nå, som blodprøver og sædprøve er unnagjort? Skal til spesialist om et par uker...

Håper du får svar på spørsmålene dine, jeg er også interessert i å vite dette... Har ikke kommet i gang med blodprøver enda da jeg venter og venter på TR. Dag 50 nå :-b Håper den kommer snart sånn at jeg kan komme i gang med utredningen.

Har du fått noen svar på prøvene, Mamma Mummi, eller blir det når dere skal til spesialist?

Heia...

Jeg ble henvist til Medicus, å er ikke spesielt fornøyd.. Kanskje jeg bare var uheldig. Men til meg er det et upersonlig forhold mellom meg og legen. Føler han ikke tar meg på alvor siden jeg BARE er 26 år, også tullet de med blodprøvene også skremte han livet av meg med å si at han så to hull i livmoren min ved ultralyd undersøkelsen.. Så da sendte han meg på MR, som viste at ingenting var feil.. Siden alle prøvene kom tilbake fine, så har jeg bestemt meg for å bli der til jeg får den første ultralyden i uke 7 den dagen alt klaffer.. :) Men hvis jeg mister igjen skal jeg bli henvist til st.olavs..

Men som sagt, kanskje jeg bare var uheldig.. Hørt andre si at de er kjempe flinke..

Bare sørg for at de har krysset av alt på blodprøve rekvisjonene :) å lupus prøven kan kun tas på st.olav :)

Huff da, høres ikke ut som du var særlig heldig med legen, Rooxy. Kan jeg spørre hva han het? Er vel "heldig" jeg da som er 34, sånn at jeg er "gammel nok"... :-b Håper den videre oppfølgingen din går bedre!

Hva er forresten lupus-prøven? Reagerte litt på navnet siden jeg selv er disponert for sykdommen lupus, men ikke sikkert det har noe sammenheng?

Nei, jeg tror jeg var kjempe uheldig..

Terje heter han.. Håper du er mer heldig :) Hehehe, ja du er vel i rett alder :)

Ja, det var for å se om jeg hadde lupus.. De trodde at det kanskje var derfor jeg bare mistet. Men der tok de feil.. De fant jo ingen ting på noen av prøvene eller undersøkelsen :) Så må nok bare prøve igjen...

Masse lykke til :)

Takk for det:)

Fikk TR i går, så i morgen skal jeg starte på blodprøvene. Ser det står på blodprøverekvisisjonene at legen heter Erling, så satser på at han er greiere å ha med å gjøre...

Jeg har sjögrens i tillegg til å være disponert for lupus, så tror selv det er en sammenheng med at spiren har vanskelig for å feste seg. Får høre hva de mener. Det er jo auto-immune sykdommer som prøver å støte fra seg alt de mener ikke hører hjemme i kroppen (inkl. egne organer...), så ikke usannsynlig at kroppen prøver å støte ut befruktede egg også.

Annonse

Oj, det var tidlig! Lurer på når jeg egentlig har EL. Har ustabile sykluser på ca. 30-40 dager, men nå sist var den vel på 56... Ikke sikkert de klarer å finne EL da ettersom siste blodprøve er på noen-å-tjue-dager.

Hvilket inntrykk hadde du av dem da dere var på undersøkelsen, da? Og hvilken lege fikk dere?

ÅÅÅ, så spennende.. Har du sjekket at de har krysset av noe?? :P

Snakker med ei anna ei her inne å hun hadde Erling å er kjempe fornøyd :)

Så jeg krysser fingrene for deg :) Skal du inn på time når alle prøvene er ferdig? Dette er en veldig spennende fase, å hvertfall for deg som har sånne type sykdommer.. Håper for din del at de kan hjelpe deg :) I Danmark holder de på å forske på immunforsvaret å graviditet, de er kommet mye lengre enn oss.. Har lest en del spennende ting på hjemmesiden deres :) Ei på habituell abort siden som la ut linken..

Hold meg oppdatert :)

Klem

Jeg var og tok første blodprøve i dag, og ringte til Medicus etterpå for å bestille time. Fikk den 9. august, så blir ikke så lenge å vente. Dama i telefonen var i hvert fall veldig hyggelig, så tror dette skal bli bra, jeg :)

Lykke til videre du også! Flott at legen var ålreit :-)

Jeg har god erfaring med Medicus(Erling ekerhovd), men har hørt at han skal slutte snart. Vet dere noe om det, og Evt om de har funnet noen erstatning? De er jo travle, og hvis de må lære opp noen blir det enda verre å få time på kort varsel(må det i forb m ivf/kort regime)

• 1 måned senere...

Ånei, jeg glemte å spørre om han skal slutte... Beklager!

Ja, det var Erling jeg var til, og han var kjempehyggelig :-) Var der på 2 konsultasjoner, og konklusjonen ble en tett eggleder og en som var trang. Så han anbefalte ivf, noe han trodde skulle gå bra for meg, for alt annet var fint og jeg hadde masse friske egg i reserve :) Nå er papirene mine sendt over til St. Olavs, så det er bare å vente og se... Han trodde det skulle gå ganske fort (senest like over jul).

Hvordan går det med dere andre?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...