Snømusa2013 Skrevet 5. juni 2011 #1 Skrevet 5. juni 2011 Er i dag 38+2, og de siste 2 ukene har jeg gått opp 3 kg... Har gått opp totalt 10,5 kg, og jeg klager IKKE på det, misforstå meg rett, vet at mange går opp mye mer enn det. Men lurer på om det er vanlig å gå opp så mye på slutten? Tror jeg har fått litt vann i kroppen, men ikke mye.
*glad*juni* Skrevet 5. juni 2011 #2 Skrevet 5. juni 2011 Hei. Jeg er i dag 37+2 og har bare gått opp 7 kg. Slik var det ved siste graviditet også, men.... Jeg gikk siste opp 7 kg bare på de siste 4 ukene. Dette var i hovedsak vann, og var nesten borte da jeg reiste fra føden. På seks ukers kontrollen hadde jeg gått ned alle kiloene og veide faktisk 1 kg mindre enn før jeg ble gravid. Så tror ikke disse 3 kg er noe å bekymre seg for, særlig hvis du merker på kroppen at du har mer vann enn tidligere.
sonnenschein Skrevet 5. juni 2011 #3 Skrevet 5. juni 2011 Jeg tror det går litt i rykk og napp. Jeg er 33 uker på vei og har i løpet av en uke gått opp 1,5 kg!! Fikk litt sjokk da jeg jeg gikk på vekta tidligere i dag, for jeg hadde ikke forventa mer vektoppgang enn det det pleier å være. Lurer på om det er noe vann, har jo vært varmt i noen dager nå og beina føles/ser litt sprengte ut....
ToneC Skrevet 5. juni 2011 #4 Skrevet 5. juni 2011 -er ikke mye med 1,5 kg i uka på slutten, kommer gjerne mye væske da. Bare sjekk blodtrykket regelmessig.
Snømusa2013 Skrevet 5. juni 2011 Forfatter #5 Skrevet 5. juni 2011 Ja, er som sagt ikke bekymret over den totale vektoppgangen, da den er veldig liten. Lurte bare på om det er vanlig å gå opp veldig raskt på slutten! Takk for svar! :-)
mossirose Skrevet 6. juni 2011 #6 Skrevet 6. juni 2011 Jeg har gått opp 1-2 kilo denne uken og det tror jeg er bare vann! I alle fall har føttene og anklene plutselig forsvunnet her g blitt til kløende tømmerstokker i stedet ... Da hjelper det å vite at det antakeligvis bare er noen dager igjen ...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå