chicka_85. Skrevet 5. juni 2011 #1 Skrevet 5. juni 2011 når skal dette gi seg? siden hun kom til har vi måttet bært på henne i mange timer hver kveld før hun endelig sovner. har gitt henne sukkervann ganske ofte, det eneste som hjelper. har vært hos kiropraktor, prøvd minifom osv.. vi bruker dr.brown flasker så hun får minimalt med luft i seg. gir hipp siden hun ikke tålte nan. ble stenhard i magen. hun får også malt så avføringen ikke skal stoppe opp. hva annet kan jeg gjøre??? jeg er redd for at jeg gir for mye sukkervann, den siste uka har hun fått hver kveld....! huff.. ikke greit å være førstegangsmamma! jeg gir ca 5 ml, siden 2 ml ikke har noen effekt.
LINDA*** Skrevet 5. juni 2011 #2 Skrevet 5. juni 2011 Jeg har NULL peil på området kolikk. Men det finnes en kolikkdebatt her under forumene på DIB. Sjekk det ut Lykke til hvertfall
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 5. juni 2011 #3 Skrevet 5. juni 2011 Uff vet altfor godt åssen du/dere har det! Vår lille gutt hadde også kolikk de første 10-11 ukene av sitt liv. Vi prøvde også "alt", dvs minifom, sukkervann, bytting av mme-merke, bytting av flaske-typer, kiropraktor, akupunktur, massasje, ja det var det jeg kom på i farten! Ingenting funket. Da lillegutt var ca 10 uker prøvde vi noe som heter infacol på han. Det er samme greiene som minifom, bare MYE bedre! Dagen etter var han helt fin igjen. Det var som en mirakel-kur for gutten vår, og vi fikk endelig mulighet til å nyte spedbarnstiden. Mener å huske vi brukte infacol i ca 4 uker,da trappet vi forsiktig ned, og etter det hadde han ikke bruk for det lengre. Man får ikke kjøpt infacol i Norge, men du kan bestille det over nettet. Jeg bestilte fra www.westons.com. At det ikke selges i Norge, betyr ikke at det er farlig. Norge har bare et utrolig dårlig utvalg i medisiner og legemidler generelt. Jeg jobber som legesekretær på et legesenter, og legene der sa det var helt ok å gi dette til babyen. Det sa også min far, som er lege. I ettertid har også to venninner av meg med babyer prøvd infacol på deres bebiser med magevondt, og de har hatt like god effekt av det som oss. Vet også det er flere innpå forumet her som har skrevet om infacol tidligere, og hvor god effekt det har Ja, det er det eneste tipset jeg kan gi deg, for det var det eneste som funket her Masse lykke til i allefall!!
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 5. juni 2011 #4 Skrevet 5. juni 2011 Jeg har forresten en pakke til med infacol i kjøleskapet. Den er uåpnet og forseglet. Si ifra hvis du vil ha den, så kan jeg sende deg den i posten i morgen.
M-M-M-mamma Skrevet 5. juni 2011 #5 Skrevet 5. juni 2011 Den pakken vil jeg gjerne ha! Småen her har også kolikk Hvor mye skal du ha for den? Og er det sånne dråper det også??
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 5. juni 2011 #6 Skrevet 5. juni 2011 Oi, uff da.. stakkars dere Det er dråper ja Det smaker appelsin, så ungen bare smatter det i seg Jeg betalte 150 kr for 3 pakker, og det var inkludert frakt, så det er jo faktisk mye billigere enn minifom tilogmed. Men tok vel litt over en uke før jeg fikk det i posten.. Jeg skal ikke ha noe for den pakken jeg har her, jeg har jo ikke bruk for den lengre uansett Det er bare hyggelig hvis jeg kan hjelpe andre litt! Jeg kan sende deg den i morgen hvis hovedinnlegger her ikke vil ha den, men nå har jeg jo tilbydd den til henne først, så da må jeg vel nesten se om hun vil ha den
M-M-M-mamma Skrevet 5. juni 2011 #7 Skrevet 5. juni 2011 Selvfølgelig Men hvis ikke hun vil så vil jeg gjerne prøve Slet din også med avføringen? Min jente må ha hjelp for å få noe ut! Veldig kjedelig! Begynner å bli litt slitsomt nå
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 5. juni 2011 #8 Skrevet 5. juni 2011 Ja, han slet veldig med det. Selv om han fikk malt i flaskene, så var det vanskelig for han å få presset det ut Måtte hjelpe han ved å å presse beina opp mot magen. Skjønner veldig godt du er sliten! Når jeg tenker tilbake på de første ukene så grøsser jeg nesten. Fikk alltid høre "du må nyte tiden".. personlig kunne jeg ikke skjønne hva det var å nyte! Det var jo bare hyl og skrik, og lillegutt hadde jo så vondt. Disse dråpene skal man gi før hvert måltid, og jeg husker sånn ca en uke etter vi startet med de, så prøvde vi å trappe ned. En dag gav vi han bare dråper til 2-3 måltider (han spiste 6-7 måltider om dagen da..), og da kom magevondten med engang igjen. Så ga vi dråper igjen, og da var alt greit Så det er ingen tvil om at de funket! Du må gjerne sende meg en personlig melding innpå her med navn og adr, så sender jeg den i morgen hvis ikke jeg har fått noe svar av hovedinnlegger
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 5. juni 2011 #9 Skrevet 5. juni 2011 Ja, han slet veldig med det. Selv om han fikk malt i flaskene, så var det vanskelig for han å få presset det ut Måtte hjelpe han ved å å presse beina opp mot magen. Skjønner veldig godt du er sliten! Når jeg tenker tilbake på de første ukene så grøsser jeg nesten. Fikk alltid høre "du må nyte tiden".. personlig kunne jeg ikke skjønne hva det var å nyte! Det var jo bare hyl og skrik, og lillegutt hadde jo så vondt. Disse dråpene skal man gi før hvert måltid, og jeg husker sånn ca en uke etter vi startet med de, så prøvde vi å trappe ned. En dag gav vi han bare dråper til 2-3 måltider (han spiste 6-7 måltider om dagen da..), og da kom magevondten med engang igjen. Så ga vi dråper igjen, og da var alt greit Så det er ingen tvil om at de funket! Du må gjerne sende meg en personlig melding innpå her med navn og adr, så sender jeg den i morgen hvis ikke jeg har fått noe svar av hovedinnlegger
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 5. juni 2011 #10 Skrevet 5. juni 2011 Prøv fennikelte. Fungerte ikke her en stund men nå gir vi litt mer så går det to min så kommer all lufta opp. Og evnt litt gulp hvis det er det som plager han. Gir det helt til slutt etter måltid. Er verdt å prøve kanskje?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå