Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes jeg ser så pjuskete ut nå, og lurer på om jeg trenger noe kosttilskudd i ammeperioden? Har mistet endel hår (har fortsatt nok å ta av, men det ser liksom litt livløst ut) og har til og med fått et utbrudd av atopisk eksem, æsj og isj. Noen som har tips til hva man kan gjøre for å fjonge opp hud og hår før sommeren?? (Og please, ikke foreslå mer søvn - det har jeg gitt opp!;-) Tar dere noen form for kosttilskudd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja jeg tar de "alt-i-ett"-kosttilskudd som er for gravide i 2trimester og ammende. Tror mye av næringstoffene går til melka/barnet og at det derfor er viktig for oss å spise riktig og mye sunt for å få i oss nok...

Men ikke like lett å få i seg så mye kroppen trenger hver dag, så jeg syns det er betryggende å vite at jeg hvertfall får i meg vitaminer i tillegg til kosten!

Den er jo ikke akkurat billig da (nesten 300 for en pk, varer i en mnd), men jeg merker stor forskjell på formen om jeg ikke tar dem! Blir svimmel/slapp etc, og jeg også mister en del hår. Herregud det ligger hår i hele huset her :S hehe, og det er vel B-vitamin som går på hårvekst tror jeg.

Men det er hvertfall helt normalt å miste en del hår når man ammer, selvom man tar kosttilskudd.

Men kanskje andre her har andre råd mot det:D

Skrevet

Ja jeg tar de "alt-i-ett"-kosttilskudd som er for gravide i 2trimester og ammende. Tror mye av næringstoffene går til melka/barnet og at det derfor er viktig for oss å spise riktig og mye sunt for å få i oss nok...

Men ikke like lett å få i seg så mye kroppen trenger hver dag, så jeg syns det er betryggende å vite at jeg hvertfall får i meg vitaminer i tillegg til kosten!

Den er jo ikke akkurat billig da (nesten 300 for en pk, varer i en mnd), men jeg merker stor forskjell på formen om jeg ikke tar dem! Blir svimmel/slapp etc, og jeg også mister en del hår. Herregud det ligger hår i hele huset her :S hehe, og det er vel B-vitamin som går på hårvekst tror jeg.

Men det er hvertfall helt normalt å miste en del hår når man ammer, selvom man tar kosttilskudd.

Men kanskje andre her har andre råd mot det:D

Skrevet

Tror jeg skal prøve det samme som deg littlefairy! Lengter etter å føle meg litt piggere! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...