Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når er det "greit" at de små ligger og sover på magen?

Snuppa vår nærmer seg 7 mnd. I det siste har hun begynt å snu seg over på siden når hun skal sove, men etter en kort stund ligger hun på magen. Hun klarer å snu seg fra rygg til mage og har gjort det et par mnd, men hun klarer ikke å snu seg tilbake til ryggen igjen...

Om nettene våkner hun flere ganger av at hun ligger på magen. Tror hun våkner når hun vil bytte sovestilling... Vi snur vi henne tilbake på ryggen, men det tar ikke lang tid før hun er tilbake på magen igjen...

Blir litt stresset merker jeg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

går helt fint når de kan snu seg selv frem og tilbake og er sterke nok til å løfte hodet vekk fra madrassen.

Mini har sovet på magen en god stund nå og det ser ut som om han liker det bedre. Men som du sier, noen ganger våkner de av at de snur seg evt de snur seg opp mot sprinklene og kommer ikke helt rundt og da våkner de og trenger litt hjelp/trøst.

Jeg har uansett pustealarm, så er nok det som gjør at jeg har sovet litt bedre selv om han har ligget på magen.

Men nå i det siste har jeg ikke kunne brukt alarmen så mye, da mini kryper ned i fotenden for å ligge der og da virker ikke sensoren :/ men jaja han er jo så stor nå at jeg burde kunne slappe av litt nå :)

Skrevet

Men tror du fortsatt at det er greit selv om hun ikke klarer å snu seg tilbake selv?

Skrevet

ja det vil jeg mene, hun er jo 7 mnd og sterk nok i hodet til å snu seg vekk og ikke ligge med nesen boret ned i madrassen, så jeg ville ikke stresset med det og bare latt henne sove. :)

Skrevet

men hvis det gir deg søvnløse netter, så finnes det jo de der soveposene du kan spenne fast under madrassen. Kan hende det hjelper på søvnen til babyen din, slipper å våkne unødvendig :)

Kanskje noen du kjenner har en du kan låne for å prøve?

Vet også at de vanlige soveposene kan hjelpe, blir litt vanskeligere å snu seg med en pose på :) Og nå når det er sommer finnes de posene i tynnere utgaver.

Skrevet

Takk for gode tips!

Jeg kjøpte faktisk en sånn sovepose her om dagen. Har brukt den mest uten stropper.

Føler meg litt ukomfortabel med å "binde" henne fast..., men mulig det er verdt et forsøk...

Hvor kjøper jeg sommerposer? Kjøpte en fra Brio, men kan være den er litt for varm i disse dager....

Skrevet

Snuppa er 6 mnd. i morgen og har begynt å sove på magen. Hun snur seg begge veier. Har også pustealarm, så tar det med stor ro.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...