Gå til innhold

Mistet bestevenner etter at dere fikk unge?-Noen tips til hobby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk min første unge i begynnelsen av september. Før jeg fikk min nydlige gutt, fikk jeg meldinger og telefoner hele dagen om jeg ville finne på noe, eller få besøk osv. Vi har alltid vært en vennegjeng på 6 stk, men to av de har flyttet langt unna. Men nå er det ingen meldinger å få mer. Vil jeg ha kontakt med De, må jeg sende melding. Jeg ber dem ofte på besøk. Dei sier de kommer, men dukker aldri opp, uten å gi beskjed eller noe. Det er bare de 2 som bor langt unna, som tar intiativ til å ta kontakt tilbake. Det er jeg veldig takknemnig for. Men kjenner at jeg blir lei meg, føler meg så ensom.. Jeg bor ilag med barnefaren, så har jo selskap av han. Men han jobber skift, og jeg dagtid, så blir jo ofte til at jeg sitter alene hjemme.

Jeg er en veldig sosial person, så jeg trenger noen å snakke med av og til. Jeg jobber på kontor, så får ikke snakket med så mange der heller:/

Jeg er ofte lei meg, møter De på butikken. De ler og koser seg, men har knapt tid til å si hei. Dette går jo litt utover hverdagen kjenner jeg. Men har nå bestemt meg for å ikke bry meg mer om dem, er veldig glad for at jeg ikke valgte noen av dem til fadder. Var jo snakk om det en stund. Men nå ser jeg hvem som er mine beste venner, og det er de som ikke bor her mer.

Men poenget mitt var egentlig at jeg trenger en hobby! Jeg må få noe å gjøre på, så jeg slipper sitte hjemme og kjede meg hver kveld jeg er alene hjemme! Er det noen med gode tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Noe sier meg at du er en forholdsvis ung mor som har kommet lenger i livet enn dine venninner har. De er sannsynligvis fremdeles "fri" og har vanskelig for å forholde seg til at du har fått et mer voksent liv enn dem etter du ble mor. Men det er jo slik det er å bli voksen :) Barn er en del av den fine pakka.

Her i huset ble det veldig stille på vennefronten når det gjaldt min samboer sine kompiser. Der er det ingen som har fått barn(selv om alle har rundet 30 år). Så etter vi fikk barn er det kun mine venninner som har fortsatt å komme. Og da spesielt de som har egne barn.

Håper virkelig at du har muligheten til å bli med i en barselgruppe på hjemstedet ditt? Det er en fin mulighet til å bli kjent med andre i samme situasjon som deg. Kanskje er noen av de i barselgruppa noe eldre enn deg, men dere vil likevel ha mye til felles siden dere har små barn. Kunne du også greid å bli kjent med noen via nettet hadde jo det også vært et pluss. Sjekka ut om noen vil møtes her på dinbaby? Hva med mammanett eller babyverden? Jeg vet om flere som har truffet folk der :)

Angående hobby så tja... hva skulle det være. Jeg synes hekling er litt artig jeg da ;-) Jeg er _ikke_ flink siden jeg har omtrent null tålmodighet. Men det er artig å sitte og lage babytepper og slike enkle ting. Du må nesten bare vri hodet for å tenke etter hva du liker. Eventuelt søke på nettet etter diverse hobbyer.

Lykke til!

Skrevet

Ja kontakten er ikke som før nei! De sier jo at når man får barn- det er da man merker hvem som er ekte venner....

Så ta godt vare på de som holder kontakten og bryr seg!! :D

Det er bedre med et par ekte nære venner, enn mange "uekte" spør du meg!

Barselgruppe er en fin ting, kontakt helsestasjonen din å spør om dette. Det er kjempekoselig å treffe andre i samme båt, og kanskje man finner en ny venninne også :)

Andre hobbyer: Scrapping, strikking/hekling, maling/lage bilder (får kjøpt mye billig lerret og malesaker på f.eks clas ohlson eller europris)

Det jeg syns er litt stas og skulle hatt mere tid til, er å lage fotoalbum/babybok. Tar mye tid å printe ut bilder, finne klistremerker etc, finne ord og dikt eller andre rim/regler å putte imellom bildene, og hånd/fotavtrykk av baby etc, bare fantasien som setter grenser!

Det er veldig koselig og morsomt å ha resten av livet, både for deg og baby som vokser opp, og alle andre som er innom å vil ta en titt :D

Skrevet

Håndarbeid av ymse slag er forsåvidt greit å drive med, men sjelden sosialt. Hvorfor ikke sjekke ut om turistforeningen i ditt område arrangerer trilleturer på dagtid? Fin måte å bli kjent med nye mennesker! Meld deg på et kurs eller treningstilbud en tid på døgnet da barnefaren kan ta seg av babyen. Eventuelt mamma-barntrening som vel finnes i flere byer. Jeg jeg gav meg selv et spark bak og kontaktet andre mødre med barn født samme år for å trille tur eller drikke kaffe. Var ikke så god på å bare skravle før, men ser på det som en investering for å få ett nettverk der vi bor. Dette blir jo foreldre til klassekameratene hans.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...